Gå til innhold

Hva er best MAC - PC ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk,jeg har nvidia Geforce 6150SE er dette et ålreit skjermkort?

 

Jeg tviler litt på at det var dette kortet du kjøpte for 1 år siden for 2300. Kan dette være et integrert skjermkort, slik at du har et annet i tillegg? Sjekk i enhetsbehandling/device manager hva som vises under skjermkort.

Lenke til kommentar

Under kategorien skjerm adaptere ? isåfall står det samme skjertkort.

Det kan hende det bare ligger inni pcen men ikke blir brukt, må jeg ha en driver for at skjermkortet skal vises?

 

Se på dette her, info om Geforce 6150SE.

"It's not even a Graphics cards, its a integrated graphics chip. You should probably consider getting a 7600 GT if you want to play newer games"

 

Siden det ikke er et skjermkort så kan det hende at det gode skjermkortet ligger inni der men det gamle tar all plass.

Endret av ChildOfTheGrave
Lenke til kommentar

høgreklikk mitt på skrivebordet, velg nvidia control panel, og systeminformasjon.

 

skal se noenlunde sånn ut

 

post-201109-1268333149,7807_thumb.jpg (er fra laptopen min)

 

står det 6150SE i der så mangler du trulig drivere eller strøm til skjermkortet, dette kan lastes ned fra nvidia sin hjemmeside.

 

det er en annen framgangsmetode hvis du har ati kort.

 

du kan da prøve å åpne opp maskinen å se om det står noe på skjermkortet.

Lenke til kommentar

Hvis du bruker 6150SE så er det ikke rart om pc-en ikke henger med i spill - den GPUen ville vel knappest vært ok rundt tusenårsskiftet for 10 år siden.

 

Dersom du har et annet kort installert så burde egentlig den integrerte chipen blitt slått av. Du bør nok åpne kabinettet og ta en rask titt for å se om det er et annet kort installert. Hvis du ser et skjermkort der så bør du nok sjekke BIOS for å se om du eventuelt må manuelt disable det integrerte kortet.

 

Hvis du ikke vil åpne kabinettet så kan du sjekke bak på pcen for å se om du ser VGA/DVI-tilkoblinger i ekspansjonsslottene der. Hvor er skjermen din koblet til bak på pcen, ved lyd/USB-tilkoblingene eller i en av de horisontale posisjonene lenger ned der tilleggskortene settes inn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...