RealSpZ Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) My story: 1. Endelig skulle jeg bestille meg drømmepcen min (Noe som lett kunne oppnås ved hjelp av finansiering på komplett.no). Specs: ASUS P6T Deluxe V2,i7 core 920, Cooler Master v8, Antec Twelve Hundred kabinett, Corsair 1000W, OCZ 6GB DDR3 12800,1TB HDD (husker ikke navn, men var visst knall!), og sist, men ikke minst: HIS Radeon 5970. Kjøpet var gjort! Nå var det bare å vente! 2. Måtte typisk nok vente et par uker på at skjermkortet skulle komme, da dette var utsolgt på lageret! (Forventet på lager 1 mnd++) 3. Fikk til slutt utrolig nok alle produktene etter knappe to uker! Og gjett om jeg var overlykkelig! Hadde fulgt med på pakkesporingen hver dag, og hentet det så snart pakken kom til postkontoret. Dette var en fredag. RAMen hentet jeg dagen etterpå, da jeg bestilte dette av en annen leverandør. 4. Brukte vel så å si hele fredagen + lørdag på å sette i sammen herligheten, rydde ledninger og gjøre det helt knall før oppstart. (Jepp! Sto opp grytidlig! Var så giret at jeg til og med drømte om å bygge pcen ) Anyways: Tiden var kommet! It was time! Øyeblikket nådde klimaks da jeg skulle trykke på power-knappen! DER trykker jeg inn knappen: .......................................................................................... ............................................. MEN: INGENTING skjedde! Nothing! Nada! Må vel være feilkobling? Da var det å dobbeltsjekke alle ledninger! Neida! Måtte ta omveien og demontere alt om igjen! Everything! Skjer det noe nå? Niks! Finnes ikke lys engang i hovedkortet!! Såeh.. Det ser nok ut til at hele strømforsyningen er defekt, og jeg må vente på at dette blir inspisert og testet før jeg får nytt produkt tilbake. For noen gjør dette kanskje ikke store allverden, men for meg var det sinnsyykt irriterende da jeg hadde gått gjennom lange dager, mye ventetid, mye tid på pcen, DRØMT om pcen osv osv. Men er det ikke typisk? :@:@:@ Endret 10. februar 2010 av RealSpZ Lenke til kommentar
sneipen92 Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Hva skal du gjøre med pcen når du får starta den Lenke til kommentar
RealSpZ Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 Hva skal du gjøre med pcen når du får starta den Hehe! ALT MULIG! Skal game en del på den. Endelig kan JEG kjøre Crysis! Skal også teste benchmark osv.. Også skal jeg begynne å lage litt videoer og sånt no! Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Kjøpe pc på kreditt hørtes forferdelig dyrt ut. Dog så ser ikke dustinhome sitt kredittsystem så dumt ut når det gjelder renter. Gratulerer med ny pc da Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Grattis med ny PC Husk Murphys lov: Alt som kan gå galt, går galt Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Du brukte de skruegreiene som gjør at hovedkortet heves et par mm, ikke sant? Ellers blir det overledning / kortslutning. Bare sånn i tilfelle. Endret 9. februar 2010 av bollerbrus Lenke til kommentar
RealSpZ Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Til dere andre: Takk takk! Overlykkelig over ny pc, men gleden er ei optimal før jeg får satt den i gang! Du brukte de skruegreiene som gjør at hovedkortet heves et par mm, ikke sant?Ellers blir det overledning / kortslutning. Bare sånn i tilfelle. Hehe.. I mitt ATX kabinett er det allerede fastmontert skruer i i gulvet, slik at jeg lett kan sette inn mitt ATX-kompatible hovedkort over, og enkelt skru fast kortet! Grattis med ny PC Husk Murphys lov: Alt som kan gå galt, går galt Dette har jeg i bakhodet omtrent hele tiden. Det MÅTTE jo bare skje! Kjøpe pc på kreditt hørtes forferdelig dyrt ut. Dog så ser ikke dustinhome sitt kredittsystem så dumt ut når det gjelder renter. Gratulerer med ny pc da Dette var faktisk ikke så ille som jeg hadde trodd! Betaler litt over tusen kr i måneden, og i totalprisen er det lagt på omtrent kr 2000 ekstra grunnet finansieringen. Betaler gledelig dette om det vil si at jeg får pcen med en gang! Endret 9. februar 2010 av RealSpZ Lenke til kommentar
RealSpZ Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Pratet med komplett per telefon i dag, som fortalte meg at behandlingstiden fra varen er mottatt er 3-5 virkedager. Altså, får jeg tilsendt produktene i løpet av neste uke en gang! For de som måtte være interessert, kan jeg godt poste bilder av godbiten straks den er ferdig montert igjen! Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Ta og sleng opp noen bilder i Kabinett-tråden når du får fyrt den opp, du. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=276303&hl= Lenke til kommentar
RealSpZ Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Kontramelding fra Komplett da jeg sendte e-post angående forventet leveringstid på retur: For tiden har de ca 7 virkedagers behandlingstid!! :'( Lenke til kommentar
RealSpZ Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Ta og sleng opp noen bilder i Kabinett-tråden når du får fyrt den opp, du. <a href="https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=276303&hl=" target="_blank" rel="nofollow">https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=276303&hl=</a> Kanskje det! Skal iallefall legge den opp på www.itavisen.no/pimpmypc Endret 10. februar 2010 av Camrot OT fjernet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Noen usakligheter, samt kommentarer, er fjernet fra tråden. (Ikke kommenter dette innlegget i tråden, reaksjoner på moderering taes via PM) Lenke til kommentar
RealSpZ Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) My story: 1. Endelig skulle jeg bestille meg drømmepcen min (Noe som lett kunne oppnås ved hjelp av finansiering på komplett.no). Specs: ASUS P6T Deluxe V2,i7 core 920, Cooler Master v8, Antec Twelve Hundred kabinett, Corsair 1000W, OCZ 6GB DDR3 12800,1TB HDD (husker ikke navn, men var visst knall!), og sist, men ikke minst: HIS Radeon 5970. Kjøpet var gjort! Nå var det bare å vente! 2. Måtte typisk nok vente et par uker på at skjermkortet skulle komme, da dette var utsolgt på lageret! (Forventet på lager 1 mnd++) 3. Fikk til slutt utrolig nok alle produktene etter knappe to uker! Og gjett om jeg var overlykkelig! Hadde fulgt med på pakkesporingen hver dag, og hentet det så snart pakken kom til postkontoret. Dette var en fredag. RAMen hentet jeg dagen etterpå, da jeg bestilte dette av en annen leverandør. 4. Brukte vel så å si hele fredagen + lørdag på å sette i sammen herligheten, rydde ledninger og gjøre det helt knall før oppstart. (Jepp! Sto opp grytidlig! Var så giret at jeg til og med drømte om å bygge pcen ) Anyways: Tiden var kommet! It was time! Øyeblikket nådde klimaks da jeg skulle trykke på power-knappen! DER trykker jeg inn knappen: .......................................................................................... ............................................. MEN: INGENTING skjedde! Nothing! Nada! Må vel være feilkobling? Da var det å dobbeltsjekke alle ledninger! Neida! Måtte ta omveien og demontere alt om igjen! Everything! Skjer det noe nå? Niks! Finnes ikke lys engang i hovedkortet!! Såeh.. Det ser nok ut til at hele strømforsyningen er defekt, og jeg må vente på at dette blir inspisert og testet før jeg får nytt produkt tilbake. For noen gjør dette kanskje ikke store allverden, men for meg var det sinnsyykt irriterende da jeg hadde gått gjennom lange dager, mye ventetid, mye tid på pcen, DRØMT om pcen osv osv. Men er det ikke typisk? :@:@:@ Kort oppsummering: Strømforsyning #1 og #2 var begge defekte (Corsair 1000W), så kjøpte en Corsair 950W! Denne fungerte utmerket - I en time! Så sa den hadet, og nektet å starte opp pcen. Mistenker at det er blitt brukt for lange skruer ved montering.. Jaja.. Ny er bestilt, og forventet levering er lørdag. *Sukk* Endret 25. februar 2010 av RealSpZ Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 3 Corsair's på rad som tar natta...? Lenke til kommentar
RealSpZ Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 3 Corsair's på rad som tar natta...? Tja.. De to første Corsair 1000 watt PSUene fungerte ikke i det hele tatt. Lyste ikke i det hele tatt da jeg kobler 24-pins kontakten til hovedkortet. Tipper det er feilfabrikkert fra produsent her.. Den tredje PSUen (Corsair 950W) fungerte som et lyn i starten. Bestemte meg for å feste et par skruer til da alle skruene ikke var i. Brukte ganske lange skruer (som jeg hadde benyttet på to hull allerede i PSUen), men tydeligvis var de litt for lange for det ene hullet nede til høyre - og da jeg skrudde på pcen igjen, hørte jeg bare en forferdelig lyd i vifta. Skjønte ikke hva dette var for noe med en gang, så jeg prøvde såklart å skru på pcen flere ganger. Etter at jeg ikke lenger fikk start på pcen, skjønte jeg at det måtte være den skruen som var for lang - Ergo den fæle lyden i viften. Får en ny 950W lørdag - Da håper jeg virkelig alt fungerer, og at ikke pcen har tatt noen form for skade av dette. Apropos det: Jeg er redd komponentene skal ha blitt ødelagt i forbindelse med PSUen. Det er neppe kortslutning da hovedkortet lyser med PSUen, right? Burde jeg ha noe å frykte her? Lenke til kommentar
RealSpZ Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Update: Komponenten hadde ikke tatt skade av dette heldigvis! :-) Men dette blir bare bedre: Etter to hovedkort og FIRE PSUer, er det nå skjermkortet som viser seg å ha en defekt! :'( Sendte tilbake dette i dag, og må sikkert vente et par uker++ før jeg får nytt kort! Da gjenstår det å se om DETTE fungerer da! *sukk* Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Det må være noe du har gjort galt. to hovedkort, fire psuer og ett skjermkort går bare ikke i stykker av seg selv! Lenke til kommentar
EvenL Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Hvor mange PC'er har du bygget, "RealSpZ"? Nekter å tro at det er komponentene sin skyld i denne sammenhengen... Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Dette begynner å lukter littegranne rart, ja.. Lenke til kommentar
RealSpZ Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Greetings! Sier ikke at jeg ikke er skyld i noe selv! Klarte selv å løste BIOS-batteri på hovedkort (skyldes da jeg skulle dra ut en kabel som satt "litt" for godt fast", samt at jeg klarte å bruke for lange skruer i den ene strømforsyningen. De to første PSUene fungerte ikke i det hele tatt fra start. Dette var et og samme merke: Corsair 1000W. Den tredje klarte jeg å ødelegge selv, og den fjerde fungerer. Skjermkortet har en defekt. Det ble jeg bl.a fortalt av produsent ut ifra opplysningene jeg ga dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå