Sokkalf™ Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Personlig booter jeg mine laptoper hver 3. måned eller sjeldnere. De står i suspend når jeg ikke bruker dem, og våkner på ~1-5 sekunder. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2011 Min R61 våknet raskere enn skjermen klarte med nyeste ubuntu, under 1 sekund Men til bil må jo nesten standby være ideelt så sant den ikke står veldig veldig lenge uten å brukes. Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 (endret) mm, etter å ha prøvd Mintu, Arch, Fedora (KPE og LXDE), Kubuntu og Easy Peasy så tror jeg det er ikke vits å teste noe mer. Kjappeste var Easy Peasy og det bootet på 26 secs. :S Tror jeg setter PC'en i standby med XP og setter den SSDen inn i Desktopen. Endret 16. februar 2011 av Dammed Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2011 Som sagt, puppylinux og dsl er beste måtene å få en full dektop på 40-50MB, men da mangler veldig mye driversupport som kan gjøre ting tungt. XP kan starte veldig raskt på en billig ssd om man slanker det litt med nlite. Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Meh, som sokkalf sa det så funker det fint å sette laptoper i standby. Og da er det ikke vits å stresse med Linux og SSD. PC'en vil uansett kjøre kun musikk, film og internett. Så tror ikke det blir et problem. Å skru av og skru på en gang i uken skal ikke bli et problem. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Min erfaring er at linux (siste par år) er mye mer stabilt når det gjelder å gå inn/ut av standby enn XP, dog. Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Har i grunn ikke hatt noen problemer med XP og standby selv, kun skjedd par ganger når jeg har hatt veldig tunge programmer oppe som Inventor. Må nå booter Asusen på 39sec med XP og vanlig HDD (5400rpm), så nå sier jeg meg fornøyd med det. SSDen koser seg i Desktopen hvor den gjør mye mer nytte. Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Fluxbox og div andre *box-er er sabla kjapp! Ta å sjekk ut Fluxbox-Mint som jeg er veldig glad i Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2011 Fluxbox kjörer kjapt, men det betyr ikke at mint starter kjapt på noen som helst måte, uavhengig av skrivebordsmiljö Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Nettopp Flimrez. Alle *buntu (kloner) kommer med veldig mye bloat in the box. Personlig kjører jeg en minimal Debian stable med stumpwm (som startes manuelt med xinit). Er fornøyd med oppstartstiden til selve Debian og stumpwm. Det jeg derimot ikke er fornøyd med er bios og slik tøvete disk/raid-bios tøv... De to til sammen tar lengre enn hele resten av oppstartstiden, noe som er veldig trist. Om man prater om raskt nok i stedet for det absolutt raskeste, så kommer man veldig langt med distroer man kan velge en minimal instalasjon og bare velge ut akkurat det man har behov for (og holde seg langt unna alt som hetere skrivebordsmiljø). Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2011 Litt av intensjonene var at det skulle være relativt enkelt og brukervennlig. Selv om jeg åpenbart ser poenget ditt. Haiku har imponert meg fordi det er en full desktop suite, som tilbyr en rekke programmer, og det er så jævlig raskt. Som jeg har nevnt tidligere, det er noe annet, selv DSL og Puppy blir som seige tankskip i forhold. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Personlig er jeg minimalist... WindowManageren min er stort sett bare en placeholder for et par terminaler + en nettleser Lenke til kommentar
hernil Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Må innrømme at jeg gjerne vil se et bidrag fra deg i denne tråden cyclo Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Hva tenker du på Hernil? Hva slags bidrag? Flimsez: minimalisme, tastatursentrisk og tiling windows er jo brukervennlig og enkelt. forskjellen ligger nok i læringskurven. Haiku er riktig så imponerende ja, men den er såpass spesialisert at jeg ikke helt ser for meg hvordan den kan brukes i det daglige. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Et skjermskudd av oppsettet ditt Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Det tror jeg er ganske kjedelig iom at jeg ikke har vindusdekorasjoner Lenke til kommentar
hernil Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Det er ikke nødvendigvis poenget at det skal være så utrolig spennende, men er morsomt å få representert flere forskjellige typer oppsett. Alt fra bling-bling til de minimalistiske Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 (endret) Ser fortsatt ikke helt hva skjermskuddet skal bidra med Men here goes: Slik ser det ut når jeg surfer på forumet: Endret 22. februar 2011 av cyclo Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 22. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2011 Det tror jeg er ganske kjedelig iom at jeg ikke har vindusdekorasjoner Browser, tekstbehandler, gnash støtte, en rimelig grei for en simpel nettpc. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Det tror jeg er ganske kjedelig iom at jeg ikke har vindusdekorasjoner Browser, tekstbehandler, gnash støtte, en rimelig grei for en simpel nettpc. Tror ikke jeg helt forstår hva du mener? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå