Jester7 Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Heisann. Jeg har en PC med Windows 7 Pro som jeg ønsker å bytte disk på og reinstallere Win7. PCen er meldt inn i et Domene. Er det mulig å kopiere filer/innstillinger fra den gamle disken til den nye slik at jeg kan få den nye installasjonen av PCen registert i Domenet? Har ikke tilgang til å melde PCen inn i domenet og det tar litt tid for IT-avdelingen til å gjøre det for meg. Mvh Jester Endret 8. februar 2010 av Jester7 Lenke til kommentar
Veggen88 Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Heisann. Jeg har en PC med Windows 7 Pro som jeg ønsker å bytte disk på og reinstallere Win7. PCen er meldt inn i et Domene. Er det mulig å kopiere filer/innstillinger fra den gamle disken til den nye slik at jeg kan få den nye installasjonen av PCen registert i Domenet? Har ikke tilgang til å melde PCen inn i domenet og det tar litt tid for IT-avdelingen til å gjøre det for meg. Mvh Jester Ja og Nei. Du kan klone en disk slik att den nye disken din blir helt lik den gamle, men da vil ikke maskinen bli reinstallert. Men det er den eneste løsningen eg veit om akkuratt nå desverre. Lenke til kommentar
Jester7 Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 Kloning er egentlig ikke en option da jeg ønsker å bli kvitt mye gamme moro på partisjonen. Får vel mase litt på IT-avd da... Lenke til kommentar
Veggen88 Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Desverre så må du nokk det da. Dog lykke til med IT avdelingen der da Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 en ting du kan prøve er å ta en backup av systemet til dvd plater og så skifter du disk og legger tilbake backupen. Virker det ikke, er det bare å sette i den gamle disken. Om der er en it-avdeling, så er det vel den avdelingen sitt utstyr og dermed de som har ansvaret for innmelding og utmelding av maskiner.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå