Gå til innhold

Medfølgende programvare på NY bærbar

metaman

Anbefalte innlegg

Først må jeg si at det er lenge siden jeg har kjøpt en ny PC. Stort sett har det vært arbeidsgiver som har forsynt meg med det.

Idag gikk jeg i anskaffelse av en bærbar (Acer Aspire 5738ZG) til bruk i stua men da jeg åpnet pakken var det ikke en eneste CD/DVD inni der. Er det ikke normalt lenger at leverandørene legger ved en kopi av Windows 7 i det minste i tilfelle reinstallasjon? Drivere finner jeg jo på nett, men ikke en gang OS?

Hva gjør jeg dersom dette kræsjer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan brenne ut recovery plater i windows.

Samtlige acer maskiner jeg har vært borti de siste 2 åre må du brenne ut windows og driverplater selv via acer recovery programmet.

Det ligger også en egen gjennopprettingspartisjon på disken som du kan bruke til å gjennopprette PC'en, er vel å trykke f10 når du starter pc'en for å bruke den.

Lenke til kommentar
Du kan brenne ut recovery plater i windows.

Samtlige acer maskiner jeg har vært borti de siste 2 åre må du brenne ut windows og driverplater selv via acer recovery programmet.

Det ligger også en egen gjennopprettingspartisjon på disken som du kan bruke til å gjennopprette PC'en, er vel å trykke f10 når du starter pc'en for å bruke den.

Takker så mye skal se litt mer på dette, men ble litt beroliget etter svaret ditt.

Lenke til kommentar

Når maskinen tas i bruk blir du bedt om å brenne kopier (ca 3 DVD-plater). Mange leverandører ber deg om å brenne egen driver-cd etter at restore-platene er laget. Du kan svare nei på å brenne kopier, noe som vil medføre at maskinen vil spørre deg på nytt periodevis. Du kan også initiere brenningen selv fra XXX restore.

Antall plater som er nødvendig er avhengig av den enkelte produsent.

Endret av PerB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...