Gjest deprimert student Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Jeg er en deprimert student som har store problemer med sosial angst i forhold til det å spørre om å få jobb. Vet at om jeg får meg jobb så er det 0 problem å takle det; men problemet er å komme så langt. Jeg kan skrive jobbsøknad osv - men det hjelper lite når det ikke er utlyst noen stillinger som jeg er kvalifisert til. Jeg vet at jeg takler å bli kalt inn til jobbintervju, og jeg vet at jeg takler å jobbe. Hadde sommerjobb på en gokartbane engang - og det gikk flott. Men da var jeg så heldig at jeg fikk jobben nesten slengt etter meg. Kan NAV hjelpe meg på noe som helst vis med å få jobb? Har valgt feil studieretning, og får ikke byttet studie før til høsten. Sitter hjemme og har ingenting å fylle dagene med. En jobb hadde vært positivt for å hjelpe meg ut av depresjonen. Nå har jeg 7 totalt uproduktive måneder før jeg kommer igang med studier som frister. Det hadde vært godt å få brukt de til noe fornuftig, men jeg har store komplekser rundt det med å gå og spørre om jobb. Lenke til kommentar
Such Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Jeg er en deprimert student som har store problemer med sosial angst i forhold til det å spørre om å få jobb. Vet at om jeg får meg jobb så er det 0 problem å takle det; men problemet er å komme så langt. Jeg kan skrive jobbsøknad osv - men det hjelper lite når det ikke er utlyst noen stillinger som jeg er kvalifisert til. Jeg vet at jeg takler å bli kalt inn til jobbintervju, og jeg vet at jeg takler å jobbe. Hadde sommerjobb på en gokartbane engang - og det gikk flott. Men da var jeg så heldig at jeg fikk jobben nesten slengt etter meg. Kan NAV hjelpe meg på noe som helst vis med å få jobb? Har valgt feil studieretning, og får ikke byttet studie før til høsten. Sitter hjemme og har ingenting å fylle dagene med. En jobb hadde vært positivt for å hjelpe meg ut av depresjonen. Nå har jeg 7 totalt uproduktive måneder før jeg kommer igang med studier som frister. Det hadde vært godt å få brukt de til noe fornuftig, men jeg har store komplekser rundt det med å gå og spørre om jobb. De holder kurs med "innbakt praksis" på regelmessig basis. De fleste kommunene prøver å holde dette kurset, såfremt det er oppmøte og vilje for sånt. Kurset jeg begynner på rundt den 20. feb (jeg er permitert fra jobb) går over 20 uker og skal i følge en jeg kjenner være ganske sosialt og en grei plass å møte folk og ha det gøy i praksis. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Vikarbyråer og bemanning-selskaper er jo en tanke, der kan du jo legge inn din CV. NAV prioriterer vel antagelig de som koster dem penger så utover litt rådgivning og jobbsøkerkurs så hadde jeg ikke satset alt for mye på dem. Har du prøvd og sende åpne søknader til virksomheter i området? Hvis du ikke har noen fullført utdanning eller praksis så kan du neppe være særlig kresen på jobbene. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 I mine yngre dager så jobbet jeg en god del for Adecco. Funket veldig fint og fikk mange artige oppdrag, han sa også at det var mest opp til meg hvilke jobber jeg ville ta. Jobbet for Adecco i kanskje 6 mnd hvis det ikke var lengre. Så hvis du ikke har vært i kontakt med et vikarbyrå før så bør du prøve det ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå