NoDishes Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Heisann! Jeg er 22 år og jobber for tiden deltid, og har ingen nevneverdig utdannelse. Jeg begynte på Hotell & Næring og besto GK, året etter jobbet jeg på kjøkken på et sted som er et slags "mellom skoler" type sted, mens jeg tok privatisteksamen i VK1 Kokkfag (kun det faglige). Fant etterhvert ut at dette ville jeg ikke holde på med i det hele tatt, og nå jobber jeg altså deltid på en dead-end-jobb og bor hjemme, noe jeg egentlig synes er helt topp akkurat nå, men det kan desverre ikke vare evig. Det jeg lurer på, er hva slags muligheter jeg har angående utdanning. Har ikke generell studiekompetanse, hvordan kan jeg gå frem for å skaffe meg det på egenhånd? Har jo ingen år igjen på Videregående skole såvidt jeg har forstått det, når det har gått så lang tid. Eventuelt om det er noen skoler, type privat-ish, som ikke nødvendigvis krever studiekompetanse? Lenke til kommentar
Tullebukkeline Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 En kompis av meg fullførte elektro-linjen på VGS. Deretter jobbet han i noen år. I 2009 begynte han på allmenn påbygning i en alder av 25 år. Så å "ikke ha igjen" noen år på VGS tror jeg ikke skal være noe problem. Det er mulig du blir prioritert lavere enn de som er førstegangssøkere. Jeg vil anbefale deg å ta en samtale med rådgiveren på den videregående skolen du kunne tenke deg å gå på, så vet iallfall de både om det er mulighet for deg å ta generell studiekompetanse der, og om det finnes andre alternativer for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå