Furiouz Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Kjøpt ny pc. Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 ASUS P7P55 LX, P55, Socket-1156 Intel Core i7 Quad Processor i7-860 WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA, Har problemer når jeg skal boote pc'en. Når jeg kommer til bios-skjermbildet så restarter maskinen av seg selv hele tiden. Eneste måten jeg får booten maskinen er at jeg for hver gang må trykke på en MEM OK knapp på hovedkortet. Jeg vil tro at det er rammen som er problemet? Jeg har prøvd alle mulige måter, en og en brikke, alle mulige kombinasjoner men fortsatt samme problem. Rammen skal vare kompatibel med hovedkortet. Skrur jeg av maskinen og starter på nytt igjen med en gang, eller tar en rs, så går det som regel fint. Men om jeg derimot skrur den av og venter litt før jeg skrur den på igjen så dukker akkurat samme problem opp. Har prøvd å endre hastighet og volt på rammen i bios men det ser ikke ut til å hjelpe det heller. Noen som vet hva problemet kan være? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Reset bios, sjå om det hjelper. Lenke til kommentar
Furiouz Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 Reset bios, sjå om det hjelper. Det har jeg prøvd flere ganger, men uten hell. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Reset bios, sjå om det hjelper. Det har jeg prøvd flere ganger, men uten hell. Det høres ut som om ditt bacup batteri til Bios er gåen. Sjekk om det er spenning på batteriet. Se etter om det er noen jumper som står feil? Vennligst BmOnline Lenke til kommentar
Furiouz Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 Reset bios, sjå om det hjelper. Det har jeg prøvd flere ganger, men uten hell. Det høres ut som om ditt bacup batteri til Bios er gåen. Sjekk om det er spenning på batteriet. Se etter om det er noen jumper som står feil? Vennligst BmOnline Er det ikke rart at den skal være gåen når det er helt nytt? Og maskinen booter og alt fungerer som vanlig når jeg trykker på MEM OK knappen. Da fungerer alt helt fint frem til neste gang jeg skrur av og på pc'en igjen. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Reset bios, sjå om det hjelper. Det har jeg prøvd flere ganger, men uten hell. Det høres ut som om ditt bacup batteri til Bios er gåen. Sjekk om det er spenning på batteriet. Se etter om det er noen jumper som står feil? Vennligst BmOnline Javel, helt nytt altså. Men jeg tenkte at det kunne være noe, siden den ikke bootet når den stod av i en priode? Men det var jo litt pussig at du får den til å starte opp ved å trykke mem ok. Kan du gå inn i bios og se om du har rett innstillinger der ang. memory? Vennligst BmOnline Er det ikke rart at den skal være gåen når det er helt nytt? Og maskinen booter og alt fungerer som vanlig når jeg trykker på MEM OK knappen. Da fungerer alt helt fint frem til neste gang jeg skrur av og på pc'en igjen. Lenke til kommentar
Furiouz Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 Reset bios, sjå om det hjelper. Det har jeg prøvd flere ganger, men uten hell. Det høres ut som om ditt bacup batteri til Bios er gåen. Sjekk om det er spenning på batteriet. Se etter om det er noen jumper som står feil? Vennligst BmOnline Javel, helt nytt altså. Men jeg tenkte at det kunne være noe, siden den ikke bootet når den stod av i en priode? Men det var jo litt pussig at du får den til å starte opp ved å trykke mem ok. Kan du gå inn i bios og se om du har rett innstillinger der ang. memory? Vennligst BmOnline Er det ikke rart at den skal være gåen når det er helt nytt? Og maskinen booter og alt fungerer som vanlig når jeg trykker på MEM OK knappen. Da fungerer alt helt fint frem til neste gang jeg skrur av og på pc'en igjen. Takk for hjelpen hittil. Har prøvd å endre på alt mulig rart i BIOS. Volt, hastighet og latency timing. Satt i henhold til spesifikasjonene men også prøvd å sette både lavere og høyere. Tror jeg nesten gir opp, og sender tilbake hovedkortet snart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå