G2Petter Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Hei. Jeg har ei mappe med filer jeg gjerne skulle hatt tilgang til den nyeste versjonen av fra flere PC-er. PC-ene skal ikke brukes samtidig, så filene trenger ikke å kopieres i real-time. Jeg har en server som kan kjøre rsync i daemon mode som mappa kan ligge på. Jeg tenkte å ha to kopier av mappa; en der jeg har en eksakt kopi av arbeidsmappa, og en der jeg ikke sletter filene etter hvert som jeg sletter dem på PC-ene, sånn at jeg fremdeles har filene dersom jeg sletter noen av dem ved et uhell. Jeg tenker meg at arbeidsflyten blir sånn: når jeg logger på en av PC-ene, laster den ned alle endringer fra den eksakte kopien av arbeidsmappa. Når jeg er ferdig med arbeidsøkta laster jeg opp alle endringene til den eksakte kopien. Når jeg bruker en annen PC gjør jeg akkurat det samme. Jeg ser for meg at jeg kan ha en cronjob på serveren som kopierer fra den eksakte kopien over til den inkrementelle mappa. Spørsmålene: 1) Holder det å sette opp daemonen på serveren med rsync --daemon og en conf-fil som beskrevet her? 2) Hvordan bruker jeg rsync til å laste ned filene fra mappa med den eksakte kopien til en PC? (Hvilke flagg bør jeg bruke etc.) 3) Hvordan bruker jeg rsync til å laste opp fra en PC til mappa med den eksakte kopien? 4) Hvordan bruker jeg rsync til å kopiere fra mappa med den eksakte kopien til den inkrementelle mappa? 5) Er det noe jeg har glemt/bør tenke på? På forhånd takk for all hjelp. g2petter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå