Krish3525 Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Jeg holder på å lage en database som skal brukes til et kortspill i java, modellen ligger vedlagt. Når noen tar et stikk (ny tuppel settes inn i handkort med vinner = true) vil jeg at attributten tatt i tuppelen med samme spillid, rundenr og spillerid i hand skal inkrementeres. Står egentlig ganske blank... Noen som har noen forslag? Endret 8. februar 2010 av Krish3525 Lenke til kommentar
Krish3525 Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 Dette har jeg kommet opp med til nå: DELIMITER | CREATE TRIGGER incTricks AFTER INSERT ON spiltkort FOR EACH ROW BEGIN IF NEW.vinner = true THEN UPDATE hand SET tatt = tatt + 1 WHERE spillid = NEW.spillid AND rundenr = NEW.rundenr AND spillerid = NEW.spillerid; END IF; END | DELIMITER; Lenke til kommentar
quantum Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Dette har jeg kommet opp med til nå: DELIMITER | CREATE TRIGGER incTricks AFTER INSERT ON spiltkort FOR EACH ROW BEGIN IF NEW.vinner = true THEN UPDATE hand SET tatt = tatt + 1 WHERE spillid = NEW.spillid AND rundenr = NEW.rundenr AND spillerid = NEW.spillerid; END IF; END | DELIMITER; Du må vel lage triggeren på en eksisterende tabell? Rent bortsett fra det er det lurt å oppgi hva man forventer/ønsker skal skje, hva som faktisk skjer, om man får noen feilmeldinger og hvilke, samt database og versjon av denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå