Gå til innhold

Raskeste OS på x86

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mm, etter å ha prøvd Mintu, Arch, Fedora (KPE og LXDE), Kubuntu og Easy Peasy så tror jeg det er ikke vits å teste noe mer. Kjappeste var Easy Peasy og det bootet på 26 secs. :S

Tror jeg setter PC'en i standby med XP og setter den SSDen inn i Desktopen.

Endret av Dammed
Lenke til kommentar

Meh, som sokkalf sa det så funker det fint å sette laptoper i standby. Og da er det ikke vits å stresse med Linux og SSD.

PC'en vil uansett kjøre kun musikk, film og internett. Så tror ikke det blir et problem. Å skru av og skru på en gang i uken skal ikke bli et problem.

Lenke til kommentar

Har i grunn ikke hatt noen problemer med XP og standby selv, kun skjedd par ganger når jeg har hatt veldig tunge programmer oppe som Inventor.

Må nå booter Asusen på 39sec med XP og vanlig HDD (5400rpm), så nå sier jeg meg fornøyd med det. SSDen koser seg i Desktopen hvor den gjør mye mer nytte. :)

Lenke til kommentar

Nettopp Flimrez. Alle *buntu (kloner) kommer med veldig mye bloat in the box. Personlig kjører jeg en minimal Debian stable med stumpwm (som startes manuelt med xinit). Er fornøyd med oppstartstiden til selve Debian og stumpwm. Det jeg derimot ikke er fornøyd med er bios og slik tøvete disk/raid-bios tøv... De to til sammen tar lengre enn hele resten av oppstartstiden, noe som er veldig trist.

Om man prater om raskt nok i stedet for det absolutt raskeste, så kommer man veldig langt med distroer man kan velge en minimal instalasjon og bare velge ut akkurat det man har behov for (og holde seg langt unna alt som hetere skrivebordsmiljø).

Lenke til kommentar

Litt av intensjonene var at det skulle være relativt enkelt og brukervennlig. Selv om jeg åpenbart ser poenget ditt.

Haiku har imponert meg fordi det er en full desktop suite, som tilbyr en rekke programmer, og det er så jævlig raskt.

Som jeg har nevnt tidligere, det er noe annet, selv DSL og Puppy blir som seige tankskip i forhold.

Lenke til kommentar

Hva tenker du på Hernil? Hva slags bidrag?

Flimsez: minimalisme, tastatursentrisk og tiling windows er jo brukervennlig og enkelt. forskjellen ligger nok i læringskurven. Haiku er riktig så imponerende ja, men den er såpass spesialisert at jeg ikke helt ser for meg hvordan den kan brukes i det daglige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...