DJ_Dark Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 KONGE! Topp match, historisk og brilliant av NRK. Dette var krem! Studioet var og meget bra og tok hensyn til at de fleste ikke vet mye om NFL. Det eneste jeg vil nå er sende mail til NRK og takke. Studioet holdt super flyt gjennom alle de hundre reklamepausene fra USA + de måtte deale med lag og gjorde det feilfritt. 10/10. MER. Studio overrasket meg positivt og. Veldig bra. Jaja seff here we go lisenspenger... Superbowl, finnes bare i USA DET VISER VI !! Men ekstremssportens "OL", x-games det tar vi av skjemaet... Viste de ikke noe fra X-Games da? Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Nei ikke som jeg så hvertfall, gikk jo ut i media og sa de måtte "spare penger" så de fjerna x-games fra og bli sendt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Skal NRK bruke pengar på X-games kan dei ta frå budsjettet til resten av vintersporten. Sender langrenn, skiskyting, hopp osv. heile vinteren. Super Bowl er 4x2 timar i løpet av 365 dagar. Ellers er eg enig i at dei kunne tilbudt litt meir variert sportssendingar. X-Games er noko dei burde sendt. Blir veldig mykje av den sedvanlege vinteridretten. Det er spanande det og, men dei treng ikkje sende alt. Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Nei ikke som jeg så hvertfall, gikk jo ut i media og sa de måtte "spare penger" så de fjerna x-games fra og bli sendt. Noe må da droppes når det er både OL og Grand Prix. Synd at de gjorde det; hadde gledet meg til å se X-Games, men jeg skjønner hvorfor. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 X-Games kommer nok neste år. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Det er 2 spørsmål som helt dukker opp når man ser at NRK pusher denne spesielle sporten som kun spilles i USA: -Er dette et tegn for fullstendig journalistisk knefall for alt de ser i nyhetsmedia fra USA? Bruker de mange sendeminutter på det i USA så må de automatisk også sende det i Norge. -Betaler vi lisens til NRK for at de skal spre kulturen fra USA? Skulle de vise sære sporter som ingen i nesten Norge skjønner hadde vel cricket eller pelote vært mere naturlige europeiske valg. Kan noen forklare dette? Helt uforståelig. Utenfor fatteevne. Super Bowl har ingenting på NRK å gjøre. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Jeg tror du blander sammen med rugby. Hvilke landre land er med og tevler i Super Bowl?Nei. Jeg nevner i fleng; Norge, England, Frankrike, Spania, Tyskland, Mexico, Canada, Japan... Trenger du flere?Dette gjelder kun små grupper med folk fra USA og noen venner som leker seg av og til. Og det ligger ikke nå et slikt nivå at sportspressen fra landet eller USA ville funnet på å dekke det. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Jeg tror du blander sammen med rugby. Hvilke landre land er med og tevler i Super Bowl?Nei. Jeg nevner i fleng; Norge, England, Frankrike, Spania, Tyskland, Mexico, Canada, Japan... Trenger du flere?Nei, jeg trenger årstall for når disse var med i super bowl. Blir ikke dette som å spørre om hvilke norske lag som deltar i Primera Division? Selv om kun spanske lag deltar i denne ligaen, sendes den likevel over store deler av verden. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Blir ikke dette som å spørre om hvilke norske lag som deltar i Primera Division? Selv om kun spanske lag deltar i denne ligaen, sendes den likevel over store deler av verden.Med den vesentlige forskjellen at denne sporten også spilles i Norge og på et nivå som gjør at den blir dekket av norsk sportspresse. Og de som spiller i Norge er med på turneringer hvor også lag fra Primera Division deltar. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Er da mange andre idretter som blir sendt som vi nordmenn heller ikke driver på med. Eksempelvis formel-1. Nå kan vi også huske skiskyting er globalt sett en mini-idrett. 2000 aktive skiskytere i Norge og 5000 i Sverige. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Makan til idiotisk tråd er det lenge siden jeg har sett. Hvorfor er det et problem at NRK viser "bredde"? Super Bowl er tross alt ett av verdens største idrettsarrangementer. Ser overhodet ikke problemet med å vise en kamp i året! Har noen av dere forresten peiling på hva det koster? Skal de slutte å vise noe Formel 1 på NRK da eller? Det er jo tross alt ingen norske der... Lenke til kommentar
HKS Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 NRK sendte for første gang direkte fra Super Bowl. 86.000 seere i snitt fulgte sendingene natt til mandag. http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/article3506984.ece Veldig bra tatt i betraktning at Super Bowl var ferdig 03:45, og begynte rett før midnatt... Lenke til kommentar
radivx Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Blir ikke dette som å spørre om hvilke norske lag som deltar i Primera Division? Selv om kun spanske lag deltar i denne ligaen, sendes den likevel over store deler av verden.Med den vesentlige forskjellen at denne sporten også spilles i Norge og på et nivå som gjør at den blir dekket av norsk sportspresse. Og de som spiller i Norge er med på turneringer hvor også lag fra Primera Division deltar. Må også minne om at det er merkelig at norsk sportspresse har interesse for fotball på det lusne nivået som spilles i Norge. Er ikke noe godt poeng i seg selv at norske lag er listefyll i turneringer. Om vi skulle vært nasjonalistiske burde vi heller sendt ting hvor Norge hevder seg rimelig bra. Kan ikke huske sist jeg så samme mengde Taekwon-Do, Karate, Boksing, Roing, Snowboarding etc. utenfor OL. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Det er da helt greit at NRK sender Super Bowl. NRK skal tross alt vise bredde og ikke bare skisport. Hadde sett på det selv hvis det ikke ble sendt midt på natta. Er mer skuffa hvis de har kuttet ut X-games. Det er engasjement for amerikansk fotball i Norge. Selv bor jeg i Oslo og bor rett ved siden av en idrettsbane der det spilles kamper ofte i helgene om sommeren (nesten hver lørdag og søndag). Det hender også at jeg sitter på verandaen og ser på en hel kamp. Når det gjelder tilskuertall på disse kampene er vel det meste jeg har sett sånn 100-200. Eidsvoll 1814 hevder seg også bra på europanivå og tapte finalen i europamesterskapet for noen år siden. Ja da, euopeisk nivå er langt under det amerikanske. edit: skrivefeil Endret 9. februar 2010 av Monkeyboy Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Skal de slutte å vise noe Formel 1 på NRK da eller? Det er jo tross alt ingen norske der... NRK har da ikke vist Formel1 på .... hvor mange år? 15? 20? (De siste årene er det Viasat som hatt rettighetene, før det var det TV2.) edit: Men, for all del, jeg er for at minoriteter også skal få dekket sine TV-behov. Endret 9. februar 2010 av nebrewfoz Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Problemstillingene til trådstarter faller på sin egen urimelighet. Ønsker han at NRK skal bli en slags europeisk-nasjonalistisk TV-kanal? Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Problemstillingene til trådstarter faller på sin egen urimelighet. Ønsker han at NRK skal bli en slags europeisk-nasjonalistisk TV-kanal? Ja hvorfor ikke? Bedre det enn knefall for Nordamerikansk kulturimperialisme. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Tvert imot, særdeles mye mer kjedeligere enn såkalte knefall for underholdende sporter. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Problemstillingene til trådstarter faller på sin egen urimelighet. Ønsker han at NRK skal bli en slags europeisk-nasjonalistisk TV-kanal? Ja hvorfor ikke? Bedre det enn knefall for Nordamerikansk kulturimperialisme. Da bør de slutte å sende amerikanske filmer og serier. NRK er ikke akkurat belemret med amerikansk sport. Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Det er vel den samme diskusjonen hver gang noe veldig amerikansk blir aktuelt her i landet, alltid noen anti-USA eller med en veldig nasjonalistisk tankegang som ikke kan forstå hvorfor vi trenger noe derfra. Jeg kan bare prate for meg selv, men responsen i denne tråden og seertallene fra Super Bowl-sendingen er vel et godt bevis på at det var helt riktig av NRK å sende Superbowl? Folk er heldigvis forskjellige. Jeg hater MGP av hele mitt hjerte, men jeg forstår likevel at andre liker det, og klager derfor ikke på at det sendes. Til og med ikke for at jeg betaler for at vi skal arrangere den sviiindyre finalen. Dersom problemet er at NRK viser Super Bowl fremfor andre, mindre idretter du vil se på TV, så bør du heller si ifra til NRK om dette isteden for å klage på at det innimellom ski og fotball også sendes noe smalere. Dersom problemet er at idretten og arrangementet er amerikansk, så priser jeg meg bare lykkelig for at vi lever i en internasjonal verden der jeg personlig kan velge mellom tilbud fra hele verden, ikke bare fra mitt eget land. Tenk den triste hverdagen om alt man fikk lov til å se på måtte stamme fra Norge, eller i beste fall fra Europa. For å snakke om Super Bowl, så fikk jeg ikke sett den i år på grunn av grytidlig jobb dagen etter, men dersom dette blir en fast greie på NRK så er jeg veldig glad for det og kommer definitivt til å se på ved en senere anledning. De siste syv-åtte årene har jeg nok fått med meg fem Super Bowl live om jeg husker riktig, og utenom det ser jeg litt NFL og en del MLB når jeg har anledning. Synes det er morsomme idretter. Selv om mine favorittidretter er mer brede idretter som fotball og tennis, er jeg stolt av å ha et sinn som ikke utelukker en idrett på bakgrunn av landet den er ifra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå