tomsi42 Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Er det noen som vet om det er eksakt samme sensor fra 550 til 7D?og har det vært noen tester allerede, 550D versius 7D? I følge Canon, så er det noen forskjeller. Jeg vil tro at det primært har med lesehastighet fra sensoren (550D er jo ikke like lynrask som 7D). Tester ser vi nok ikke for ut i mars. Det er noen som har testbilder fra "ikke ferdig" kamera, så det er for tidlig å mene mye om bildekvaliteten. Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Er det noen som vet om det er eksakt samme sensor fra 550 til 7D?og har det vært noen tester allerede, 550D versius 7D? I følge Canon, så er det noen forskjeller. Jeg vil tro at det primært har med lesehastighet fra sensoren (550D er jo ikke like lynrask som 7D). Tester ser vi nok ikke for ut i mars. Det er noen som har testbilder fra "ikke ferdig" kamera, så det er for tidlig å mene mye om bildekvaliteten. Antagelig samme forhold som med 50D og 500D, samme mp, men ikke samme sensor. Tror den på 500D ikke er "gapless" eller hva det heter. Et eller annet er det ihvertfall. Og det rimer ikke helt å sette topp cropkameraets sensor i et 2 hakk lenger nede på stigen, trodde jeg(?) Jeg ser det er flere som undrer seg på hvor nær 550D er 7D og lurer på om det egentlig kommer noe 60D i det hele tatt, Prisene blir tette når 550D vel er antatt på 7-8000,- og 7D faller jo det og som er naturlovene og nå ligger vel under 11.000,-? Men uten tvil så holder de igjen på bps, og har samme lame som før der. Tipper det er helt bevisst, og at en hacker kan lett mekke på firmwaren (som de jo holder på med på 5DII siden canon ikke får ræva i gir) så er det enda nærmere 7D. Jada "værgreiene", men neppe særlig høyt prioritert hos mengden.. Blir spennende å se hva "testfolket" sier. Og hva Nikon gjør, leste et sted at D400 kanskje ikke var aktuell før i 2011, våger de det? Samme kan det være, skal ikke bytte mer i år, tror jeg Tor Lenke til kommentar
xtineze Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Synes ærligtalt at den var litt dyr. Prisen er over 8000. Tror det var 8799 om jeg ikke husker helt feil. Ganske lik 500D i grep og utseende. Dog har den noen ekstra knapper. Selvsakt et supert kamera med mange muligheter og funksjoner. Men fortsatt er det ikke værtett og bare plastikk. Lett som ei fjær. Canon får det første lasset med kamera rundt 23feb. Så da er det bare å vente spent. 450D faller jo helt ut nå etterhvert. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Synes ærligtalt at den var litt dyr. Prisen er over 8000. Tror det var 8799 om jeg ikke husker helt feil. Har ikke alle xxxD'ene hatt en veiledende pris ved lansering rundt 8000? Regner med den faller til rundt 5000 når alle de som må ha det nyeste og siste har handlet ferdig. Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Litt kjipt at man nettopp har kjøpt seg 500D. Men må vel tenke sånn at det er et flott kamera, selv om det kommer et nytt et Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Jeg regner også med at huset ganske kjapt er nede i 5000, og kit med 18-55 kommer nok kjapt til å koste 6000. Litt kjipt at man nettopp har kjøpt seg 500D. Men må vel tenke sånn at det er et flott kamera, selv om det kommer et nytt et Husk at det kamera du har ikke blir noe dårligere selv om det kommer noe nytt på markedet. Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 (endret) https://prisguiden.no/produkt/121852 Netshop har forventet på lager om 2 dager, det må være feil 6368,- var da en hyggelig pris nå i starten. Nesten nøyaktig 1000 kroner mer enn 500d. Endret 11. februar 2010 av kindermaxxi Lenke til kommentar
ventle Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Netshop har forventet på lager om 2 dager, det må være feil Det er feil. Hvis du trykker på linken og kommer inn på siden deres står det forventet salgsstart mars/april, dvs kun forhåndsbestilling uten noen angitt leveringsdato. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 (endret) Er nok ikke lenge før enkelte nettbutikker legger ut "på lager" bare for å holde potensielle kunder på gress inntil det faktisk kommer på lager. Endret 11. februar 2010 av Nautica Lenke til kommentar
Pus_1808 Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Har ikke alle xxxD'ene hatt en veiledende pris ved lansering rundt 8000? Regner med den faller til rundt 5000 når alle de som må ha det nyeste og siste har handlet ferdig. Hvor lang tid (ca) må man vente før det skjer? Hilsen "gjerrigknarken" Lenke til kommentar
boos Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Jeg regner også med at huset ganske kjapt er nede i 5000, og kit med 18-55 kommer nok kjapt til å koste 6000. Litt kjipt at man nettopp har kjøpt seg 500D. Men må vel tenke sånn at det er et flott kamera, selv om det kommer et nytt et Husk at det kamera du har ikke blir noe dårligere selv om det kommer noe nytt på markedet. HM... det er vel nettopp det det blir. Ting er sjelden (aldri?) bra eller dårlige i seg selv. Tingene er bra eller dårlige i forhold til noe, andre ting. Kommer det et bedre kamera, blir således det gamle dårligere. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) Litt kjipt at man nettopp har kjøpt seg 500D. Men må vel tenke sånn at det er et flott kamera, selv om det kommer et nytt et Ifølge DXOMark, er de nesten like. Faktisk så er 500D et lite hakk bedre SNR, og Tonal range. http://www.dxomark.com/index.php/eng/Image-Quality-Database/Compare-cameras/%28appareil1%29/319|0/%28appareil2%29/338|0/%28onglet%29/0/%28brand%29/Canon/%28brand2%29/Canon Personlig er jeg lei av Canon, og skal skifte til Sony. Endret 21. februar 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
T34 Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 I følge prisguiden er billigste pris 5800 kroner. Lenke til kommentar
DKH Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) Canon 550D til 6495,- på Elkjøp nå (med kit-linse). Dette er jo bare 500,- mer enn de tar, i skrivende stund, for 500D. Dere som har litt erfaring med hvordan det utvikler seg, tror dere 550D kommer til å falle enda mer i pris de første månedene, eller er det "bare å gå for det tilbudet"? Er det kun 500,- som skiller de, så frister det med 550D! Edit: Bestilte fra Elkjøp nå. Håper jeg ikke gjorde noe dumt. Tenkte hvis det var et dagstilbud eller noe i den duren, var det like greit å slå til. I værste fall har jeg jo 30 dagers returrett. Men håper jeg har gjort en bra deal:) Endret 5. mars 2010 av DKH Lenke til kommentar
Pus_1808 Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Canon 550D til 6495,- på Elkjøp nå (med kit-linse). Dette er jo bare 500,- mer enn de tar, i skrivende stund, for 500D. Dere som har litt erfaring med hvordan det utvikler seg, tror dere 550D kommer til å falle enda mer i pris de første månedene, eller er det "bare å gå for det tilbudet"? Er det kun 500,- som skiller de, så frister det med 550D! Edit: Bestilte fra Elkjøp nå. Håper jeg ikke gjorde noe dumt. Tenkte hvis det var et dagstilbud eller noe i den duren, var det like greit å slå til. I værste fall har jeg jo 30 dagers returrett. Men håper jeg har gjort en bra deal:) Bare en liten kommentar; Prisen som oppgis er internettpris...Altså, man må bestille den via nettet for å få den til den prisen...I butikken er den nok dyrere... Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Dog kan du bestille på nett, og hente i butikk to timer senere. Da får du internettpris. Snodig system. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Jeg tror ikke det er mulig lenger. Man kunne ikke det da de hadde supertilbud på minnekort for en måneds tid siden, og når jeg prøver å bestille i nettbutikken nå kommer ikke Collect@Store opp som leveringsalternativ (det gjør det på varer som ikke har internettpris). Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Collect@store fungerer bra når jeg bestiller ting fra Elkjøp som er på lager. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Jeg kjøpte meg en Canon G11 i november for å begynne å eksperimentere litt med foto, og for å se om jeg vil bruke de ekstra manuelle mulighetene, for eventuelt gå et hakk mer opp i stigen etterhvert. Med introduksjonen av 550d, som også kombinerer med en mulig god videofunksjon vurderer jeg nå veldig sterkt å handle. Er det noen alternativer jeg burde kikke på? Er det vanlig for kameraer i denne klassen å kunne ha lengre lukkertid enn de 30 sekunder, eller må man opp i proffklassen til dobbelt pris da? Det samme gjelder også weatherproofing, er det noen gode alternativer som tåler litt regn uten å koste skjorta? Tviler på at man kan få noen med de nevnte muligheter og samme videofunksjon i denne prisklassen, men eventuelt kan jeg se gjennom fingrene på litt svakere video, det er nok uansett ikke funksjonen som blir mest brukt. På forhånd takk for hjelpen Lenke til kommentar
ventle Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Alle speilreflekser jeg har vært borti har mulighet for Bulb, der lukkeren forblir åpen så lenge du holder inn utløseren (bruker du fjernkontroll trenger du bare trykke en gang for å åpne lukkeren og en gang til for å lukke). Ingen speilreflekser jeg har vært borti har hatt mulighet for lengre enn 30 sekunder forhåndsinnstilt lukkertid. Billigste kamera med værtetting er vel ett eller annet fra Pentax eller Olympus? Canon har ikke værtetting på de billigste modellene, men "litt regn" bruker vanligvis å gå bra likevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå