Gå til innhold

Bli frelst nå - det er enkelt som en bønn. *Ny problemstilling i førstepost*

Lett som en bønn.  

17 stemmer

1. 1. Frelst

• JA til frelse.
      12
    • BØNN for det frelste.
      9

Anbefalte innlegg

Prøver og slutte :) Har jeg sviktet viss jeg har stjelt? Tagget? Banket driten utav av folk som har gjort vonde ting på meg eller min familie? (Det blir det samme som å beskytte familien min)

Jeg prøver å leve livet så lenge det varer. Har ikke peiling hva så skjer med tankane mine etter døden, creapy!

Narkotia er laaaangt i fra snus man.

Snus = farlig narkotika = usant. Selvsagt har du rett i det.

Fortsett med å banke dritten ut av dem som prøver å øydelegge deg eller din familie. Selvforsvar er lov og en menneskerett sier Gud.

Å vende det andre kinnet til, betyr ikke at en skal si JA til å bli skamslått. Det betyr derimot at visst en blir ledd og hånet pga. sin tro så skal en ikke banke livsskitten ut av hånerne, men heller la Gud dømme dem når den tiden er inne.

Alle har stjålet mer eller mindre, på en eller annen måte. Så ingen ryker klar der.

Tagging er positivt og kreativt. Tagg inn "support the isrAliens" for meg neste gang, da hadde jeg blitt glad.

Endret av IDF
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
IDF, hva er ditt syn på evolusjon?

Jeg er ikke fremmed for at Gud har skapt naturen, slik at den kan utvikle seg og tilpasse seg etter forholdene.

:)

Ja ikke sant? For å ikke fremstå som en tulling så forsøker også IDF å "sy" gud inn i evolusjon, men uten å forstå hva evolusjon er for noe annet enn at han har hørt ordet "utvikling" nevt i forbindelse med saken... :no:

Problemet er at vi VET at jorden er 4,54 milliarder år, vi VET at livet har evolvert her på jorden i minst 3,5 milliarder år og hvis gud skapte universet for 13,7 milliarder år siden, en alder vi også vet, så har gud også ventet i 13,694 milliarder år på at menneskene skulle dukke opp og bli intelligente nok til å finne ut av det var en gud som vi måtte tilbe.... Deler du opp den tiden og sier at 13,7 milliarder år er tolv timer så har vi altså vært intelligente nok til å tilbe universets skaper i 1/20 dels sekund!!!! Og så klarer de samme ignorantene å innbille seg at gud nå skal utradere verden i endetid og dommedag!!! Nå som han såvidt har rukket å bli tilbedt!!! For en latterlig tanke!!

Så hvis gud er ansvarlig for evolusjon så blir det hele bare enda dummere skjønner du, for det fremstiler guden din som en enda mer elendig planlegger og konstruktør enn bibelen klarer!!! Og når en leser om hvor utrolig tilbedningskåt den kristne guden er så betviler jeg sterkt at han hadde giddet å ventet i 13.694 milliarder år for at en art skulle evolvere seg intelligent nok til å tilbe ham, no frikkin way!! Han skal tilbes og han skal tilbes NÅ og samme om dere kristne sier at tusen år er som en dag for gud, det henger rett og slett ikke på greip om du prøver en gang!!

Så at guden din er skyldig i evolusjon skal du være forsiktig med IDF, for da sier du samtidig at det ikke en særlig intelligent gud du tilber.....

:)

Lenke til kommentar
Problemet er at vi VET at jorden er 4,54 milliarder år, vi VET at livet har evolvert her på jorden i minst 3,5 milliarder år og hvis gud skapte universet for 13,7 milliarder år siden, en alder vi også vet, så har gud også ventet i 13,694 milliarder år på at menneskene skulle dukke opp og bli intelligente nok til å finne ut av det var en gud som vi måtte tilbe.... Deler du opp den tiden og sier at 13,7 milliarder år er tolv timer så har vi altså vært intelligente nok til å tilbe universets skaper i 1/20 dels sekund!!!! Og så klarer de samme ignorantene å innbille seg at gud nå skal utradere verden i endetid og dommedag!!! Nå som han såvidt har rukket å bli tilbedt!!! For en latterlig tanke!!

Hvordan VET du det? Var du der?

Joda, vitenskapen har mange svar, men det må også bli en del kvalifisert gjetning. Og vi kan ikke uten videre vite at universet er 13,xx mrd år gammelt, siden vi ikke uten videre kan vite hvilke naturlover som gjaldt ved Big Bang (som er den rådende teorien, sovidt jeg vet?).

For øvrig, for å flamebaite deg litt, så kan jeg jo nevne at jeg ikke uten videre kjøper evolusjonsteorien som "skapelsesberetning". Joda, når bjørketrærne blir sotet ned så forsvinner de lyse sommerfuglene og de mørke formerer seg (en sak i England som står som kroneksempel), men det mangler for mye til at jeg tror at det stemmer. Det vi har, passer for så vidt greit inn det, men det er så mye vi ikke har. Litt som å skru i en stjerneskru med et flatt skrujern.

Edit: For å ta den med tidsperspektivet ditt, så står det et sted i bibelen at for Gud er én dag som tusen år, og tusen år som én dag. Så da får du potensielt en ti års venting for så å få (2000x360=)720 000 års tilbedelse. Og det er om du ikke generaliserer og sier at om tusen år er en dag, hvorfor da ikke ti eller hundre tusen.

Endret av SiegHallo
Lenke til kommentar

Hvordan VET du det? Var du der?

Nei, jeg var ikke det, men alle de testene vi til nå har gjort peker på en alder på universet på røffelig 13,7 milliarder år. Var du der når de skrev bibelen?

Joda, vitenskapen har mange svar, men det må også bli en del kvalifisert gjetning. Og vi kan ikke uten videre vite at universet er 13,xx mrd år gammelt, siden vi ikke uten videre kan vite hvilke naturlover som gjaldt ved Big Bang (som er den rådende teorien, sovidt jeg vet?).

For øvrig, for å flamebaite deg litt, så kan jeg jo nevne at jeg ikke uten videre kjøper evolusjonsteorien som "skapelsesberetning".

Det har jeg nesten skjønnt at du ikke gjør... Og det er greit det, men faktum er at vi har langt LANGT bedre funn og beviser for evolusjon enn vi noen gang kommer til å ha for historiene i bibelen... Så langt er det kun teorien om evolusjon som gir de beste svarene, så vil fremtiden vise om de er rett.... Men helt feil er den nok ikke, selv om du ønsker det.... :)

Hva big bang angår er det også den best underbyggede og beviste teorien vi har, igjen en overlegen teori kontra dogmene til bibelen..

Joda, når bjørketrærne blir sotet ned så forsvinner de lyse sommerfuglene og de mørke formerer seg (en sak i England som står som kroneksempel), men det mangler for mye til at jeg tror at det stemmer. Det vi har, passer for så vidt greit inn det, men det er så mye vi ikke har. Litt som å skru i en stjerneskru med et flatt skrujern.

:) Oppdatter deg da mann! Alle i dag vet at den historien ikke stemmer, men du ser svakheter isteden for styrke når blemmer som dette kommer frem og rettes opp, for da er alt i evolusjons teorien galt ikke sant? Helt automatisk! Si meg, slutter bilen din å gå når en pære ryker? Men det er jo nettopp det faktum at ting rettes opp som gir vitenskapen styrke, ikke at de går ut og sier at slik er det for ever og alltid som noen skrifter du kjenner til gjør... Og igjen, vitenskapen gir allikevel langt bedre og mer nøyaktige svar selv om noe eller deler av det kan være feil. Det er ikke til å komme fra at religiøse fastspikrede dogmer som må tolkes ihjel kommer dårlig ut som forklarings modell, da de som skrev dette var ignorante til hva vi i dag vet!

Edit: For å ta den med tidsperspektivet ditt, så står det et sted i bibelen at for Gud er én dag som tusen år, og tusen år som én dag. Så da får du potensielt en ti års venting for så å få (2000x360=)720 000 års tilbedelse. Og det er om du ikke generaliserer og sier at om tusen år er en dag, hvorfor da ikke ti eller hundre tusen.
Hvorfor ikke tolke tusen år som ti tusen år ja... godt spørsmål... :roll:

Dette er bullshit og du vet det. Men la oss si at du har rett, men allikivel blir tiden som din gud har blitt tilbedt uhyre liten og stakkarslig, hva er vitsen liksom? Er han virkelig så dommedags kåt? At han er tilbedningskåt visste jeg fra før, også at guden din er destruktiv og herkesyk, for det er en æreskjær gud du tilber, det står jo svart på hvitt (med mindre vi tolker det som at man skal tukte den man elsker da, etter god kristen modell. Du banker vel kona isteden for å kose med henne når dere skal ha litt lørdags kos eller?

Poenget mitt er at du kan tolke disse skriftene ihjel og fremdeles så sitter du igjen med bullshit! Du kan vrenge, vri og lyve og unndra, men fremdeles gir ikke religiøs tro meg noen mening med noe som helst. Kanskje satan har tatt meg, for det er jo bare dere rett troende som vet når han lurer ikke sant? Og han har jo rundlurt alle som har tenkt litt selv og kommet frem til at den religiøse måte å bedrive mattematikk på er å få 2 + 2 til å bli 5..... :no:

Svarene som religiøs tro gir er bullshit for de fleste mennesker i dag, vi har evolvert vekk fra det, blitt for smarte kall det hva du vil, men det er så og si ingen unge i dag som ikke er oppdratt, indoktrinert, som blir religiøse og jeg vet hvorfor, det gir dem ingenting! Så kan du sitte der å påstå at påstandene som ståre i de bøkene er så riktige du bare vil, men alle osm leser bare litt i bibelen kan se at disse påstandene er spinnville. Og hva skal du bruke det til? Hva er vitsen med å bruke dette når vi har forklarings modeller som er langt bedre?

Lenke til kommentar

Enig i mye av det du sier der SiegHallo. De som slår hardt ned på tro og religion og baserer sin livsoppfatning på kun vitenskapelige fakta er ofte veeldig snille med å godta spektakulære antakelser selv. Jeg har personlig ingenting imot begrepet/konseptet evolusjon med tanke på at ting utvikler seg og tilpasser seg naturens gang, men det er et stort steg å legge dette til grunn for å forklare opphavet av liv. Mange biter må passe sammen og mange usikkerheter må ignoreres for at et sånt regnestykke skal stå frem som en solid sannhet.

Og når det gjelder å sette en konkret alder på jorden og universet, hvor sikre kan vi egentlig være når disse tallene er så nylig fremstilt basert på ung viten? Når man også tenker på hva man ser ute i universet allerede er gammel historie er det jo snakk om betydelige feilkilder.

Det jeg her kritiserer er ikke kritikken som blir ført mot religion. For utfra et vitenskapelig perspektiv er det jo mye som lugger helt klart. Men det at man utfører kritikk om at dette har mye selvmotsigelser og skavanker samtidig som at man kommer med så spektakulært bastante tall og teorier og legger dette frem som "dette vet vi jo alle i 2010 at er sant" er temmelig drøyt. For meg virker det som at man vil holde fast ved disse tingene ikke bare fordi det er vitenskapelig testet, men også fordi det er argumenter mot religion. Det er vel ikke veldig vitenskapelig er det vel?

Jeg tror 13,694 milliarder år er mer et tall man holder fast på for å gi vitenskapen "credit" enn et vitenskapelig gjennomtestet tall. Hvordan kan jeg komme med en sånn påstand? Jeg synes det er temmelig logisk når man observerer feilmålinger på mye mer jordære ting og ser dette i forhold til hvor mange kjente og ukjente mulige feilkilder som må være til stede i en slik tallfesting.

Jeg vil ikke disse vitenskap i seg selv. Jeg skulle bare ønske den kunne vært mer vitenskapelig.

Lenke til kommentar

Jeg har problemer med å forstå at folk som lever i vår tid ikke er interreset i å finne ut opphavet vårt eller hvordan vi havnet her. Jeg skjønner at den aller enkleste måten er å tro at en eller annen skaper bare plasserte oss her, da er det liksom greit...

Vitenskapet endrer seg etterhvert og klarer ihvertfall å inrømme feil etterhvert, det er en utvikling som er bra. Det å stå bastant fast på ett punkt og holde seg der er tåpelig.

Spør du meg er det bedre å kunne si "jeg vet ikke" enn å tro ett eller annet vilt om en eller annen skapergud(Det er mange av dem, veldig mange gjennom tidene).

Spør du meg om hvordan vi ble skapt så er svaret mitt "jeg vet ikke, jeg har ikke den ringe anelse" og jeg har ingen problemer med det.

Lenke til kommentar
Enig i mye av det du sier der SiegHallo. De som slår hardt ned på tro og religion og baserer sin livsoppfatning på kun vitenskapelige fakta er ofte veeldig snille med å godta spektakulære antakelser selv. Jeg har personlig ingenting imot begrepet/konseptet evolusjon med tanke på at ting utvikler seg og tilpasser seg naturens gang, men det er et stort steg å legge dette til grunn for å forklare opphavet av liv. Mange biter må passe sammen og mange usikkerheter må ignoreres for at et sånt regnestykke skal stå frem som en solid sannhet.

Så herlig å lese slikt av overbeviste. Nå tar jeg forbehold om at du er en av disse lykkelige gladkristne. Først, ja det er mye her i verden som er spetakulært. Livet i seg selv, naturen, kompleksiteten og verdensrommet er alt mystisk og spetakulært. Å tro på at universet er en viss alder etter vitenskapelige prøvelser er vel ikke på lik linje med den fanatiske overbevisningen og de enorme hoppene over rasjonalitet som den gjennomsnittelige kristne må gjøre HVER GANG de åpner bibelen? Evolusjon går imot Guds lære, bibelens histore som sier at Gud skapte alt i sin fullstendige og nåværende form (inkludert de spesifike mekanikkene til samtlige virus osv) og så videre. Selvfølgelig, etter mange år med å benekte evolusjon så har bevisene vært så overvelmene at til og med noen av de mest overbeviste har prøvd å stjele dette i form av en slags evolusjonær kreationisme der Gud skapte alle hovedrasene og så kan naturen mixe og trixe slik den vil for å lage under-raser. Ikke første gang, når du tar høyde for at store deler av det gamle testamentet, symboler osv, er basert, stjålet og lånt fra gamle religioner fra egypterene, gamle myter og hebraiske historier, som er satt sammen 400 år etter at de er påstått har hendt, selv om så vidt jeg vet, ingen romerske, jødiske o.l historikere har nevnt fortellingene.

Kan du forklare hvilke faktorer i regnestykket til tidsberegningen av Universet du ikke forstår? Har du i det hele tatt brukt noe tid på å sette deg inn i hvordan dette blir beregnet eller kommer du bare med gjetting?

Og når det gjelder å sette en konkret alder på jorden og universet, hvor sikre kan vi egentlig være når disse tallene er så nylig fremstilt basert på ung viten? Når man også tenker på hva man ser ute i universet allerede er gammel historie er det jo snakk om betydelige feilkilder.

Igjen, har du studert hvordan dette blir kalkulert? Du nevner ingenting konkret men kommer bare med diffus kritikk om at vitenskapen er ung. Det man ser i universet er gammel historie ja, da lyset bruker så lang tid på å komme her. Foreslår at du faktisk sjekker hva det dreier seg om før du kritiserer det. Og Bibelens referanse om Gud er jo utrolig mye bedre, spesielt siden den er skrevet av folk som iallefall har mer kompetanse på dette enn dagens vitenskapsmenn.

Det jeg her kritiserer er ikke kritikken som blir ført mot religion. For utfra et vitenskapelig perspektiv er det jo mye som lugger helt klart. Men det at man utfører kritikk om at dette har mye selvmotsigelser og skavanker samtidig som at man kommer med så spektakulært bastante tall og teorier og legger dette frem som "dette vet vi jo alle i 2010 at er sant" er temmelig drøyt. For meg virker det som at man vil holde fast ved disse tingene ikke bare fordi det er vitenskapelig testet, men også fordi det er argumenter mot religion. Det er vel ikke veldig vitenskapelig er det vel?

Det du kritiserer er noe du tydeligvis ikke har satt deg inn i. Du sier bare at det er feil uten å vite hva du snakker om. Hva er det som lugger? Bibelen er en hel bok fylt av selvmotsigelser og selektiv forståelse. Du skal ikke drepe! Men du kan godt drepe din egen førstefødte for Gud, da helst før gud gjør det før deg Abraham! Du skal ikke begjære din nabos eiendeler, som husdyr, rikdommer, kone (!) osv. Du skal selge Slaver for den listeprisen Gud har satt opp! Hvor bastant idiot og konsekvent ignorant må man være, ikke minst naiv og direkte OND, om man skal ha et godt forhold til denne Svarte Boken? Den er fylt av vold, folkemord, massemord av dyr og mennesker osv mye i Guds navn og AV gud.

Vitenskap blir motbevist hele tiden. Vitenskap = Å vite. For å vite må man prøve. For å vite må man finne feil. Det er ikke slik at vitenskapen SKAL være feilfri hele tiden, nettopp fordi den er bygd av prøving og feiling, der feiling er en naturlig del av vitenskapen. Gud, derimot, skal være feilfri. Og det kan jeg ikke si at han er. Se på syntet vårt. Den er opp/ned OG baklengs! Lyset må reise igjennom masse lag med vev før den blir prosjektert de lysfølsomme "sensorene" før det hele blir bildebehandlet i hjernen. Det kunne gjøres MYE lettere og effektivt ved intelligent design, men siden øyne er noe som er evolvert ut fra noen dyr som kun registerte lys såvidt, så ble det hele klumsete.

Argumenter mot religion finner du i bibelen. Det burde holde å lese noen få sider før du ser at dette er snakk om vissvass og irasjonalitet av den onde og grove typen.

Jeg tror 13,694 milliarder år er mer et tall man holder fast på for å gi vitenskapen "credit" enn et vitenskapelig gjennomtestet tall. Hvordan kan jeg komme med en sånn påstand? Jeg synes det er temmelig logisk når man observerer feilmålinger på mye mer jordære ting og ser dette i forhold til hvor mange kjente og ukjente mulige feilkilder som må være til stede i en slik tallfesting.

Så om verdensrommet var 16 milliarder eller 12 milliarder år gammel så ville det utgjør en stor forskjell for deg? Det er garantert lagd for å gi vitenskapen "credit" ja, siden de er svake mennesker som trenger kontinuerlig ros og kjærlighet for å fungere i hverdagen. Du må nok heller ta å sette deg inn i hva du snakker om mister. Og hvis du er kristen, så er du ikke godkjent for å bruke Logisk i ditt ordforåd, siden hele din virkelighetsoppfattning er en direkte motsettning til dette. :)

Jeg vil ikke disse vitenskap i seg selv. Jeg skulle bare ønske den kunne vært mer vitenskapelig.

Jeg tror ikke vitenskapen mistet mye selvtillit her, selv dine tapre forsøk på å motbevise den. Spesielt i din mangel på noe annet en synsing :)

Lenke til kommentar

Tapre forsøk på å motbevise vitenskapen? Det hørtes mer ambisiøst ut enn det jeg tenkte da jeg skrev, men takk. Har i grunn ingen planer om å motbevise vitenskapen. Trodde det var lov å stille seg spørrende til etablerte deler av den, men det skal ikke gjenta seg. *løper inn i kroken og skammer seg*

Lenke til kommentar

Dere kristne liker jo så godt diffust. Ta bibelen, finnes det noe mer diffust? 35.000+ frikirker og sekter som tolker den forskjellig. Kunne like gjerne vært fylt med blanke sider slik at folk kunne puttet inn det de ville i sin egen bibel. Er jo nesten det de gjorde, da de skapte sin Gud i sitt bilde. Litt synd at deres gudebilde var en narsissistisk, arrogant, kynisk, voldelig, intolerant, fordomsfull og nesten ond personlighet som hadde en forkjærlighet i å få førstefødte guttebarn ofret og drept (inkludert sin egen sønn/seg selv).

I mellom:

* Alle holocausene der han dreper alle på hele jordkloden untatt noa og

2 fra hver dyrerase på en liten trebåt (!)

* når han dikterte de intolerante, skamfylte (med god grunn med tanke på alt helvete de forårsaket) og irrasjonelle folkene han fikk underkastet seg i frykt og tyranni.

* bestemte priser på slaver og eiendeler (inkludert 50% av befolkningen, nemlig kvinner)

* han lagde mennesket til slike sterke drifter og så forbannet dem for deres skitne handlinger,

osv osv.. så var han sikkert en helt ålreit fyr! Gud er bygd opp på menneskets spedbarnslige behov om trygget, omsorg og kjærlighet, men som blir korruptert av menneskets dyriske og brutale natur, som blir gjenspeilet i bibelen. Ikke rart at det nye testamentet ble slik det ble da de den omhandler er en gjeng analfabetiske halvautomater som levde i jordhus, ikledd sjortler, for 2000 år siden og hvor utdannelse angår, trodde på alle mulige slags spøkelser og demoner i sin naive uvitenhet. Hovedpersonen er en like analfabetisk snekker som plutselig i en alder av noen og 30 finner ut at han er messias!

Ikke rart at det er nødvendig med beinhard indoktrinering, fryktspredning om helvete og trusler og kannibalisme i form av jesu blod og kjøtt, fra barnsbein av slik at man kan virkelig ødelegge en persons sjel fra roten av, bør noen tror på dette våset. Heldigvis blir verden mer og mer sekulær og samtidig mer og mer tolerant for personlig firhet, forskjellighet, over skam.

Endret av Bloodwake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...