Mortiz87 Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Biodiesel Har en Peugeot 406 2.0 HDi 2003 modell som jeg lurte på om er kjørbar med B5 biodiesel? Har ikke så altfor mye peiling på slikt, men som jeg leste meg frem til skal jeg kunne bruke det.. Takker for alle svar Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Ikke stol på meg, men jeg mener at alle (diesel)biler kan kjøres på biodiesel. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Har ikke Peugeot sagt at de kan kjøres på inntil 30% biodiesel? Fant disse artiklene : http://forbruker.no/bil/nyheter/article1600697.ece http://www.zero.no/transport/biodrivstoff/...citroen-paa-b30 Lenke til kommentar
Mortiz87 Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 takker. skal teste med b30 neste gang jeg ser en pumpe med det. får håpe det går fint:) Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Alt jeg har lest av forskning på feltet (og det er en del, jobbet med implementering av B5) tyder på at alle dieselmotorer i dag tåler det – også over tid. Lenke til kommentar
Wintel Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Alt jeg har lest av forskning på feltet (og det er en del, jobbet med implementering av B5) tyder på at alle dieselmotorer i dag tåler det – også over tid. Har en 110HK dieselmotor som er trimmet til 137HK - trimmingen gjør at bilen IKKE fungerer særlig bra med biodiesel! Fyller jeg på Statoil som har inntil 7% biodiesel i alle pumpene så får jeg feil på motorstyringen og bilen går i "nødmodus"... Har forsøkt med Esso og Shell, men ser ut til at Jet sin diesel gir minst problemer... Har testet dette i litt over et år, men er åpen for andres erfaringer rundt trimming og B5... Finnes det forresten noen stasjoner på østlandsområdet som selger ren diesel nå for tiden? Wintel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå