Gå til innhold

Bor i USA: Kjøpe iPhone/HTC her og ta med til Norge?

Arne

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bor nå i USA, og jeg har nå en VELDIG dårlig prepaid telefon som stort sett bare duger til å sende SMS eller ringe. Derfor har jeg veldig lyst på en smart phone, og jeg har da sett spesielt på iPhone 3GS og HTC Hero.

Er det mulig for meg å kjøpe disse telefonene på ebay, for å så sette inn T-Mobile sim-kortet mitt og bruke den her, og når jeg kommer hjem (i Mai hvis noen lurer..), så kan jeg da bruke OneCall-sim-kortet mitt i den?

Fint om noen kan gi link på ebay el. l. til en slik telefon, slik at jeg ikke kjøper en som er låst!

Hilsen

Arne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje du skal se på en Google Nexus one? iPhone er strengt tatt ikke en smartphone da. Den kan gjøre mye rart om du jailbreaker den, men ellers er det sterkt begrenset hva du kan gjøre. Og jailbreaking av nyeste 3GS er visst ikke like feilfritt som på tidligere versjoner?

Android er nok veien å gå på en smartphone!

Lenke til kommentar

Ja, du kan gjøre dette men husk et par ting:

* Telefonen du kjøper må ikke være operatørlåst

* Du må sende telefonen til USA for eventuelle reparasjoner

* Dersom du kjøper en telefon som ikke har støtte for flere språk, vil du ikke nødvendigvis kunne endre til norsk når du flytter hjem

Lenke til kommentar
Ja, du kan gjøre dette men husk et par ting:

* Telefonen du kjøper må ikke være operatørlåst

* Du må sende telefonen til USA for eventuelle reparasjoner

* Dersom du kjøper en telefon som ikke har støtte for flere språk, vil du ikke nødvendigvis kunne endre til norsk når du flytter hjem

Sjekk at den kan ta 900 & 1800 som vi bruker her

Lenke til kommentar

Nettopp iPhone er en av altfor få telefoner som fungerer både i Norge og USA tilnærmet uavhengig av operatør.

For at en iPhone skal være noenlunde billig i USA, må man tegne en avtale med AT&T med to års bindingstid. Det koster ikke all verden å kjøpe se ut av denne avtalen, men AT&T vil ikke være behjelpelige med å fjerne operatørlåsen. Legger man i litt mer penger, kan man kjøpe en iPhone fra AT&T, men den vil fortsatt være operatørlåst.

HTC Hero - er det ikke bare Sprint av de amerikanske operatørene som fører den? Isåfall er det en CDMA-versjon som neppe funker i Norge.

De fleste telefoner kan nok kjøpes ulåst og uten bindingstid i USA, som andre steder, men da må man betale hva det koster. Og det er nødvendigvis ikke veldig mye billigere enn i Norge. Om besparelsen er verdt hva man mister av garanti- og reklamasjonsmuligheter får være opp til hver enkelt å avgjøre. Jeg er ikke så sikker.

Lenke til kommentar

Virker som om det er greiest å kjøpe i Norge, nesten.

Har veldig lyst på iphone, men det er veldig dyrt. Finner de på ebay her:

http://catalog.ebay.com/Apple-iPhone-3GS-3...d=p4295.c0.m282

Men det koster jo veldig mye.. Ang HTC Hero, så er det bare sprint som fører den ja, og den ser dessuten annerledes ut enn den Norske. Derfor går det an å kjøpe den internasjonale versjonen (?) på ebay. Tror det koster ca 4-500 usd.

Og iphone koster ca 7-8 hundre USD. Så det er ganske kostbart ja... :/

Lenke til kommentar

Noen som har noen innspill på om jeg bør kjøpe HTC Hero (Internasjonal versjon, ikke den fra Sprint), eller om jeg skal kjøpe Google Nexus one?

Siden det er andoroid på begge så vil det vel være en smal sak å endre tastaturet til Norsk på begge av de? Nexus one er jo mye nyere da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...