jpsalvesen Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Jeg har nå fått tak i et brukt Canon 5D (rett og slett fordi jeg ønsker mer spillerom på å leke med dybdeskarphet). Uansett - det mangler et par skruer på undersiden. Kameraet fungerer uten (gaffatape hey hey hey), men det hadde jo vært fint å få tak i skruer og få fikset problemet. Noen som vet hva slags dimensjon Canon bruker? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Du klarer sikkert å google deg frem til en 5d servicemanual et eller annet sted. Regner med at det står opplyst der. Lenke til kommentar
GSM Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Send en mail til et kameraverksted. De vet nok vilke skruer som skal brukes, og har nok en del å avse Det er vel serviceproffen som har fått Canon nå om jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Er vel ikke værre en å ta med seg kameraet til en jernvare/maskinforretning og prøve seg fram. Sannsynligvis 3mm A4 med senkhode,ta og på'se at skruene ikke blir for lange så du ødelegger innfestningen. Du kan "male" over skruehodene i etterkant med en sort sprittusj. Lenke til kommentar
zorry Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Er vel ikke værre en å ta med seg kameraet til en jernvare/maskinforretning og prøve seg fram. Sannsynligvis 3mm A4 med senkhode,ta og på'se at skruene ikke blir for lange så du ødelegger innfestningen. Du kan "male" over skruehodene i etterkant med en sort sprittusj. Dette kan jeg vanskelig tenke meg at er noe godt råd. M3 er gampedigert i kamerasammenheng og antagelig omtrent minste dimensjon hos jernvarehandelen. Ring heller Serviceproffen... Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 Takker for tips. Jeg begynner med serviceproffen og hører hva de har å si Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Oppdatering: Convena Norge leverer reservedelene, 19 kr per skrue takk. Lenke til kommentar
GSM Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Hør med Camera og Video teknikk i bergen... De hadde service på canon før, og har sikkert endel skruer liggende http://www.camera.no/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå