Gå til innhold

Canon EOS 550D er lansert

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke skjønne annet enn at Canon her har laget en utfordring for seg selv med å spekke fremtidig 60D på en slik måte at den har livets rett mellom 7D og 550.

Som Nikon-bruker, ville mitt tips til Canon være å benytte anledningen til å gjøre 60D til et kamera i nivå Nikons D90. Dette kombinerer kompakt størrelse og ergonomi på en måte som Canon ikke matcher med noen av sine alternativer.

Lenke til kommentar
Som Nikon-bruker, ville mitt tips til Canon være å benytte anledningen til å gjøre 60D til et kamera i nivå Nikons D90. Dette kombinerer kompakt størrelse og ergonomi på en måte som Canon ikke matcher med noen av sine alternativer.

Jeg er igrunn enig med deg der. Ihvertfall hvis de slenger på en vridbar skjerm i tillegg.

Lenke til kommentar
Selv innbitte Canonfans med 450D tipper jeg ikke greide å forsvare en "oppgradering" til 500D med så begrensede videofunksjoner. Nå tror jeg imidlertid vi kommer til å se et ras av 450D og 500D (disse er vel svært sjeldne nå) på bruktmarkedet av folk som skal 550D.

kan personlig skrive under på det første der, men ikke det siste -synes ikke 550D er nok til at jeg skal gidde å erstatte 450D'en min, selvom det nærmer seg..

Lenke til kommentar
Selv innbitte Canonfans med 450D tipper jeg ikke greide å forsvare en "oppgradering" til 500D med så begrensede videofunksjoner. Nå tror jeg imidlertid vi kommer til å se et ras av 450D og 500D (disse er vel svært sjeldne nå) på bruktmarkedet av folk som skal 550D.

kan personlig skrive under på det første der, men ikke det siste -synes ikke 550D er nok til at jeg skal gidde å erstatte 450D'en min, selvom det nærmer seg..

Det er mer rimelig og anta at oppgradering vil heller overgå til xxD segmentet for ihuga Canonikere.

"med forbehold om at de skyter i andre innstillinger en kun auto"

Lenke til kommentar

Ser ut som jeg fant 2 tekniske feil i dpreview sin preview.

"The 550D uses a new battery (the LP-E8), which provides 4-level battery life information and is good for around 440 shots using the CIPA testing standard. This is a little lower than the EOS 500D, presumably the new sensor and screen draw a touch more power"

Eos 500D hadde 400 bilder basert på cipa, så her er det faktisk 40 bilder ekstra. Med andre ord, bedre batterikapasitet, ikke dårligere som dpreview skriver. (Ref: Canon Norge og UK spesifikasjoner)

"The controls on the top of the EOS 550D are identical to the EOS 500D and the EOS 450D before it."

Eos 450D hadde ikke CA (Creative Auto på kontroll hjulet slik som Eos 500D og 550D har)

For de som måtte lure på forskjellene mellom Eos 500D og 550D så ligger de ganske oversiktelig og på Norsk her:

http://www.objektivguide.com/kamerahus/can...eos%20550d.html

Lenke til kommentar

Jeg er igrunn enig med deg der. Ihvertfall hvis de slenger på en vridbar skjerm i tillegg.

Enig. Det er ingen som kombinerer kompakt størrelse og brukervenlighet så godt som nikon D90. D90 med D300 sin hastighet og fokus hadde vært et drømmekamera. Heller der en flere mp. Det er jo nesten ikke forskjell å se på Nikon sine 12mp og canon sine 18mp.

Gå inn på http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM og se at det er vanskelig å se forskjell.

Lenke til kommentar
Jeg er spent på å se når, pris og hvilke forskjeller de skal gi 60D nå med 550D og 7D som nærmer seg hverandre.

syns ikke det er noe særlig mellomting mellom 550D og 7D. men hvem vet????hehe

Tja,bare at det er forskjellig størrelse på husene kan være nok, noen liker størrelsen på entrymodellene,andre hater den og da kan det være alternativ nok,legger en på litt ekstra skuddtakt så blir det jo enda et argument . :)

Lenke til kommentar
Har lurt på å kjøpe 500D, men vil dette være et "dårlig" kjøp nå, eller vil 550D være såpass mye dyrere at 500D fortsatt vil være et bra kjøp?

500D er ikke et dårlig kjøp, men de ekstra funksjonene det har kontra 1000D/450D synes ikke jeg tilfredsstiller pris tillegget.

Jeg ville ha kjøpt et 550D når det kom ut om jeg var interessert i video funksjonen, ellers hadde jeg nok tatt en 1000D/450D gitt.

Kan være lurt å holde et øye med brukt markedet nå om dagen også =)

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Er interessert i videofunksjonen, men er bildene som er absulott viktigst. Men da venter jeg til 550 blir sluppet og ser an prisutviklingen. Kjedelig å vente, men sånn får det bli. Tvetydig info om lansering da riktignok - både 24.februar og april 2010 har jeg lest på canons hjemmesider...

Lenke til kommentar
Er interessert i videofunksjonen, men er bildene som er absulott viktigst. Men da venter jeg til 550 blir sluppet og ser an prisutviklingen. Kjedelig å vente, men sånn får det bli. Tvetydig info om lansering da riktignok - både 24.februar og april 2010 har jeg lest på canons hjemmesider...

April 2010 stemmer for Norge. Kan selvfølgelig skje raskere, men det er datoen som er satt for nå. Utsalgspris for kun kamerahus vil være ca 7000 kroner, så ikke all verden.

Lenke til kommentar

Da blir det ikke 550D på meg med det første. Jeg får sette meg tilbake i godstolen å vente å se hva som skjer med 60D først eller håpe at prisen på 7d synker når/hvis det kommer en mk2.

550D så ut som et spennende kamera, og det kommer nok til å selge i bøtter og spann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...