SpirreVipp Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Hei! Jeg har merket meg det at det går stadig tregere å poste et svar på forumet. Det blir liksom litt og litt tregere for hver dag. Jeg har nettopp postet et svar, men jeg fikk ikke "Forhåndsvisning" eller "OK" til å fungere. Etter at jeg trykket på de så sto alt bare og ventet på noen data fra forum.hardware.no i henhold til statuslinjen. Jeg gikk så på "Siste 24 timer" og da fikk jeg se at svaret hadde kommet opp. Merker meg også at det er flere og flere dobbeltpostinger så det er vel muligens flere med samme problemet som jeg. Lese poster går i hvert fall meget greit. Er det noe som kan gjøres med dette? På forhånd takk! Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Etter ei prosessorvifte rauk i forumserveren for ei stund tilbake, har forumserveren køyrt på ein prosessor istaden for to. Dette gjer at forumet går ein del treigare, men me ventar på ein ny prosessor (og forhåpentligvis vifte), og då bør vel ting gå fortare igjen? Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 ÅÅ ? Vet at den serveren tok knekken, men synes ikke at forumet går noe treigere jeg... Er det bare meg som er litt "loka" ?? Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Kanskje du har litt treig internett linje så det går alltid like sakte Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Etter ei prosessorvifte rauk i forumserveren for ei stund tilbake, har forumserveren køyrt på ein prosessor istaden for to. Dette gjer at forumet går ein del treigare, men me ventar på ein ny prosessor (og forhåpentligvis vifte), og då bør vel ting gå fortare igjen? <-- ps. Ting går bare tregt i bølger når det er stor traffikk :-) Lenke til kommentar
insider Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 ja merker det går saktere å poste svar .. trode det var noe feil med linja mi med en gang Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Kanskje du har litt treig internett linje så det går alltid like sakte Har 70kbit fra Telenor. Den linja der er det aldri noe trøbbel med... Så er nok ikke der feilen ligger. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Hvis du mener 700kb så er jeg med, eller har dem 70? :wink: Lenke til kommentar
christt Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Det kommer til å bli jobbet iherdig med å få opp farten på forumet i løpet av sommeren. Det er databasen som for tiden er flaskehalsen. Det at det mangler en CPU gjør heller ikke saken bedre. Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Hvis du mener 700kb så er jeg med, eller har dem 70? :wink: Såklart har jeg 700, men får jo ikke mer enn ca. 70kbit ned. Telenor har jo seff ikke 70 Kanskje litt merkelig siden de har 1gig grense. - Noe son for meg er altfor altfor lite Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Kanskje litt merkelig siden de har 1gig grense. - Noe son for meg er altfor altfor lite Hvorfor har du det da? For å holde meg til topic: Ja, det går ekstremt sakte til tider. Postet nettopp et innlegg, tok over 3 min... :o Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Hadde samme problem her tidligere, tok et par minutter å poste. Men nå går det greit. Var vel rundt 1-2 tia at det var sånn, kanskje fordi alle kommer hjem fra skolen akkurat da eller? Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Hvorfor har du det da? Fordi ! Fornøyd med det geniale svaret mitt ? Lenke til kommentar
pskard Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Serveren har fått ny CPU, og alt er tilbake til normalt. Vi satt også inn 512 MB mer minne Lenke til kommentar
corcky Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Hvis du mener 700kb så er jeg med, eller har dem 70? :wink: Såklart har jeg 700, men får jo ikke mer enn ca. 70kbit ned. Telenor har jo seff ikke 70 Kanskje litt merkelig siden de har 1gig grense. - Noe son for meg er altfor altfor lite Du blander bit og byte. 70kB=560kbit.. Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 6. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2003 Serveren har fått ny CPU, og alt er tilbake til normalt. Vi satt også inn 512 MB mer minne Og nå er det mye raskere! Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Hadde samme problem her tidligere, tok et par minutter å poste. Men nå går det greit. Var vel rundt 1-2 tia at det var sånn, kanskje fordi alle kommer hjem fra skolen akkurat da eller? Hvem er det som kommer hjem fra skolen i 13-14 tiden=?? Lenke til kommentar
WyZarD Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 ungdomskoler,barneskoler, diverse linjer på videregående (allmen f.eks) Lenke til kommentar
pskard Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Serveren har fått ny CPU, og alt er tilbake til normalt. Vi satt også inn 512 MB mer minne Og nå er det mye raskere! Ja det ser mye penere ut også på maskinen Hadde 0,8 i load nå som ikke er spesielt mye for en dual maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå