Gå til innhold

Svak etter 3 år's pause.

Anbefalte innlegg

Hei. Trente sport fra jeg var ung frem til jeg var rundt 16 år, stortsett hver dag. Var veldig seriøs når det gjaldt det jeg holdte på med, og trente til jeg nesten aldri klarte stå. Da jeg ble 16 år og måtte flytte for å gå på skole, sluttet jeg med sport. Har nesten ikke trent i det hele tatt siden det.

Jeg merker nå at kroppen min er utrolig svak f.eks om jeg skal stille meg inntill en vegg med føttene bøyd 90 grader, da skjelver føttene utrolig mye. Det samme gjelder også armene. Har prøvd å jogge litt i ny- og ned igjen nå, men merker ikke noe fremgang. Det som plager meg verst er at jeg enda har god kondis, jeg kan løpe utrolige lange distanser uten å må stoppe, men kroppen min er helt gelé.. Er også veldig tynn, men har vært det hele livet. Det skal sies at jeg også har et ganske kjedelig kosthold, der det for det meste går i brødvarer og fisk stortsett hele tiden.

Er det gunnet at jeg har sluttet å trene at kroppen er helt sinnsvak, kostholdet eller noe annet? Kan faktisk ikke forklare hvor ille det er.. merker at armen skjelver bare jeg skal ta den over hodet og ned..

best regards

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

haha :D

tren styrke, gutt! begynn på fotball og spesielt innebandy, og bruk kondisjonen din til noe!

jeg har selv utrolig kondisjon, men ikke styrke, kanskje ikke i den svake graden du forklarer her, men jeg er ikke sterk, og har aldri vært noe sterk.

det vi har i felles da, er at vi har den omtalte "løperkroppen"

tynn, svak, men BRA, kondisjon.

kan da legge til at jeg er den svakeste i klassen min, og "mobbes" noe for det:P xD

så, begynn å tren løping, og prøv deg i innebandy. det er en utholdenhetsfokusert sport, som når du blir bedre og vil inn i duellene, krever en del styrke. dette vil komme naturlig.

- Lasse

Lenke til kommentar
så, begynn å tren løping, og prøv deg i innebandy. det er en utholdenhetsfokusert sport, som når du blir bedre og vil inn i duellene, krever en del styrke. dette vil komme naturlig.

Det der er berre tull, dersom du vil bygge masse ma du justere kosthaldet, trene styrke og ikkje trene hard kondisjonstrening, dvs. dersom du trener hard kondisjonstrening vil du forvirre kroppen mtp. kva den skal fokusere ressursane pa.

Lenke til kommentar

sant, men jeg påpeker også at han kan...merk, "kan", ha en naturlig løpekropp, og at jeg derfor vil anbefale han å trene kondisjon, og da få litt naturlig styrke i blandt annet innebandy, som vil hjelpe han i hverdagen, som han også påpeker at han sliter litt med...at han er svak.

hvis jeg visste at jeg hadde en tynn løperkropp, noe jeg faktisk har, så ville jeg fokusert på kondisjon, og fått det lille av styrke inn via ballsporter.

jeg trener faktisk styrke på treningsstudio, 2 ganger i uka, og det er ikke noe store saker, det er kun for å opprettholde muskulaturens evne til å samarbeide over flere kilometer.

jeg prøver ikke å være "mr. vet alt" her altså, men jeg mener bare at den lille styrken han trenger i hverdagen for å slippe å skjelve når han løfter arma over hodet, vil han få gjennom innebandy, fotball, etc!

Lenke til kommentar

ja! det støtter jeg deg i. dumt å argumentere på det!

vi har da to forskjellige anbefalinger til han, da, sånn som jeg ser det.

jeg anbefaler han å prøve å bli skikkelig god i løping, og da ha fotball og innebandy som sidesporter, som trener kondisjon, og samtidig gir han den lille styrken han trenger for å greie seg :)

og angående styrketrening, sammen med kondisjonstrening, går det ann å si sååå mye... alt jeg sier nå da, er at jeg vil anbefale lett styrketrening sammen med ett kondisjonsfokusert treningsopplegg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...