fredrikrt880 Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Hei. Har en maskin som akkurat er installert på nytt med Windows XP. Kommet til det siste på To-do listen, det er driver for dette WLAN kortet. Har lastet ned riktig driver fra linksys.com, men får alikevel blåskjerm på filen RT2500.sys. Rett etter at driveren er installert, får jeg en kjapp blåskjerm og maskinen starter på nytt. Kan det være kortet det er noe feil med, eller er det driveren? PS: Kortet er av typen: Linksys WMP54G. Takk \\Fredrik Lenke til kommentar
Zcum Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Sansynligvis så er filen innstallert feil, sikkert ikke av deg. men av programmet. fant ikke mye, men sto noe om en med lignende samme problem: Re: XP bluescreens with RT2500.SYS error Had the some problem with BSOD. WMP54G did not have a version number where instructions on Linksys web site said it should be. Downloaded the version 4.1of the driver and extracted the folders and files to the hard drive. Booted into Safe mode and went to device manager and uninstalled the WMP54G PCI adapter. Ran setup.exe in Utility folder to remove drivers for WMP54G PCI adapter. Then went into the drivers\wmp54gv4.1 folder and right clicked on the rt61.inf and choose install from the drop down menu. Then went to device manger and chose ‘scan for hardware changes’ from the Action menu. Computer detected the WMP54G PCI adapter and I had to point the install to the drivers\wmp54v4.0 to load the notorious rt2500.sys. Computer finished installing the driver and asked to reboot. This was all done in Safe Mode. I restarted the computer and much to my amazement the computer booted successfully and I am now connected to my wireless network with the WMP54G PCI adapter. Hope this helps all the people that are pulling their hair out with this thing like I was. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Har selv WMP54GX og husker når det skulle innstalleres måtte driverne innstalleres uten at kortet var satt inn. Etter at driverne var på plass, slo man av maskinen, satte inn kortet og startet maskinen igjen. Da ble kortet funnet, og ferdig innstallert. Antar ditt kort må gjennom samme prosedyre... Lenke til kommentar
fredrikrt880 Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Takk for alle svar så langt:) Men problemet er fortsatt tilstede. Testet med å installere driveren før jeg satt inn kortet, men får fortsatt blåskjerm når maskinen starter opp det trådløse kortet. Har også testet drivere fra RaLink i og med at det er den samme som Linksys tilbyr, RT2500.sys. Det virker som det er denne filen som feiler, da den står i blåskjermen. Noen flere forslag? \\Fredrik Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Takk for alle svar så langt:) Men problemet er fortsatt tilstede. Testet med å installere driveren før jeg satt inn kortet, men får fortsatt blåskjerm når maskinen starter opp det trådløse kortet. Har også testet drivere fra RaLink i og med at det er den samme som Linksys tilbyr, RT2500.sys. Det virker som det er denne filen som feiler, da den står i blåskjermen. Noen flere forslag? \\Fredrik Hei! Jeg ville gått i sikker modus for å slette gamle drivere der. Fordi da vil du også se om det står flere drivere oppført, om du har prøvd å installere om og om igjen. (Dubletter) Sjekk der, og fjern installasjonen. Installer på nytt... Edit: Du må gå inn i egenskaper for maskinvare og helt nede finner du nettverk. Se om det er noen utropstegn der. Klikk drivere og se om det står at denne enheten fungerer som den skal? Vennligst BmOnline Endret 9. februar 2010 av BmOnline Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Har hatt endl suksess med vanskelig nettverkskort å innstalere fra egenskaper. Velge start/kontrollpanel/system/enhetsbehandling. finn nettverkskortet, høyreklikk og vel oppdater driver elelr noe sånn. Velg videre at du skal velge den selv på hardisken, og bruk filbehandleren som dukker opp til å lokalisere driveren. Gjorde det med min linksys WUSB600N plugg jeg bruker nå, da installasjonsplata krasjet før den la inn driveren på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå