Gå til innhold

java listview med columns

Anbefalte innlegg

Hei

I C# finnes det ListView som kan ha forskjellige columns og enkelt vise/redigere items.

Det eneste jeg har funnet i java som ligner er JTable, men syntes det er tungvindt å bruke den. Finnes det andre alternativer for å legge til items/redigere dem i en liste med kolonner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

I C# finnes det ListView som kan ha forskjellige columns og enkelt vise/redigere items.

Det eneste jeg har funnet i java som ligner er JTable, men syntes det er tungvindt å bruke den. Finnes det andre alternativer for å legge til items/redigere dem i en liste med kolonner?

Det fins mange alternativer. Som f.eks. http://www.jidesoft.com/products/grids.htm Jeg kjenner ikke alle alternativene så det gjelder å google seg fram tror jeg. Den prinsippielle forskjellen på Java-plattformen vs. .Net er alle valgmulighetene ... på godt og vondt.

Dette er forøvrig ikke språklige features ved Java og C#

Lenke til kommentar

Takk for svar, men JIDE Software er jo ikke gratis. Vil de komponentene gjøre koden enklere?

Som f.eks når jeg skal legge til et item i JTable må jeg skrive:

((DefaultTableModel)jTable.getModel()).addRow(new String[] { "String", "String" });

Mens i C# gjøres dette veldig enkelt med:

listView1.Items.Add("String");

Noen god grunn til at java gjør ting så vanskelig?

Endret av miXer
Lenke til kommentar
Takk for svar, men JIDE Software er jo ikke gratis. Vil de komponentene gjøre koden enklere?

Som f.eks når jeg skal legge til et item i JTable må jeg skrive:

((DefaultTableModel)jTable.getModel()).addRow(new String[] { "String", "String" });

Mens i C# gjøres dette veldig enkelt med:

listView1.Items.Add("String");

Noen god grunn til at java gjør ting så vanskelig?

Som sagt har dette ingen verdens ting med Java og C# å gjøre. For å finne noe som er akkurat slik du vil ha det må du nesten google selv. Husk å ta med "free" og "opensoruce" i søket, ellers får du bare enda flere kommersielle forslag.

Swing er kanskje mer lavnivå og fleksibelt enn det du er vant med fra .Net-verdenen. SWT - som er et alternativ til Swing - er enda mer lavnivå. Det virker som det er en liten kommersiell industri å lage høynivå applikasjonsrammeverk oppå Swing. Det er mye mer å velge mellom på opensource-fronten når det gjelder web-rammeverk for Java.

Endret av quantum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...