AvIOn Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 -Hei Forleden dag når jeg skulle skru på min stasjonære pc, ville den ikke starte opp. Dataen starter, men det blir ikke sendt signaler til skjermen, tastaturetlysene begynner ikke å lyse(tastaturet er koblet til med usb), samt at jeg får ikke åpnet dvd-rommen. Kort oppsummert: - Alle vifter går (cpu, gfx, kabinett) - Harddiskene surrer og går - DVD-rommen ser ikke ut til å få strøm - Skjermen får ikke signal (har sjekket kabler og alt ser ut til å stå inne) Noen som vet hva dette kan være? Den funket helt fint på lørdagskvelden, jeg skrudde den av før jeg tok natt, men når jeg skulle skru den på i går ville den bare ikke mer. -Viktor- Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Ta ut alle RAM-brikkene og prøv maskinen med én og én brikke i. Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 Skal prøve det. Sjekket også litt rundt, og det kan hende at GFX'en er gått til faens. Skal få fjerna alt av støv etc fra alt av komponenter (litt for lenge siden jeg gjorde dette). Sjekke alt av kabler en gang til, demontere og montere alt på nytt igjen. Synes bare det var rart at den plutselig ikke ville skru seg på, den har funket som en drøm inntil nå. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Sånn er det med elektronikk vettu. Enten virker det (1) eller så virker det plutselig ikke (0). Ingen mellomting. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Noe lignende har skjedd med min PC. Det var PSU'en min som var problemet, så du kan kanskje teste med en annen PSU. Det kan også være at PC'en virker igjen hvis du slår av PSU'en tids periode. Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 Håper ikke det er PSU'en som har tatt kvelden, og at det bare er noe feil med en ramm-brikke eller no. Men får ikke sjekket før jeg kommer hjem fra jobb i 4-tiden... Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Prøv å dra ut alle usb-enheter og ekstra usbkontakter. Lenke til kommentar
bjørn roger Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Sånn er det med elektronikk vettu. Enten virker det (1) eller så virker det plutselig ikke (0). Ingen mellomting. Akkurat det samme sa bonden da hesten hans døde: "Dette har den aldri gjort før". Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 Wrong.. Elektriske ting... Enten funker det aldre 100%, eller så funker det ikke i det hele tatt... Alltid noe styr med det Er spent på å få testet dataen hjemme nå snart. Rengjøring, demontering, montering etc etc.. LItt morsomt å holde på med lsikt egentlig, men kun hvis man får det til å funke til slutt hehe:) Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 OT: Jeg har et hovedkort her som fungerer 1 av 50 ganger ;p Det er ikke alltid eller aldri. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå