Gjest Guest_mira_* Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 hei:) typen min har hatt en type hudsopp en stund nå. han er veldig lat med det og spiser sjeldent medisiner. det er egentlig ik no farlig eller smittsomt (tror jeg? :S), men det får han til å lukte litt vondt. spesielt når vi kliner kan jeg virkelig kjenne det på pusten hans. hvordan skal jeg fortelle han om det uten å såre han?? setter stor pris på alle seriøse svar:) Lenke til kommentar
Kasp0me Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 hei:) typen min har hatt en type hudsopp en stund nå. han er veldig lat med det og spiser sjeldent medisiner. det er egentlig ik no farlig eller smittsomt (tror jeg? :S), men det får han til å lukte litt vondt. spesielt når vi kliner kan jeg virkelig kjenne det på pusten hans. hvordan skal jeg fortelle han om det uten å såre han?? setter stor pris på alle seriøse svar:) Hei! Jeg anbefaler deg å si det til han på en forståelig måte. At han ikke kan spise medisinene sine er latskap når han faktisk kan bli kvitt problemet (?). Hvis han ikke forstår det så er det veldig egoistisk. I mitt forhold så holder vi alt åpent uansett hva det er. Så hadde dama mi hatt dårlig ånde hadde hu fått hørt det. Samme med meg tilbake. Bare si det som det er! Tar han på vei av det så får det så være. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Om du er redd for å såre ham, så si det på en indirekte måte. Snakk kryptisk som bør få han til å forstå det. Det funker alltid, eller, i de fleste tilfeller. Endret 8. februar 2010 av The Prophet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Et forhold er basert (bør i alle fall være det) på åpenhet og ærlighet ovenfor hverandre. Dette mener jeg er nøkkelen til et godt forhold, uansett hva man skal være åpen og ærlig om. Ikke rot rundt grøten, men heller bare si det til han. Kanskje ikke rope det direkte til han, men ta det opp på en rolig og litt forsiktig måte. Ikke alle mannfolk er flinke til å ta hint, så jeg er ikke helt enig i profeten om å være mest mulig kryptisk her. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Nope, er klar over at det jeg beskrev kanskje ikke er beste måte. Men hvis hun føler på det slik at hun ikke klarer å si det direkte (mange som føler det slik, selv om det ikke bør være slikt i et forhold), så er det bedre å gjøre det på den måten. Forøvrig er jeg enig med Egil. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Det enkle er ofte det beste. : Kjære, det lukter av deg og du må gjøre noe med det. Kan du passe på å ta medisinene dine så vi kan kose oss med klining uten at det stinker? Lenke til kommentar
Penance Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Vårt forhold er veldig åpent og ærlig, og vi kan si så å si hva som helst til hverandre uten at den andre blir såret. Samboeren min svetter en del og er ikke alltid like flink til å vaske seg godt, bruke deodorant og å bytte klær (må skje ofte), så når han lukter fælt sier jeg bare at "du lukter fælt, gå å vask deg". Da sier han at han enten vet det og skal gjøre noe med det, eller at han ikke var klar over det, takk. Og når vi har drageånde på morgenen, sier vi det rett ut til den andre. Tidligere prøvde jeg å hinte en del om at han luktet fælt, men det så ikke ut til at det nådde helt inn hos han, så jeg fant ut at å si det rett ut (gjerne med litt humor) var det den beste måten. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Penance: Om dere klarer å være helt åpne UTEN å såre hverandre har dere gjort noe jeg tror er nesten umulig. Til trådstarter: Innse at begge parter kan komme til å ta seg nær av visse ting i et forhold. Vær åpne, si "alt" til hverandre. Vær dog forberedt på at dere ikke alltid kan ta det som et kompliment liksom. Det hadde ikke vært noe lykke om det aldri hadde vært noen nedturer, husk på det. Det viktige er at hensikten er den beste. Du er glad i han og vil derfor ikke såre han med det, men det kommer nok kanskje til å stikke litt. Etterhvert kan dere kanskje utvikle en slags humor på det, det er det beste. Misunner Penance akkurat det, det er gull verdt å kunne spøke litt om slike ting. Man blir mye tryggere på hverandre! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå