Lumpness Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Hva i alle dager er meningen med en sølvfolie bit mellom cpu og kjøler ? og mellom der igjen er det kjølepasta. Kan da umulig bli noe bra kjøling av slikt ? ikke rart ene laptopen har hatt høy varmeutvikling Lenke til kommentar
Khani Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Nja det kan bli bra hvis cpu/kjøler har dårlig kontakt. Men varmeproblemer med laptoper generelt er at de sliter med og transportere den varme lufta ut. Og de fleste laptoper har en liten vifte. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 så dette på en eldre bærbar jeg har. skrapet det bort rengjorde kjøleren+cpu og la på litt arctic alumina? og pc'n gikk fra og bråke til og være lydløs (bare hdd som lager lyd) vifta går skjeldent og pc'n holder seg kald og god Lenke til kommentar
Khani Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Høres nesten ut som lureri for og få folk til og kjøpe en ekstra kjøler. Det må være en konspirasjon! Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 så dette på en eldre bærbar jeg har. skrapet det bort rengjorde kjøleren+cpu og la på litt arctic alumina? og pc'n gikk fra og bråke til og være lydløs (bare hdd som lager lyd) vifta går skjeldent og pc'n holder seg kald og god Akkurat dette var det jeg tenkte også når jeg så sølvfolien på cpu. Har påført ny kjølepasta idag , blir spennende å se om pcen blir stille og mer chill Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Stille.. njæ. Kanskje litt. Min erfaring tilsier at det er diskene som bråker mest i en laptop. Prater selvfølgelig ikke for alle modellene som finns i hele verden, men gor alle jeg har testet er dette tilfellet. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) Stille.. njæ. Kanskje litt. Min erfaring tilsier at det er diskene som bråker mest i en laptop. Prater selvfølgelig ikke for alle modellene som finns i hele verden, men gor alle jeg har testet er dette tilfellet. Test en hp dv6 amd+amd dedikert grafikk pakket inn i en alt for dårlig kjøleløsning Noen ganger så høres det ut som kulelagret til vifta er gåent eller at noe driver og rister(bråker?) inne i den. holder skjeldent under 70 grader på cpu vanlig er 80+/- Dette på en laptop som er kjøpt før sommern i fjor Men joda hdd er det som bråker mest i den gamle bærbaren jeg har Endret 12. februar 2010 av Cryztek Lenke til kommentar
Khani Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) Det som bråker som Wikipedersen sa er hardisken dette har jeg testet med 3 disker fra forskjellige laptoper. Du får noen disker som er litt bedre som bråker mindre jeg har det i min fujitzu siemens laptop. så den er så og si lydløs men blir ekstremt varm. Men den dårlige kjølingen kommer av en liten vifte i laptopen. Men du kan alltids kjøpe en laptopkjøler. Endret 24. februar 2010 av WilliamRobertsen Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 For å være litt mer On Topic: Ofte er et varmeledende metallstykke mellom IHS/Kjerne og kjøler nødvendig på grunn av avstanden skapt av monteringsordningen. Altså, uten metallstykket blir det ikke kontakt mellom kjøler og CPU. Som oftest ser man at dette blir løst av en tykk termisk matte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå