Mortal Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Er det noen som vet om et godt program for sending av fax over nettverk. Der en PC har installert modem og sender og mottar faksene over telefonnettet. Flere brukere må kunne sitte på forskjellige PCer og sende og motta fax. Lenke til kommentar
fredster Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Nå har jeg ikke prøvd dette programmet siden ...tja..., var det i 1997 tro..?!? Uansett, så er det MANGE år siden, så jeg vet ikke om TRIO DATAFAX fremdeles er på banen, og om det evt. da er like bra som det var.... Det VAR i hvertfall HELT SUVERENT på den tiden ! Stabilt og kjapt, og et enkelt og lettfattelig grensesnitt. Du har også noe som heter Zetafax, som fungerer (fungerte) MEGET BRA for noen år siden. Sitter vel med et inntrykk av at dette med datafax ikke lenger er så enkelt.... Har visste noe med bredbånd å gjøre, uten at jeg kan si at jeg vet noe særlig mer en at Telenor ADSL eller Telenor Online, eller hva de nå heter.... www.online.no) har en betalbar web-tjeneste. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Da må du vel sette opp ICS (Internet Connection Sharing) på pc'n som har modem, og tildele ip'er utifra den til de andre pc'ene... Så kan bruke f.eks. WinFax... ..men, jeg vet ikke hvordan det blir med mottagelse av fax :-/ Lenge siden jeg har vært borti fax (pc)... E-post er lettere 8) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Er det noen som vet om et godt program for sending av fax over nettverk. Der en PC har installert modem og sender og mottar faksene over telefonnettet. Flere brukere må kunne sitte på forskjellige PCer og sende og motta fax. Symantec winfaxpro er jo en god gammel traver som lever i beste velgående. Lenke til kommentar
_Neon_ Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Winfax og zetafax fikser jobben greit. Winfax er nok litt billigere siden du kan kjøpe en pakke og innstallere den på begge. Når det gjelder mottak av fax i winfax så dukker det opp et bilde på alle klientene i nettverket hvor den personen som skal ha faksen krysser av for å få den. man kan også krysse av for å bare hente en kopi så flere kan hente den. Lenke til kommentar
Mortal Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 Tusen takk for alle svar. Jeg skal prøve et av de programmene. Dere har vært til stor hjelp. Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå