Tjohei Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Jeg er ikke spesielt glad musmatter, så da jeg kjøpte en optisk mus for en stund siden, håpet jeg at jeg skulle kunne bruke den rett på pulten (med lakkert tre). Det funka heller dårlig. Så mitt spørsmål er: Hva er deres erfaringer med optisk mus uten musmatte? Hvilken mus bruker du? Lenke til kommentar
Rippey Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Hvorfor vil du ikke bruke musmatte? Spiller du mye eller tegner avansert bør du kjøpe fUnc eller Ice Mat, begge mattene koster vell 250 penger. Litt stivt for en musmatte men men :-? PS: Har fUnc! Beste musmatta i verden!!! Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 billigste sort logitech optisk mus, funket fint på lakkert tre, men da vil jo glideputene bli slitt fort... Lenke til kommentar
diss Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Jeg har logitech dual optical som jeg bruker på en syltynn musmatte jeg fikk fra riksmålsforbundet(!), beste musmatten jeg har hatt! Vraket ratpadz matten min til fordel for reklame matten Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 4. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2003 Så langt jeg har kunnet lese meg til, så virker det som Dual Optical er den som er minst kresen til underlag... Kan det stemme? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 har everglide med håndledd-støtte, og kunne aldri tenkt meg å bruke noe annet. Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Så langt jeg har kunnet lese meg til, så virker det som Dual Optical er den som er minst kresen til underlag... Kan det stemme? Det vil jeg påstå. Min Dual liker seg godt både på func, tøymatte og bordet mitt (lakkert tre, omtrent helt glatt). Har brukt den på alle tre i løpet av det siste året. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 4. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2003 Hva med den nye MX serien fra Logitech? Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Min erfaring er at MX er piss i forhold til Dual'n. (Har en DualOptical og en MX500.) Dual'n kan jeg uten problemer bruke på for eksempel skjermflater min. Supergod mus. Særdeles offroad. Kjøp gjerne mouse-skatez... (Det finnes hos blant annet MicroPlex.) Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Jeg har den trådløse utgaven av dual optical ("singel optical") og den brukte jeg fint rett på lakkert tre en gang jeg var på lan og hadde glemt musematte. Men den liker ikke den glatte sida av fUnc... :-? Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Vanlig Dual liker begge sider av func meget bra Lenke til kommentar
Phreak^ Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Jeg har MX500, funker fett på alle underlag jeg har prøvd (lakkert tre, alt av pulter på forskjellige lan, og musematter seff.) Lenke til kommentar
diss Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 jeg har hatt dual optical'en i ett år snart, og må si at det er den beste musen jeg har hatt. Cursor har _aldri_ noensinne hengt på skjermen ved raske bevegelser med denne musen Dessuten funker musen svært bra rett på bordplaten også (typisk ikea lakket kontor pult). Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 Hvorfor vil du ikke bruke musmatte? Spiller du mye eller tegner avansert bør du kjøpe fUnc eller Ice Mat, begge mattene koster vell 250 penger. Litt stivt for en musmatte men men :-? PS: Har fUnc! Beste musmatta i verden!!! Jeg har en Everglide musmatte, og den er jeg veldig godt fornøyd med. Jeg merker ingen hopping eller lagging (nesten, jeg tror musa mi er piss...). Grunnen til at jeg ikke vil ha musmatte er at jeg ikke liker begrensningen "innenfor dette området skal du ha musa"-klaustrofobisk-følelse... liksom... :wink: Å kunne spille og flytte musa hvor jeg vil er en frihet jeg vil ha, ikke satt i "bur" med en musmatte. Jadda, så kan jeg jo bare kjøpe en musmatte som er diger, men... Det er da ikke det jeg vil bruke pulten min til. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Lakkert tre osv er det mange optiske mus som sliter med, du må nesten prøve noe annet, et hvitt ark funker strålende, så ta et a3 ark og teip det fast, billig og stor musmatte Lenke til kommentar
Rippey Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Hehe... få tak i en sånn musmattelignede ting du får hos kommunen... med masse reklame i sidene og f.eks: Hurtigruta i midten... pappa har det Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 Lakkert tre osv er det mange optiske mus som sliter med, du må nesten prøve noe annet, et hvitt ark funker strålende, så ta et a3 ark og teip det fast, billig og stor musmatte Tro det eller ei, men musa mi er ikke særlig glad i ark heller... Det er derfor jeg spør etter en mus som klarer seg uten. Og jeg har fått inntrykket av at Dual Optical er veien og gå. Men jeg har ikke hørt noe fra Microsoft tilhengerne. Duger ikke MS musene uten musmatte? Lenke til kommentar
insider Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Min Dual Optical funker fint på lakkert bordplate ... den liker også begge sider på funcen men den glatte siden kan bli "!litt" for glatt dual optical burde funke til offroad Lenke til kommentar
xpert Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Bruker musematte fra IKEA, tror den kostet 5,-. Fungerer helt utmerket med både kulemus og optisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå