Gjest Slettet-IHWlGMJn Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Heisann Jeg er på utkikk etter en ny bærbar som i hovedsak skal brukes til tekst- og noe bilderedigering(photoshop/gimp), surfing, filmtitting(DVD- og xvid/divx-filmer) og muligens noe spilling av den helt enkle sorten(Veldig lite grafisk krevende). Når det gjelder OS så kan jeg tenke meg å ha ubuntu + en variant av windows på maskinen. Ser f.eks at Lenovo G550 er en anbefaling fra HW.no. Første minus jeg legger merke til er oppløsningen på 1366 x 768, men jeg tror dette kan være en PC som er ganske nær det jeg ønsker meg. Er det noen som har noen anbefalinger til andre PCer som ligner denne? Og evt. noe negativt å si om denne? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Hvorfor er oppløsning på 1366*768 et minus? I 15"-klassen er vel dette strengt tatt en ganske kurant oppløsning. Min 15,6" har lavere oppløsning enn dette. Jeg er selv student og har en netbook som er genial å ha på forelesninger. Selv kunne jeg ikke tenke meg å ha med en maskin større enn 12" på skolen. Jeg fant denne her, som ikke havner i netbook-kategorien, men fremdeles abnormt liten. Nå vet ikke jeg hvorvidt du ser dette som et pluss - iom. at jeg ikke kjenner ditt behov for portabilitet - men skjermer koster ikke allverden for tiden, og du kan fint koble en ekstern skjerm til når du sitter hjemme. Maskinvaren her er også betraktelig bedre enn en tradisjonell netbook, så photoshop osv skal ikke være noe problem her (annet enn at skjermen selvsagt er en tanke liten om du skal bruke denne til billedredigering). Endret 8. februar 2010 av srbz Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Jeg ser på det som noe lavt. Har sett 14'' med større og 11,6'' du linker til har jo samme oppløsning. Det kan jo være en mulighet å skaffe meg maskinen du linker til. Men jeg merker nå at det blir alt for vanskelig å sette seg inn i fysiske mål(skjermstørrelse vs oppløsning, og vekt) uten å ha maskinene i hendene. Tror jeg må forhøre meg litt rundt blandt studiekamerater som har bærbar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) Synes 11'' blir noe lite. Har sett litt på Lenovo IdeaPad U350 nå. Er det noen som har noe erfaringer\ting å si om den? Endret 12. februar 2010 av Slettet-IHWlGMJn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå