Gå til innhold

Noen som vil hjelpe meg med kjøp av bass, Music Man Stingray fra 86?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei jeg trenger litt hjelp av noen som har peiling på bass. Har en fyr som vil selge meg en Music man stingray fra 86.

Han skal 8000spenn forn, er det verdt det? ps samme bass som Flea i RHCP har :D

 

De er helt greie basser, men ikke spesielt versatile, halsene er lit tjukke og de er veldig tunge. Det var delvis av den grunnen Sterling modellen ble introduserte - en lettere versjon av Stingray'en med en tynnere, raskere hals.

 

Jeg ville har kjøpt en Sterling før jeg bryde meg om en Stingray, men hvis du må ha en SR kjøp heller de modellene som var laget før bedriften ble oppkjøpt av Ernie Ball (dvs. før 1984). Byggekvaliteten og lyden er mye bedre på de modellene enn de som kom etter.

 

8000,- er rimelig, men allikevel mye penger, spesielt når man får Fender Jazz (som er en mye bedre bass på mange måter) til betydelig lavere priser. :thumbup:

 

Lykke til.

Endret av implo
Lenke til kommentar

Slå til med Stingray'en.....hvis noen synes de er store og tunge må de være fryktelig små av vekst. :-) Sant at de er litt tjukkere i halsen enn f.eks en F Jazz, men det er nå smak og behag. Og ikke versatile ? Kom igjen, en Ernieball MM Stingary er jo en av de mest anvendelige bassen som finnes...

 

Hvis du har lyst på en Flea bass så har jo Flea kommet med sin egen Flea Bass http://www.fleabass.com/ ...og de koster ikke så mye heller...ikke testet en dog...

Lenke til kommentar

Fender Jazz er MYE mer komfortable instrumenter enn Stingrayen, spør du meg. Spiller selv på en Amerikansk Fender P, som jeg syns er hakket over igjen. Det eneste instrumentet jeg har prøvd som er mer komfortabelt enn min egen er en 6-strengers Musicman Bongo jeg fikk låne på en ensemble-øving. Herregud, for en fryd det instrumentet var.

Lenke til kommentar
Hei jeg trenger litt hjelp av noen som har peiling på bass. Har en fyr som vil selge meg en Music man stingray fra 86.

Han skal 8000spenn forn, er det verdt det? ps samme bass som Flea i RHCP har :D

 

De er helt greie basser, men ikke spesielt versatile, halsene er lit tjukke og de er veldig tunge. Det var delvis av den grunnen Sterling modellen ble introduserte - en lettere versjon av Stingray'en med en tynnere, raskere hals.

 

Jeg ville har kjøpt en Sterling før jeg bryde meg om en Stingray, men hvis du må ha en SR kjøp heller de modellene som var laget før bedriften ble oppkjøpt av Ernie Ball (dvs. før 1984). Byggekvaliteten og lyden er mye bedre på de modellene enn de som kom etter.

 

8000,- er rimelig, men allikevel mye penger, spesielt når man får Fender Jazz (som er en mye bedre bass på mange måter) til betydelig lavere priser. :thumbup:

 

Lykke til.

Nå er det ganske stor forskjell på en SR fra 86 og en ny en også. Den har 2-bånds EQ som gjør at lyden er enda litt dypere og gir mer "SR-trøkk" enn moderne 'Rays, halsen ble lakkert frem til 90-tallet (rundt 1993 hvis jeg ikke husker helt feil) og truss rod hjulet var ikke oppfunnet hvis jeg ikke husker helt feil.

 

Flea har en 3-bånds SR med enkel humbucker og gripebrett i lønn (fra 90-tallet?). 86-modellen er relativt lik, ved unntak av at den har 2-bånds EQ, en annen type humbucker, lakkert hals og muligens gripebrett i "rosewood". Uansett så låter det relativ likt og ved unntak av halsen så er også spillefølelsen relativt lik.

 

Nå virker det som du har kjøp bassen, men dersom du ikke har gjort det, eller ikke skulle være helt fornøyd, så anbefaler jeg deg å se på en SR SLO. Kort sagt en Stingray med Sterling hals :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...