Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tenker på noe, så skjer de like etterpå..

Nicht

Anbefalte innlegg

Hei.

Dette har skjedd mange ganger i ulik form så derfor bestemte jeg meg for å spørre om jeg er alene om dette?

Det har seg slik at av og til så kan jeg tenke på en ting, en egentlig spesiell ting, men så kan noen i klasserommet si dette rett etterpå, jeg har også opplevd å synge på en sang, og når jeg synger sangen så begynner de og spille den på radio.

Noen vil si at dette kan være ren tilfeldighet, men nå har jeg opplevd det så mange ganger at jeg syntes at tilfeldighet skulle være rart. Jeg har også opplevd at dramatiske ting har skjedd, og jeg føler jeg har sett det bildet i hodet mitt tidligere.

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

You are not alone! Jeg skjønner hva du mener. Men det er ganske tilfeldig tror jeg. Jeg får også mye deja-vu og f.eks idag skrev jeg : must have been love på boka mi, og et millisekund etter begynner en som sitter litt lenger unna meg på synge på den. Haha, det er en gal verden.

Lenke til kommentar

Samme har jeg iblandt...

Husker en gang jeg tenkte på hvor vondt det ville være å hekte fast buksa i bussdøra, for så å bli slept etter bussen.

Morgenen etter hørte jeg på radioen at det var ei jente som hadde satt fast sekken i bussdøra og blitt slept 2 km.

Litt skummelt/rart. Har mange slike episoder, men dette er den jeg husker best.

Lenke til kommentar

Har du tenkt over hvor mange ganger du tenker på noe og det dernest IKKE skjer? Ikke det nei? Notér hver gang du tenker/synger på en sang som IKKE kommer på radioen.... Notér deg hver gang du har en drøm som IKKE blir virkelig... Notér deg hver gang du tenker på en person og denne personen IKKE ringer deg på telefonen... Dere skjønner tegninga...

Denne "følelsen" av at ting som skjer rundt en ikke er tilfeldige kalles i psykologien for confirmation bias.

Beklager at jeg fjerner hverdagsmagien... :)

Endret av J-Core
Lenke til kommentar

Har selv av og til sånn de ja vu. F. eks. fredag jeg satt å så på et tv program og tenkte "jøss, akkurat dette har jeg sett før". Men det kan jo ikke stemme siden programmet ikke har blitt sendt før :p

Eller at jeg f. eks. opplever en situasjon og husker at jeg har opplevd et sekund av den situasjonen før.

Er ganske rart!

Lenke til kommentar

Angående sang som dukker opp på radioen spørs da det veldig hvilken sang det er. Hvis det er en sang fra et lokalt band som var populært for 30 år siden i bygden din vil det være rimelig spesielt, er det Fireflies så er ikke det noe særlig å skryte over.

Lenke til kommentar

oftest kjører vel sangene i nærmest en loop på radio`n, jeg tror jeg har hørt samme sang 20 ganger i løpet av en arbeidsdag, den setter seg da i hodet, du tenker på den, og utrolig nok spilles den enda en gang litt etterpå.

ta antall ganger du tenker på den sangen i løpet av den dagen, så skal du se at det ikke er så utrolig alikevel.

er nok bare tilfeldig ja, vi tenker ca 16 timer i døgnet på forskjellige ting, men om det vi tenker på skjer 1 gang, så tenker man over det.

skjer det ikke så er det glemt med en gang.

når dette skjer f.eks 2 ganger i uken over en liten periode, så virker dette som "hele tiden", rett og slett fordi du tenker godt over hver gang det skjer.

at du tenker på ett eller annet om søsteren din 50 ganger i løpet av en dag, så er alle 50 gangene glemt om du ikke har en grunn til å huske det, som at f.eks søsteren din ringer akkurat når du tenkte på henne den "ene" gangen.

Lenke til kommentar

Jeg liker å tro at det er mer enn bare tilfeldigheter, og for å dra det litt lenger: prøv å tenk etter om det skjer oftere rundt fullmåne. :) (Da tenker vel mange av dere - "Ooo, varulv" hehe) Men seriøst. Rundt fullmåne er jeg mye mer aktiv på denne fronten. Og drømmene mine er mer virkelige og huskbare. Ikke sanne, så det er sagt. Morsomt emne. :D

Lenke til kommentar

Det skjer med meg òg ofte, men eg har ein teori.

Ofte tenkjer ein og inbiller seg at ein nett tenkte på det, når det skjedde. Det er ikkje alltid realiteten, sjølv om det føles slik når det faktisk skjer.. Slik er det iallefall ofte med meg vil eg tru.

Det er nok berre tilfeldigheiter, og iallefall ikkje noko å bekymre seg for. Du er ikkje aleine om det.

Lenke til kommentar

Skjer med meg også ganske ofte. I går f.eks fikk jeg færra til Mexico på hjernen etter å snakka med en fyr som er der. Hva hører jeg fra TV'n like etter?

En gang for lenge sia hadde jeg Pearl Jam-Alive på hjernen, og den ble spilt på radioen rett etter. Mens jeg satt og tenkte på denne hendelsen i senere tid, kom den sangen på TV'en mens jeg satt og svitsja.

Det er nok bare tilfeldighet, men morsomt er det jo også.

Lenke til kommentar

Pleier å skje med meg at jeg drømmer noe også er jeg nesten 100% sikker på at jeg har drømt det før, selvom jeg vet jeg ikke har det. (Ikke logisk)

Også når noen forklarer deg F.eks hva et eller annet betyr også ser du nyhetene at de sier akkurat det samme ordet også har du skjønt hva det var for 2 timer siden for første gang.

Lenke til kommentar

Samme greiene skjer meg stadig. Jeg kan f-eks tenke på et eller annet...Så står det i avisen/radio/TV dagen etterpå at akkurat det jeg tenkte på har skjedd. Eller så tenker jeg på en ting som kan skje, så skjer den tingen. Kan f-eks være at jeg tenker "Det er faen meg lenge siden mor kokte over kaffekjelen" VIPS! Så flyter kaffen over hele kjøkkenet.

Litt "creepy" i grunn :p

- KattaErDau :)

Lenke til kommentar

Skjer innimellom, feks kan jeg tenke på en ball som triller inn i et fotballmål og velter en kjegle inne i målet, så kan jeg feks se akkurat det samme skje dagen etterpå, sånn at kjegla faller helt likt, bare fra en annen synsvinkel.

Det jeg er litt usikker på er om jeg virkelig har forestilt meg det før, eller at jeg trur jeg har det, bare fordi det skjer.

Blir gjerne litt satt ut når det skjer, og prøver å tenke tilbake på når jeg tenkte på det.

Uansett er det ikke til å bli klok av...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...