Gå til innhold

Hvilke TVer har bak-LED?


Anbefalte innlegg

Jeg er for tiden i en orienteringsfase hvor jeg ser etter TVer med bak-LED.

 

Så langt har jeg bare funnet SHARPs TVer med bak-LED, mens Samsung tilsynelatende bare har kant-LED. Det er sjeldent jeg ser på TV fra siden, så jeg er interessert i best mulig bilde og ikke nødvendigvis den slankeste TVen.

 

For meg er det mest interessant med Samsung eller LG, men klarer ikke å finne disse modellene med bak-LED. Jeg er selvsagt åpen for alternative merker så lenge bildekvaliteten er bra, og prisen akseptabel.

 

Er det noen her som kan hjelpe meg på vei?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er for tiden i en orienteringsfase hvor jeg ser etter TVer med bak-LED.

 

Så langt har jeg bare funnet SHARPs TVer med bak-LED, mens Samsung tilsynelatende bare har kant-LED. Det er sjeldent jeg ser på TV fra siden, så jeg er interessert i best mulig bilde og ikke nødvendigvis den slankeste TVen.

 

For meg er det mest interessant med Samsung eller LG, men klarer ikke å finne disse modellene med bak-LED. Jeg er selvsagt åpen for alternative merker så lenge bildekvaliteten er bra, og prisen akseptabel.

 

Er det noen her som kan hjelpe meg på vei?

 

 

Er for tiden kun Sharp og philips som leverer tv med "bak-LED" i Norge.

Sharp sine modeller er endel rimeligere enn Philips. Det er kun topmodellen til philips som egentlig drar nytte av "bak-LED" da denne har lokal dimming av LED pærene.

 

Sharp sine modeller har også veldig bra bilde, men det finnes Plasma og valig lcd tv'r som er på samme nivå til omtrendt samme pris.

 

Philips led: http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/tv/...ilips-42-lcd-tv

 

I løpet av et 2-4 måneder kommer forresten Sony og Samsung med "bak-LED", Mulig Lg kommer med en modell også.

 

Edit:

 

Alternativer til sharp tv'ene: Sony W5500, Samsung b655, Lg Lh4000-7000, Philips 7674, Samsung b6050, Panasonic g10 eller v10 osv.

Endret av magb
Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Jeg kikket litt på Philips sine TVer, og må si det var litt i dyreste laget. Derimot har de fått svært gode tilbakemelding på bildet, så jeg må nesten vurdere det.

 

Så Sharp har ikke individuell dimming på diodene? Da er det jo egentlig litt misvisende å skryte av at de har LED, når alle lyser statisk slik at det i praksis fungerer som CCFL :thumbdown:

Lenke til kommentar
Takk for svar.

 

Jeg kikket litt på Philips sine TVer, og må si det var litt i dyreste laget. Derimot har de fått svært gode tilbakemelding på bildet, så jeg må nesten vurdere det.

 

Så Sharp har ikke individuell dimming på diodene? Da er det jo egentlig litt misvisende å skryte av at de har LED, når alle lyser statisk slik at det i praksis fungerer som CCFL :thumbdown:

 

Stemmer det om Sharp ja. Det eneste de tjener på det er vel muligens litt bedre kontraster da LED diodene har et litt hvitere lys enn CCFL. Du burde ta deg litt tid å se på produktene. Kan hende du blir godt fornøyd med Sharp eller en CCFL til samme pris. Selv om Philips er den råeste så er det ikke sikkert du ser så enorm mye forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...