_Lucas_ Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Hei, jeg har et lite problem med min undulat, han er en 5 år gammel grønn hann undulat. Han er forsåvidt tam, han går ikke på fingeren av seg selv, men bare man vipper litt med fingeren under magen går det greit. Har jeg han i et åpent rom, så slår han seg til ro etter hvert, vasker og steller seg litt osv. Men om jeg har han sittende på fingeren så har han en tendens til å bite hardt, gjør ikke spess vondt nå for er vandt til det, men hvorfor gjør han dette? Kan forsikre at det er ikke kosebiting. Kan det være fordi han savner noe å tygge på sekundet han kommer på fingeren? Når han er inne i buret så kvitrer han og kommer bort til sprinklene om jeg plystrer og sitter der, men når han er på fingeren da biter han hele tiden fingeren/hånda mi. For at han skal slutte med det må jeg sette han på skulderen osv. Få han ut av buret er heller ingen lett sak, da selve buråpningen er lavere enn han er, så velger han å ta tak i sprinklene å klatre inn igjen, og når jeg endelig får han ut, vil han jo seff ikke inn igjen. Hva kan dette være (bitingen altså)? Jeg prøver å få han tammere, men vet ikke helt hva jeg skal gå ut ifra. Takk for gode råd/tips som kan gjøre meg til en bedre fugleeier Endret 8. februar 2010 av _Lucas_ Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Haha, jeg må nesten le. Fordi det minner meg om min gamle fugl. Det var en sorthodet dvergpapegøye. Hun var ofte ute av buret sitt og kosa seg sammen med meg. Satt på bodet mitt og sprang rundt på kroppen min. Men FINGRER?? grøss. Hun bet så fort hun fikk sjangsen Og det var et sinnsykt nebb på den lille jævelen. Jeg har ingen tips til deg, fordi jeg strevde med det samme selv. Fuglen min var veldig tam -sett bort i fra det med fingrene. Lenke til kommentar
_Lucas_ Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Haha, jeg må nesten le. Fordi det minner meg om min gamle fugl.Det var en sorthodet dvergpapegøye. Hun var ofte ute av buret sitt og kosa seg sammen med meg. Satt på bodet mitt og sprang rundt på kroppen min. Men FINGRER?? grøss. Hun bet så fort hun fikk sjangsen Og det var et sinnsykt nebb på den lille jævelen. Jeg har ingen tips til deg, fordi jeg strevde med det samme selv. Fuglen min var veldig tam -sett bort i fra det med fingrene. Haha, ja der har du fuglen min i et nøtteskall samme med min, med alt annet er han tam, spiser fra hånda og kommer på skuldra, og flyr rundt osv. ikke noe problem, men fra han skal UT av buret.. funker dårlig men takk for at du også delte en historie Endret 8. februar 2010 av _Lucas_ Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Fuglen min brukte å GULPE OPP mat til meg! Lenke til kommentar
_Lucas_ Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 Fuglen min brukte å GULPE OPP mat til meg! Serr? Hva man kan kalle real love, ey? Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Sikkert :!: Hun løp fram og tilbake på brystet mitt, drakk spytt fra munnen min og glupet opp mat til meg. Ganske søtt(kvalmt?) i grunn Det var en slik fugl. Endret 8. februar 2010 av Turtlis Lenke til kommentar
_Lucas_ Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 Sikkert :!:Hun løp fram og tilbake på brystet mitt, drakk spytt fra munnen min og glupet opp mat til meg. Ganske søtt(kvalmt?) i grunn Det var en slik fugl. Haha, nice nei jeg mener å ha lest et sted at når fugler gulper opp mat, så mener de det godt, men hvorfor vet jeg ikke Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Ja, de bruker jo å mate hverandre og fuglebebisene sine så. Kanskje hun trodde jeg var barnet hennes Endret 8. februar 2010 av Turtlis Lenke til kommentar
_Lucas_ Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 Ja, de bruker jo å mate hverandre og fuglebebisene sine så.Kanskje hun trodde jeg var barnet hennes Ja var det jeg også tenkte, at hun fikk et lite morsinnstinkt over deg Lenke til kommentar
_Lucas_ Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 Bit tilbake! Haha, selv om jeg har aldri så lyst, så vil jeg jo ikke bli kvitt den Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Haha, ikke engang kneleren min er så mannevond om man kan kalle det det. Men den vil ikke inn i buret igjen, bare ut. Og den vil IKKE av hånden min, men den skal opp på meg hele tiden. Poenget: dyr er rare... Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Registrer deg på et fugleforum! Der er det sikkert noen fuglenerder som kan svare deg bedre Lenke til kommentar
FreakAngel Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 hadde en undurlat for lenge sia og den mata sitt egen speil bilde.. gulpa oppat mat til "dama" si i speilet. Veldig naturlig del av en fugls liv å mate en make... men ja.. det var litt pussig å se han kurtisere og mate speilet sitt Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 hadde en undurlat for lenge sia og den mata sitt egen speil bilde.. gulpa oppat mat til "dama" si i speilet. Veldig naturlig del av en fugls liv å mate en make... men ja.. det var litt pussig å se han kurtisere og mate speilet sitt Veien til lykke er å være glad i seg selv, har jeg lest. :!: Lenke til kommentar
_Lucas_ Skrevet 12. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2010 hadde en undurlat for lenge sia og den mata sitt egen speil bilde.. gulpa oppat mat til "dama" si i speilet. Veldig naturlig del av en fugls liv å mate en make... men ja.. det var litt pussig å se han kurtisere og mate speilet sitt Veien til lykke er å være glad i seg selv, har jeg lest. :!: Haha, du sier noe Lenke til kommentar
rosin Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Angående fugleforum http://www.undulatprat.no/ Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 klask den på nebbet. Begynner den ikke å høre etter da så sett på den ett strømhalsbånd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå