Gå til innhold

PL: Arsenal - Liverpool - Kamptråd

Varmo

Anbefalte innlegg

Taklingen der var nice ja. Men hadde Ngog hatt litt oppi hodet, så hadde han avsluttet tidligere med en nydelig lobb eller skru den rundt keeper, slik Torres ville gjort.

Men sant det om Rafa. Hvorfor sette opp en fyrstikk mot to så svære stoppere som Arsenal har?

Jeg har lenge hatt tro å håp i Rafa, mye lengre enn de fleste her inne. Men nå har begeret gått over, og Rafa kan ta med seg hatten ned i til en viss plass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gikk glipp av store deler av kampen, skal jeg tolke signalene så blir jeg litt forvirret. Var vi virkelig så dårlige? At det var svakt forover blir jeg ikke så overasket over, men referatene tilsier en nokså jevn kamp?

Jevn kamp ja. Arsenal skapte vel mest, men det var ikke noe å skryte av. Satt ikke å tisset i buksa for å si det slik. Målet til Arsenal var det ikke så mye vi kunne gjøre med. Et flott innlegg og en stormende Diaby som kom inn å fikk hodet på ballen. Ellers var vi solide i forsvar og stoppet det meste før det nådde Reina. Dog var vi elendige offansivt, men det er jo vanlig.

Lenke til kommentar

Var ikke nok til frispark uansett der Fabregas evt. bruker hånden, og skulle faktisk vært et klart frispark til Arsenal før Fabregas taklingen siden Gerrard filmer som faen. Burde også fått gult kort der. Er vel ikke så mye mer å si om den situasjonen.

Lenke til kommentar
Men det var etter Arsenal skulle hatt frispark siden Divard slo til; også var frisparket dere fikk utrolig billig også til slutt. Rettferdig til slutt.

Jeg sier ikke vi fortjente å vinne, for det gjorde vi ikke. Vi fortjente ikke poeng i det hele tatt med tanke på det offansive spillet i dag. Men at du kan si noe så uti natta feil som at det ikke skulle vært nytt frispark på handsen er for meg mer utrolig enn at Ngog spiller.

Lenke til kommentar

Flaut å bruke "Diveard" tc. I hvertfall i denne delen av forumet som Smågal påpeker. Flesteparten av oss vet at Gerrard filmer og jeg tar selvsagt avstand fra det. Blir flau når han overspiller eller går i bakken uten det er kontakt, og verre blir det når han sier at han ikke liker at andre gjør det i media.

Fabregas handset klart. Det var et soleklart frispark. Trodde først vi fikk frispark for da Kuyt gikk i bakken etter Gerrard gikk i bakken. Synes Gerrard-situasjonen var lengre unna enn der frisparket ble tatt, menmen.

Lenke til kommentar

Ja beklager for det, men han falt så jævlig lett der. Men ja, fikset det så kjapt som mulig også. Stress med to kamptråder i forskjellige deler av forumet osv. Sorry sorry.

Men det var etter Arsenal skulle hatt frispark siden Divard slo til; også var frisparket dere fikk utrolig billig også til slutt. Rettferdig til slutt.

Jeg sier ikke vi fortjente å vinne, for det gjorde vi ikke. Vi fortjente ikke poeng i det hele tatt med tanke på det offansive spillet i dag. Men at du kan si noe så uti natta feil som at det ikke skulle vært nytt frispark på handsen er for meg mer utrolig enn at Ngog spiller.

Nei, jeg sier ikke det. Det var hands, og det burde bli frispark men dere kan ikke klage når dere aldri skulle hatt frispark in the first place og at Arsenal faktisk burde fått frispark siden kapteinen deres filmer (to kamper på rad nå) sånn rett før frisparket ble gitt til dere.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Har vel ikke vært innlysende nok her. Før Pool får frisparket, så filmer Gerrard og Arsenal burde hatt frispark. Men det som skjer etter er at Pool får et utrolig "soft" frispark når Fab såvidt tar i Kuyt og det blir vel en kombinasjon av de tingene som på en måte nesten rettferdiggjør det som skjer videre på frisparket.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Rettferdigjør og rettferdiggjør. De fortjente ikke bedre etter en slik dive, og det var vel aldri frispark det der. Og hva skjer når noen filmer i feltet for å vinne straffe?... Jo, motstanderne får frispark..

Endret av tc47
Lenke til kommentar

I regelboka står det ingenting om at det skal dømmes frispark når noen filmer, selv om jeg også erindrer at det har skjedd iht straffesituasjoner når du nevner det. Vanligvis ender det jo opp med at spillet fortsetter (utspill osv) og at syndebukken får gult kort i ettertid.

Uansett er dette irrelevant, Liverpool fikk ikke mer enn hva de fortjente. Nok et tap.

Lenke til kommentar

Jeg så ikke kampen... United spilte mot Villa samtidig.

Jeg svarte tc47 på det samme, gidder ikke gjenta meg selv. Jeg registrerer at blåses frispark når noen filmer i straffefeltet, noe jeg ikke var klar over tbh. Utrolig nok ettersom jeg ser alt som går av fotball på tv, har jeg altså ikke fått med meg det... Står ikke i reglementet rundt filming heller, så med mindre insidentene tilfaller en annen kategori også, skjønner jeg ikke helt hvorfor det blåses.

Utrolig lite interessant og givende diskusjon forøvrig. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...