water2foto Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Fant en forsats til blitz, Travor O Flash Ring, som kan monteres på originalblitz for bruk ved macrofotografering. Den har form som en stor ringblitz og går rundt objektivet. Overfører lyset fra originalblitz via div. prismer. Leveres fra Kina for bare 250 NOK inkl. frakt. Link vedlagt nedenfor. Noen som har erfaringer eller meninger om dette produktet ? http://stores.ebay.com/Travor-camera-acces...634Q2ec0Q2em322 Lenke til kommentar
okasin Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Har lurt på denne enheten selv, men får liksom ikke bestemt meg for om jeg skal bestille en slik eller ikke.. men 36 dollar er jo ikke mye.. og man har den på under en uke som regel.. bestiller mye fra Hong Kong selv, og de levere jo varene raskere enn hva de gjør lokalt her hjemme.. Kanskje vi skal bare bestille hver vår og lage en rapport Lenke til kommentar
water2foto Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Ja, det er jo uansett ikke så mye å tape. En ting jeg ikke riktig har skjønt er om denne blittzgreie kommer langt nok fram, slik at ikke objektivet lager skygger på det man tar bilde av. Sikkert ikke noe problem med macro-teler, men jeg har bare metoden hvor jeg monterer en 50mm motsatt vei foran en zoom og da blir nærgrensen ganske kort. Tror uansett at jeg tar sjansen på å bestille en av ren skjær nysgjerrighet og med en god del tro på at det vil funke sånn noen lunde. Endret 8. februar 2010 av water2foto Lenke til kommentar
okasin Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Ja jeg også brukte din metode for å ta macrobilder, snudde 50mm linsa med eget adapter, men da blir nærgrensa svært kort.. men det fungerer PS: jeg kjøpte denne på ebay forrige uke: http://cgi.ebay.com/For-Nikon-Macro-Bellow...979712587877545 og den var en del mer anvendelig og den er jo også ganske billig.. Legger ved et bilde ubehandlet.. tatt av en liten fargeblyant, 50mm linse (nikon) montert på Macro Bellows.. Bestiller en slik "blitz" ring, så får vi se Lenke til kommentar
water2foto Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 Har ikke fått somlet meg til å bestille denne ringblitzerstatningen enda, men legger ved et par bilder av 50mm f1.4 reversert foran den billige zoomen til canon på 55-250mm. Montert med en macroring til 30 kr, og da funker også den automatiske løsmålingen på kameraet. Bildene er ikke beskjært. Det blir jo ganske god forstørrelse da 50mm på zoomen (macro 1:1): 250mm på zoomen (macro 5:1): Lenke til kommentar
water2foto Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 Legger ved et bilde ubehandlet.. tatt av en liten fargeblyant, 50mm linse (nikon) montert på Macro Bellows.. Bestiller en slik "blitz" ring, så får vi se Virker jo svært anvendelig og bra den belgen der, og til den prisen da Lenke til kommentar
okasin Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Har bestilt meg denne denne blitzen for noen dager siden.. så nå er det bare å vente Stilige bilder det der water2foto Når jeg tar bilder (macro) med den belgen, så sliter jeg med å få hele bildet klart, det blir liksom bare det i senter som er klart.. har du det samme problemet, eller er det bare noe jeg gjør feil? Lenke til kommentar
water2foto Skrevet 23. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2010 Dette bildet har jeg tatt med tilsammen 9cm med mellomringer og et 50mm objektiv, som du ser så ble det ikke spesielt skarpt. Tror kanskje kombinasjonen zoom + snudd 50mm gir bedre muligheter for skarphet i hele billedflaten fordi man da kommer litt lenger unna motivet ?. Sikkert noen som vet mye om dette på forumet, men vi kan jo teste litt for å finne ut av det. F5.6 30sekunder 12mm av et målebånd, uklippet, (blender 11-16 hadde kanskje gitt litt bedre skarphet over hele bildet) Også spent på å høre hvordan blitzen funker når du får prøvd den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå