Gå til innhold

Bli frelst nå - det er enkelt som en bønn. *Ny problemstilling i førstepost*

Lett som en bønn.  

17 stemmer

1. 1. Frelst

• JA til frelse.
      12
    • BØNN for det frelste.
      9

Anbefalte innlegg

Statistik sett er bønn like effektivt som å kaste terning: Virker ikke.

Det eneste som hjelper med bønn er når den som blir bedt for vet at de blir bedt for, for da hjelper det psykisk -- MEN mennesker som TROR de blir bedt for opplever samme positive psykiske effekt.

Alle bevisene er presentert i tidligere tråder, men det er flere måneder siden jeg så en "virker bønn" diskusjon nå...

Jeg prøvde, for morro skyld, men det virker ikke.

Man må tro på det for at det skal kunne virke; selv placebo feiler når man vet det er placebo.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beskrivelse av himmelen

Deretter så jeg, og se! – en dør var åpnet i himmelen. Og den røsten jeg før hadde hørt tale med klang som av en basun, sa til meg: «Stig opp hit, så vil jeg vise deg det som heretter skal skje.»

2 I det samme kom Ånden over meg. Og se, i himmelen sto det en trone, og det satt en på tronen. 3 Han som satt der, så ut som jaspis og karneol, og tronen var omgitt av en regnbue; den var som smaragd. 4 Omkring tronen så jeg tjuefire andre troner, og på dem satt tjuefire eldste, kledd i hvite klær, med seierskranser av gull på hodet. 5 Fra tronen gikk det ut lyn og drønn og tordenbrak, og foran den flammet sju fakler, det er Guds sju ånder. 6 Framfor tronen var det som et glasshav, lik krystall.

Og i midten, rundt tronen, var det fire skapninger. De var dekket av øyne foran og bak. 7 Den første skapningen lignet en løve, den andre lignet en okse, den tredje hadde ansikt som et menneske, og den fjerde var lik en flygende ørn. 8 Hver av de fire skapningene hadde seks vinger og var dekket av øyne overalt, også under vingene. Natt og dag roper de uten stans:

Hellig, hellig, hellig

er Herren Gud, Den allmektige,

han som var og som er og som kommer.

9 Hver gang de fire skapningene priser og ærer og takker ham som sitter på tronen, og som lever i all evighet, 10 faller de tjuefire eldste ned for ham som sitter på tronen, og de tilber ham som lever i all evighet. De kaster sine seierskranser fram for tronen og roper:

11 Verdig er du, vår Herre og Gud,

til å få pris og ære og makt.

For du har skapt alt,

ved din vilje ble alt til, skapt av deg.

Høres ut som en veldig kjip plass å tilbringe evigheten så sier nei takk til tilbudet.

Endret av Sempercogitare
Lenke til kommentar
Beskrivelse av himmelen
Deretter så jeg, og se! – en dør var åpnet i himmelen. Og den røsten jeg før hadde hørt tale med klang som av en basun, sa til meg: «Stig opp hit, så vil jeg vise deg det som heretter skal skje.»

2 I det samme kom Ånden over meg. Og se, i himmelen sto det en trone, og det satt en på tronen. 3 Han som satt der, så ut som jaspis og karneol, og tronen var omgitt av en regnbue; den var som smaragd. 4 Omkring tronen så jeg tjuefire andre troner, og på dem satt tjuefire eldste, kledd i hvite klær, med seierskranser av gull på hodet. 5 Fra tronen gikk det ut lyn og drønn og tordenbrak, og foran den flammet sju fakler, det er Guds sju ånder. 6 Framfor tronen var det som et glasshav, lik krystall.

Og i midten, rundt tronen, var det fire skapninger. De var dekket av øyne foran og bak. 7 Den første skapningen lignet en løve, den andre lignet en okse, den tredje hadde ansikt som et menneske, og den fjerde var lik en flygende ørn. 8 Hver av de fire skapningene hadde seks vinger og var dekket av øyne overalt, også under vingene. Natt og dag roper de uten stans:

Hellig, hellig, hellig

er Herren Gud, Den allmektige,

han som var og som er og som kommer.

9 Hver gang de fire skapningene priser og ærer og takker ham som sitter på tronen, og som lever i all evighet, 10 faller de tjuefire eldste ned for ham som sitter på tronen, og de tilber ham som lever i all evighet. De kaster sine seierskranser fram for tronen og roper:

11 Verdig er du, vår Herre og Gud,

til å få pris og ære og makt.

For du har skapt alt,

ved din vilje ble alt til, skapt av deg.

Høres ut som en helt jævleig kjip plass å tilbringe evigheten så sier nei takk til tilbudet.

;P

Lenke til kommentar

Enig, bedre å rocke med satan og høre heavy metal i all evighet... Evig liv får man visst uansett. Hvor mange minus er det i himmelen a? -78 eller no.. BRrrr, bedre der det er godt og varmt og hvor alle de kule folka er. Så kan de som liker det å sitte i ring, holde hender,fryse og synge cumbaya gjøre det sammen oppi skyene.

Håper forresten noen holder de katolske prestene unna ungguttene der oppe også, er ikke gøy å være en 10-11 år gammel gutt i himmelriket.

Lenke til kommentar
Jeg håper dette fungerer for meg jeg, jeg har bedt bønnen, jeg har ikke blitt frelst enda - jeg bør føle meg anderledes når jeg er frelst, ikke sant? Får håpe Jesus, sier hei snart.

haha jeg begynner å tro at alle som legger ut posts her bare kødder ;P

Sherlock Holmes alert :tease:

Lenke til kommentar
Kanskje innført et tredje alternativ for de som ikke vil be eller bli frelst?

Trykk på linken rett over eller rett under linken til denne. Er ikke stort vanskeligere.

Folk klager over at kristne maser og trenger seg på, men her lager en kar en post på et forum, og folk spammer ned med usakeligheter og tull.

En bønn til en admin: Rydd opp litt her, er du snill.

Mine bønner til Vårherre tar jeg på kammerset etterpå.

Lenke til kommentar
Jeg håper dette fungerer for meg jeg, jeg har bedt bønnen, jeg har ikke blitt frelst enda - jeg bør føle meg anderledes når jeg er frelst, ikke sant? Får håpe Jesus, sier hei snart.

Den som kommer til Meg, skal jeg aldri støte ut, sier Jesus

Det var en ny frelst sjøhulk som sa at dem renset sild på en båt her om dagen. Noen falt på gulvet. De bare kastet vi. Noen var ikke fine. De kasserte vi også, sa han.

Det er sikkert ikke alle av oss som er like fine, heller. Men Gud kasserer oss ikke. Heller ikke om vi faller på gulvet.

Jammen er det godt at ikke Gud er som oss. Jammen er det godt at Han tar imot alle, sa mannen.

Du trenger ikke føle deg annerledes. Det fungerer for alle som prøver å søke og ønsker. Magefølelser spiller ingen rolle. Jesus frelser alle som søker han, uavhengig hvordan en føler seg, om en får aha opplevelse eller ikke. Om en tviler eller ei. Så sant du prøver å søke han og ønsker han, så blir du frelst.

Du har bedt bønnen, og hadde ett ønske om at det skulle fungere, at du Jesus skulle frelse deg. Da trenger du isåfall ikke å tvile mer, du er blitt frelst! Du kan frimodig si til alle du vil - at du har bestemt deg for å tro og har akseptert at Jesus tok dine synder på seg, og kjøpte deg fri. Slik at du ikke blir dømt av Gud av noen av dine jordiske synder, på dommensdag. Av ren nåde blir dine synder tatt bort fra deg.

Nåde og tro alene er nok, forsikrer Gud oss om - etter at Jesus offret seg for menneskene, slik at alle som tror på han ikke skal gå fortapt. Vi kan ikke frelse oss selv med gjerninger. Det er snakk om kun nåde og tro. Selv for en dåre er det enkelt.

Selv ikke den minste synd kan komme inn i Guds rike, men siden du har valgt å kaste alle dine synder på Jesus. Så havner du i himmelen, ett sted der smerte, gråt, sykdom og synd ikke eksisterer. Det er ikke noe vondt der eller urettferdighet. Fortapelsen derimot, er ett sted uten det gode - ett samfunn helt uten Gud - med andre ord ikke noe bra sted.

Her vi er nå, er ett sted påvirket av både det gode og det vonde. En mikset coctail av godt og vondt. Gud vil skille det gode og det vonde engang for alltid. En har ingenting å være redd for, visst en er frelst. Gud lover nemlig frelse til alle som vil bli renset av Jesus som offret seg istedet for oss, slik at vår sjel og ånd kommer til Guds rike med ny kropp. En slik kropp Jesus fikk etter han stod opp fra det døde.

Det er stor juble i Guds rike, for hvert menneske som blir frelst.

Endret av IDF
Lenke til kommentar
Fight terror, support Israel?

Ja Israel har jo rett til å forsvare seg mot terrorister, som alle andre her i verden.

Er det det forsvar å røve landet til andre mennesker for å bygge boliger på det?

I denne tråden er det en bolig i Guds rike som gjelder. Og ikke en bolig i Midtøsten, det finnes det jo andre tråder om.

På denne jorden vil din bolig forgå før eller siden, den vil ikke bestå. Om vi snakker om boliger i Norge eller i Midtøsten. Både du og din bolig er her på "lånt tid". Ønsker du å få deg en gratis urokkelig bolig i Guds rike Bjarnemann? En evig trygg og god bolig. Der urettferdighet ikke finnes.

Gud lager en ny plass for oss, der ondt ikke eksisterer! Tviler du på at Gud kan lage en ny plass? Han som er arkitekten bak hele universet og alt liv. Han gjør istand en ny plass til oss - en plass uten det som er vondt og urettferdig. Uten krig og krangler.

Lenke til kommentar

Tror ikke på det før han sier det til meg personlig. Verden er korrupt.

Endret av Lube
Lenke til kommentar

Tror ikke på det før han sier det til meg personlig. Verden er korrupt.

Sant ;P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...