Gå til innhold

Kjølepasta - Sølvfolie - Kjølepasta på cpu , wtf?

Lumpness

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
så dette på en eldre bærbar jeg har. skrapet det bort rengjorde kjøleren+cpu og la på litt arctic alumina? og pc'n gikk fra og bråke til og være lydløs (bare hdd som lager lyd) vifta går skjeldent og pc'n holder seg kald og god :)

Akkurat dette var det jeg tenkte også når jeg så sølvfolien på cpu. Har påført ny kjølepasta idag , blir spennende å se om pcen blir stille og mer chill

Lenke til kommentar
Stille.. njæ. Kanskje litt. Min erfaring tilsier at det er diskene som bråker mest i en laptop. Prater selvfølgelig ikke for alle modellene som finns i hele verden, men gor alle jeg har testet er dette tilfellet.

Test en hp dv6 :ph34r: amd+amd dedikert grafikk pakket inn i en alt for dårlig kjøleløsning :no: Noen ganger så høres det ut som kulelagret til vifta er gåent eller at noe driver og rister(bråker?) inne i den. holder skjeldent under 70 grader på cpu :cry: vanlig er 80+/- Dette på en laptop som er kjøpt før sommern i fjor :ermm:

Men joda hdd er det som bråker mest i den gamle bærbaren jeg har :love:

Endret av Cryztek
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det som bråker som Wikipedersen sa er hardisken dette har jeg testet med 3 disker fra forskjellige laptoper. Du får noen disker som er litt bedre som bråker mindre jeg har det i min fujitzu siemens laptop. så den er så og si lydløs men blir ekstremt varm.

Men den dårlige kjølingen kommer av en liten vifte i laptopen. Men du kan alltids kjøpe en laptopkjøler.

Endret av WilliamRobertsen
Lenke til kommentar

For å være litt mer On Topic:

Ofte er et varmeledende metallstykke mellom IHS/Kjerne og kjøler nødvendig på grunn av avstanden skapt av monteringsordningen. Altså, uten metallstykket blir det ikke kontakt mellom kjøler og CPU.

Som oftest ser man at dette blir løst av en tykk termisk matte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...