Gå til innhold

Amd XP 2800(b) vs Amd XP 2500(b)

diss

Anbefalte innlegg

Hei!

Står nå på randen av å bestille ny data, og så begynner jeg selvfølgelig å lure: Hvordan yter 2800XP cpu'en i forhold til 2500xp'en?

Begge har jo barton kjerner, er det mulig å overklokke xp2800 cpu'en lenger enn 2500xp, eller er 2800-modellen bare en "boostet" versjonen av 2500xp?

1. Hva er det beste kjøpet når man ser bort fra pris?

2. Hva er det beste kjøpet når man inkluderer pris?

Sorry om jeg tar feil i ovenstående, har ikke uberpeil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Hva er det beste kjøpet når man ser bort fra pris?

Du mener "hvilken av prossesorene er raskest"?

XP2800 er selvfølgelig hakket vassere.

2. Hva er det beste kjøpet når man inkluderer pris?

På komplett koster 2500 750 kroner, 2800 koster 1724. De har samme kjerne, samme fsb og de har like mye cache. Hvilken som gir mest for pengene sier seg vel selv.

Lenke til kommentar

Jeg hadde uten tvil lagt penga mine i en XP2500+ og kjøpt en bra kjøler ved siden av. Så overklokker du uten problem til XP3200+ med et bra hovedkort. Er du litt heldig så kommer du lenger også.

De resultater jeg har sett så oppnår XP2500+ og XP2800+ ca samme maks overklokking.

Lenke til kommentar

Helt enig med han over.. Kjøp XP2500+. Når du skal inn i bios så kan det jo hende du snubler borti noen instillinger og setter de opp litt feil i forhold til hva som er default. Dette resulterer ofte i en mye raskere maskin. (i wonder why? :p )

Lenke til kommentar

ok, da er saken klar: det blir xp2500.

Folk sier at abit NF7-S V2.0 er et bedre kort å overklokke med enn Asus A7N8X-deluxe. Hva er holdet i dette? Bedre, som hva da? kan man overklokke prosessoren lenger med abit kortet? Bedre kontroll i overklokkings fasen? flere instillinger?

Lenke til kommentar
ok, da er saken klar: det blir xp2500.

Folk sier at abit NF7-S V2.0 er et bedre kort å overklokke med enn Asus A7N8X-deluxe. Hva er holdet i dette? Bedre, som hva da? kan man overklokke prosessoren lenger med abit kortet? Bedre kontroll i overklokkings fasen? flere instillinger?

Flere innstillinger..Mindre feil...NB Vifte.....bedre Bios :)

Lenke til kommentar

skulle gjerne kjøpt epox kortet jeg, men det støtter jo ikke S-ATA, og det kan vi ikke ha noe av?!

Mindre feil på NF7-S? Gjennomgående sies det i dette forumet at Asus kortet er mer stabilt, det må vel innebære færre feil?

Lenke til kommentar
skulle gjerne kjøpt epox kortet jeg, men det støtter jo ikke S-ATA, og det kan vi ikke ha noe av?!

Mindre feil på NF7-S? Gjennomgående sies det i dette forumet at Asus kortet er mer stabilt, det må vel innebære færre feil?

Kan ikke si meg enig i dette. Asus kortet har mange feil. Jeg har selv Abit kortet, og det spiller liten rolle hva jeg gjør med det, det oversaker meg stadig. Man kan slippe Julius løs i biosen, og kortet er like stabilt.

Se bare her: http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=11763

Lenke til kommentar

Kan ikke si meg enig i dette. Asus kortet har mange feil. Jeg har selv Abit kortet, og det spiller liten rolle hva jeg gjør med det, det oversaker meg stadig. Man kan slippe Julius løs i biosen, og kortet er like stabilt.

Se bare her:http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=11763

hehe.....Må si meg enig i detta....revisjon 2.0 av Asus A7N8X Deluxe fixer mye...men hvordan kan du vite om du får revisjon 2.0 av kortet?

Kun Abit som sier detta, (kanskje andre oxo da, men av Abit og Asus :wink: ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...