Gå til innhold

Windows7 drivere til MSI k8n Socket 939

Gjest Slettet-hCbNt6w4Pq

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-hCbNt6w4Pq

Hallois!

Kompis av meg la inn Windows7 Ultimate i dag. Alt funker fett utenom lydkortet. Det er et integrert kort på et MSI k8n SLI Platinum socket 939.

Etter en liten runde på msi sin nettside så finner jeg ut at det finnes bare drivere til Win2k og XP. Noen som har tips? Han får rett og slett ikke noe lyd. Merkelig nok funker nettverket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Win 7 hadde da drivere til NIC fra Win7 platen, men ikke til lydkortet.

Dere må finne ut hva lydbrikke som er benyttet på kortet. Les i manualen. Deretter kan det være at du finner drivere til brikken på produsentens sider.

Personlig ville jeg nok anskaffet et tredjeparts lydkort. Gikk nettopp fra 939 plattformen selv og selv om mitt kort (Asus K8N32-SLI Deluxe) fungerte fint i Win 7 så var det ikke oppdaterte drivere til SATA kontrolleren å få tak i.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-hCbNt6w4Pq

Win 7 hadde da drivere til NIC fra Win7 platen, men ikke til lydkortet.

Dere må finne ut hva lydbrikke som er benyttet på kortet. Les i manualen. Deretter kan det være at du finner drivere til brikken på produsentens sider.

Personlig ville jeg nok anskaffet et tredjeparts lydkort. Gikk nettopp fra 939 plattformen selv og selv om mitt kort (Asus K8N32-SLI Deluxe) fungerte fint i Win 7 så var det ikke oppdaterte drivere til SATA kontrolleren å få tak i.

Blir nok til at han kjøper et tredjeparts når trangen etter Win7 blir stor nok, hehe....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...