Gå til innhold

Bli frelst nå - det er enkelt som en bønn. *Ny problemstilling i førstepost*


Lett som en bønn.  

17 stemmer

  1. 1. Frelst

    • JA til frelse.
      12
    • BØNN for det frelste.
      9


Anbefalte innlegg

Jeg velger å ikke tro på frelsen. Jeg oppfordrer alle til å forbanne den hellige ånd, slik at alle som vil skal slippe frelse. Den som har spottet den hellige ånd kan aldri bli frelst ;)

Jo mer troverdig Bibelens historier er, jo større sjanse er det for at frelseshistorien også er en realitet.

Det eksempelet ditt med noahs ark viste seg jo å være svindel! Pseudoarkeologi... er det det du er ute etter? Lure oss? Du burde sjekke kildene dine bedre neste gang, for det er alt for lett å gjennomskue løgnene dine.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Red.: Så kommer selvsagt også følgende poeng. Om gud eksisterer, så betyr ikke det nødvendigvis at han fortjener min tilbedelse. Så om jeg skulle komme til å akseptere hans eksistens, så betyr det ikke at jeg vil bekjenne meg som en av hans disipler. Jeg har noen spørsmål han må svare på før jeg tilber ham, om jeg for argumentets skyld godtar hans eksistens.

 

Det er ikke en hemmelighet at Gud vil at vi skal tilbe han, og utelukkene kun tilbe han og ingenting annet.

Men hvorfor tvinger han oss ikke til det? Hvorfor har han latt oss få vår frie vilje til det?

 

Er det onde ett mysterium, fordi hvor kommer det fra visst Gud var det eneste og har skapt alt?

 

Gud har gitt alle sine intelligente vesener frihet til å velge. Og han respekterer våre valg. Dette fører til konsekvenser for oss, men også for Gud. Det resulterte i et opprør i himmelen, som spredte seg til jorden. Og til sist brakte det Guds sønn til Golgata og korset for menneskenes skyld, slik at ikke alle går fortapt men de som tror på han skal bli kjøpt fri, frelsen

 

En av Guds skapninger ble en motstander. Satan var den fremste av Guds skapninger en gang. Han blir omtalt som strålende og vernende som morgenstjernen, den skinnende. Det var ikke noe å sette fingeren på før han begynte å få store tanker om seg selv. Han ville gjøre seg lik den Høyeste. Den fantastiske og store Lucifer, en av Guds fremste skapninger begynte å begjære likhet med Gud. Han ble satan, motstander. Han ble ikke skapt slik. Det var hans eget valg. Han ble en rendyrket egoist. I hans "fall" tok han med seg mange andre "tilhengere" som valgte å bli med han.

 

En må ikke la seg lure til å tro at satan bare er en harmløs komifigur. Det passer satan utmerket at man ikke tror på hans eksistens. Det foregår nemlig en kamp mellom to store "åndehærer", det kjemper ikke mot hverandre, men det kjemper om oss mennesker av kjøtt og blod. Om våres sjeler skal gå fortapt eller ikke.

post-160065-1265986838.jpg

Endret av IDF
Lenke til kommentar
Jeg velger å ikke tro på frelsen. Jeg oppfordrer alle til å forbanne den hellige ånd, slik at alle som vil skal slippe frelse. oss?

 

Du burde sjekke kildene dine bedre neste gang, for det er alt for lett å gjennomskue løgnene dine.

 

Historien om Noahs ark er ikke en løgn. Historiene i Bibelen viser seg å ikke være løgn, sier forskerne. Det store spørsmålet derimot, er om en tror Gud eksisterer eller om en tror på Jesus som frelseren.

 

Når det gjelder funnet av båt arken i Tyrkia ved siden av Ararat fjellet, det de mener kan være Nohas ark, så kan en nå få frem formasjonen på google maps.:

 

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&...mp;t=k&om=1

 

Om du tror dette er Nohas ark eller ikke er selvsagt opp til deg, eller en trenger ikke å ha noen mening om det. Jeg kan ikke slå fast om dette funnet fra 1959 er det eller ikke. Men det er uansett interessant og spennende.

 

Her ser vi også det som de mener er ankerene til båten (ankersteinene) som ble funnet der også. Med Ararat fjellet i bakgrunnen. Åtte slike ble funnet og er de størrste eldste anker som noen gang er funnet.

 

Og ikke nok med det, men er ikke det svært unaturlig å finne slikt oppe ved Ararat fjellet langt borte fra hav. Selvsagt er det oppsiksvekkene, ikke minst med tanke på at Bibelen beskriver at de var der Nohas ark strandet.

 

http://www.bibelarkeologi.no/

post-160065-1265992884.jpg

post-160065-1265993478.jpg

Endret av IDF
Lenke til kommentar
*snip*
*snip*

Hva vil du si er såkalte rene dyr?

Det det siktes til er vel det som står i 3. Mosebok kap. 11.

 

Som en artig binote kan det nevnes at mange av de dyrene som står opplistet kunne/kan være uheldige å få i seg, på grunn av ymse parasitter og desslike. Altså ikke bare religiøst begrunnet.

 

For øvrig blir mitt svar på problemstillingen "ja", og jeg har ennå ikke sett eller hørt noe vitenskapelig bevis som jeg finner overbevisende og utvetydig nok til å rokke ved min tro.

Lenke til kommentar
Historien om Noahs ark er ikke en løgn. Historiene i Bibelen viser seg å ikke være løgn, sier forskerne. Det store spørsmålet derimot, er om en tror Gud eksisterer eller om en tror på Jesus som frelseren.

 

Når det gjelder funnet av båt arken i Tyrkia ved siden av Ararat fjellet, det de mener kan være Nohas ark, så kan en nå få frem formasjonen på google maps.:

 

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&...mp;t=k&om=1

 

Om du tror dette er Nohas ark eller ikke er selvsagt opp til deg. Jeg kan ikke slå fast om dette funnet fra 1959 er det eller ikke. Men det er uansett interessant og spennende.

 

"I 1985 vendte Wyatt med David Fasold og CAT scannet den begravede Arken De fandt spores linjer af jern, som på kryds og tværs højen lige store intervaller. Ron Wyatt var straks overbevist om, at Arken var blevet fundet"

Det du viser til om Noahs ark i tyrkia er jo bare tull! Overalt jeg leser om Wyatts "funn", så står det at ingen profesjonelle arkeologer godkjenner funnet hans og kaller påstandene for søppel. Han blir beskrevet som en svindler, og dette skal du prøve å bruke til å overbevise oss med? Du kommer jo bare med løgn lagd av svindlere! Neitakk, jeg stoler ikke på deg. Du er kun ute etter å lure meg trill rundt, og jeg vil ikke la meg lure av slike som deg.

Lenke til kommentar
Når det gjelder funnet av båt arken i Tyrkia ved siden av Ararat fjellet, det de mener kan være Nohas ark, så kan en nå få frem formasjonen på google maps.:

 

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&...mp;t=k&om=1

 

Like borti strøket der kan man få frem formasjonen til en kjempesnegle:

http://maps.google.com/maps?f=q&source...020792&z=16

Endret av BlueBench
Lenke til kommentar
Neitakk, jeg stoler ikke på deg. Du er kun ute etter å lure meg trill rundt, og jeg vil ikke la meg lure av slike som deg.

 

Jeg har ikke bekreftet funnet av Nohas ark :) Men interessant og spennende er det uansett. Forskere kan forøvrig bekrefte det fleste av Bibelens historier og hendelser. Men det blir opp til hver enkelt om de tror Gud eksisterer eller ikke.

 

Jeg er ikke ute etter å lure deg, slapp av. Stole på meg? Nei du kan ikke stole mer på meg enn du kan stole på hvilket som helst annet menneske i din bygd. Jeg er bare ett vanlig syndig menneske, som alle andre. Jeg er ikke mer perfekt, mindre feilfri eller mindre syndri enn andre mennesker.

 

Er jo nettopp derfor jeg sier ja til å bli kjøpt fri fra min syndige natur, slik at jeg slipper å gå fortapt. Selv den minste synd kan ikke komme inn i Gudsrike. Og jeg er gjennomsyret av den syndige natyr, feiler og hva det nå måtte være.

 

Jeg har valgt å tro at frelsen er en realitet. Jeg har valgt å tro at Gud er en realitet. Uten at jeg trenger noen spesiell overbevisning eller 1000 vis av fakta opplysninger om Gud. Alle kan bli frelst slik som dem er, du kan komme som du er blir vi lovet. Uavhengig hvilke magefølelser enn måtte ha om det ene eller andre. Uavhengig om en synes en eller annen bibel historie virker idiotisk eller ei.

Endret av IDF
Lenke til kommentar
Jeg velger å ikke tro på frelsen. Jeg oppfordrer alle til å forbanne den hellige ånd, slik at alle som vil skal slippe frelse. oss?

 

Du burde sjekke kildene dine bedre neste gang, for det er alt for lett å gjennomskue løgnene dine.

Historien om Noahs ark er ikke en løgn. Historiene i Bibelen viser seg å ikke være løgn, sier forskerne. Det store spørsmålet derimot, er om en tror Gud eksisterer eller om en tror på Jesus som frelseren.

 

Når det gjelder funnet av båt arken i Tyrkia ved siden av Ararat fjellet, det de mener kan være Nohas ark, så kan en nå få frem formasjonen på google maps.:

 

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&...mp;t=k&om=1

 

Om du tror dette er Nohas ark eller ikke er selvsagt opp til deg. Jeg kan ikke slå fast om dette funnet fra 1959 er det eller ikke. Men det er uansett interessant og spennende.

 

Kilde for påstandene? Moromt å se hvordan religiøse i sin overbevisning gjør alt for å underbygge sine tullete historier vitenskapelig. Og når de etter lenge om og men har funnet sitt "bevis" har de på veien ignorert 3000 motbevis siden det kan jo ikke stemme. Hva religiøse må lære seg er å ikke tro på alt vissvass de blir presentert så lenge de passer inni rammen av religion, uten å være det minste kritiske. De blir presentert med noe de ikke kan forklare også hopper de RETT over forklaringen og går rett til konklusjon. Når skal kristne forstå at de har blitt systematisk hjernevasket av sine foreldre? Og hvor idiotisk det er hvordan de av alle skal vite hva gud tenker og hvordan han er som person. Gud skapte ikke mennesket i sitt bilde (arrogante mennesker hvor?), mennesket skapte gud i sitt bilde.

 

Nemlig.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke bekreftet funnet av Nohas ark :) Men interessant og spennende er det uansett. Forskere kan forøvrig bekrefte det fleste av Bibelens historier og hendelser. Men det blir opp til hver enkelt om de tror Gud eksisterer eller ikke.

Ja det er interessant at kristne velger å lage falske arkeologiske funn slik at virkeligheten skal passe sammen med fantasien fra bibelen. Forskere kan forøvrig ikke bekrefte det fleste av bibelens historier og hendelser, med mindre du tenker på "forskere" som Wyatt og andre svindlere. Motbevis meg gjerne - kom med eksempler.

 

Du bruker sleipe triks i din argumentasjon for å lure mennesker her på forumet. Heldigvis er vi vandt til slike som deg, som kommer hit med løgn og fanterier. Vi lar oss ikke lure.

 

Skal vi tro bibelen når den tydelig sier at haren tygger drøv?

Lenke til kommentar
Kilde

 

Arkeologi

Det ringer ingen bjeller når det er kristne som skal bekrefte at bibelen er sann? Det er litt som om kommunister skal forske på politikk. Dessuten er det jo ikke mye informasjon der, og under linker og kilder finner vi:

 

# www.wyattmuseum.com -

 

Wyatt, en kjent svindler og løgner? Er det alt som skal overbevise deg? Skal du overleve her på forumet må du finne noe bedre, ingen vil ta deg seriøst om du presenterer løgn og svindel som "bevis".

Lenke til kommentar

Kjære abigor,

 

Jeg kan ikke fortsette å snakke side opp og side ned om en Nohas ark ekspidisjon her - å samtidig repetere meg selv ved å svare på akkuratt det samme spørmålene om og om igjen.

 

Klikk inn på linkene og se om det er interessant eller ikke. Eller google på google.

 

Mener du det er tull - okey så mener du det er tull - helt i orden det for meg.

 

Jeg har selv heller ikke anelse om det er Nohas ark eller ikke. Men synest det uansett er spennende :)

 

Og om funnet ved Arafat fjellet for eksempel ikke er Nohas ark, så brenner ikke jeg bibelen i ovn for det. En er da ikke idiot!

Endret av IDF
Lenke til kommentar
Det er ingen med vettet i behold som tror at dette er Noahs Ark.

 

Vettet i behold eller ei. Det er frelse for alle, om en har vettet i behold eller ei. Halleluja for det. Vi kan komme akkuratt som vi er, uavhengig om vi tror Elvis er død eller levende, eller om vi tror dette der er Nohas Ark eller ei.

 

Spørsmålet er derimot om vi tror frelsen er en realitet som berører alle mennesker.

Endret av IDF
Lenke til kommentar
"Frelsen" er en vrangforestilling.

 

Hvordan kan du være sikker på at det er en vrangforestilling! Er du virkelig 100 prosent sikker? Og da mener jeg 100 prosent sikker!

 

Og visst du ikke er 100 prosent sikker, hvorfor har du da til nå valgt å ta sjanse på å gå fortapt?

 

For å bli frelst er like enkelt som å velge å ikke bli frelst.

 

Gud inngikk en pakt for å sikre frelsen, slik at nettopp du kan få muligheten til å bli frelst.

 

Når et menneske velger å akseptere Guds paktsløfte og dermed tror på frelsesverket, flyttes en konkret fra fortapthet til å rett og slett unngå det.

 

Dette løfte er absolutt urokkelig fra Gud.

 

Frelsen avhenger ikke av en følelsesforandring, eller en opplevelse av fred og meningsfullhet. Frelsen er en realitet uavhengig av følelser av eksistensiell ro eller uro.

 

Men selv om frelse og følelse er to forskjellige ting, kan selvsagt følelse ofte bli en følge av frelsen. Men det eneste frelsen kommer ann på er Guds paktsløfte som står ubrytelig fast.

 

NT sitt budskap som har blitt bringt ut og bringes ut til alle steder i verden er en innbydelse til alle om å tre inn i denne pakt ufortjent og bli berget fra fortapelsen. Spre budskapet ut til hele verden fikk disiplene beskjed om fra Jesus, og det skjedde.

Endret av IDF
Lenke til kommentar
"Frelsen" er en vrangforestilling.

 

Hvordan kan du være sikker på at det er en vrangforestilling! Er du virkelig 100 prosent sikker? Og da mener jeg 100 prosent sikker!

 

Og visst du ikke er 100 prosent sikker, hvorfor har du da til nå valgt å ta sjanse på å gå fortapt?

 

For å bli frelst er like enkelt som å velge å ikke bli frelst.

 

Det handler om prinsipp. Jeg kunne selvfølgelig valgt å bli "frelst" bare for å være på den sikre siden, men det ville medført at jeg var likestilt med gale, sinnsyke mennesker som tror på alkoholiserte, jødiske zombiesnekre som skal redde verden fra undergang forårsaket av onani. Dersom du ikke har skjønt det snakker jeg nå om kristne :)

 

God helg.

Lenke til kommentar
"Frelsen" er en vrangforestilling.

 

Hvordan kan du være sikker på at det er en vrangforestilling! Er du virkelig 100 prosent sikker? Og da mener jeg 100 prosent sikker!

 

Og visst du ikke er 100 prosent sikker, hvorfor har du da til nå valgt å ta sjanse på å gå fortapt?

 

For å bli frelst er like enkelt som å velge å ikke bli frelst.

 

Gud inngikk en pakt for å sikre frelsen, slik at nettopp du kan få muligheten til å bli frelst.

 

Når et menneske velger å akseptere Guds paktsløfte og dermed tror på frelsesverket, flyttes en konkret fra fortapthet til å rett og slett unngå det.

 

Dette løfte er absolutt urokkelig fra Gud.

 

Frelsen avhenger ikke av en følelsesforandring, eller en opplevelse av fred og meningsfullhet. Frelsen er en realitet uavhengig av følelser av eksistensiell ro eller uro.

 

Men selv om frelse og følelse er to forskjellige ting, kan selvsagt følelse ofte bli en følge av frelsen. Men det eneste frelsen kommer ann på er Guds paktsløfte som står ubrytelig fast.

 

NT sitt budskap som har blitt bringt ut og bringes ut til alle steder i verden er en innbydelse til alle om å tre inn i denne pakt ufortjent og bli berget fra fortapelsen. Spre budskapet ut til hele verden fikk disiplene beskjed om fra Jesus, og det skjedde.

 

Dette er hvorfor religion er så idiotisk. Først av alt, først skaper dere en Gud. Så er det enten så kommer du til å havne i helvete for alltid ellers så kan du gjøre et halvhjertet forsøk på å spille religiøs og da kan man samtidig gjøre masse som bryter mot menneskets natur og etikk!

 

Og hva er dette babbelet om du er 100% sikker? Er du 100% sikker på at du ikke kommer til å dø neste gang du er ute å kjører bil? Er du 100% sikker på melken du drikker ikke inneholder Cyanid? Er du 100% sikker på NOENTING SOM HELST? Du kan ikke bruke disse TRUSLENE om vold og tortur til evig tid for å konvertere? Det er maktmisbruk, uetisk og rett og slett galt. Trusler om vold er feil uansett. Om din Gud syntes du skal gå ut å regelrett presse folk til å tro på det du tror, så bør du sterkt revurdere din Guds moralske premisser. Dette er nettopp hvorfor det er religiøs krig i verden. Så mange jævler med vrangforestillinger og en fiktiv direkte kontakt med Gud og hvordan Gud tenker! OG hvordan Gud tenker AKKURAT DET DU TENKER og HATER de som DU hater!

 

Religiøse forkynnere som bruker dette som argumentasjon burde vært sperret inne da de kan misbruke svakere mennesker som er i en sårbar situasjon, slik som fattige, personer med dårlig selvtillit, krigsofre osv osv. MEN VENT, det er jo det de gjør!

 

Hvis jeg brukte trusler om fremtidig vold og forpinelse, og sa trusler om din personlige undergang vær nær hvis du ikke fulgte min veldig bizzare vrangforestilling om en intergalaktisk krigsgud som er lagd av ananas, ville dette være riktig?

Endret av Bloodwake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...