Gå til innhold

Erfaringer med Biltema Kajakk?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg lurte på om jeg skulle spare penger, for å bytte ut min oppblåsbare kajakk fra europris. :p

 

Men problemet er at jeg er for ung til å kjøre bil, derfor så må den være liten. Skal være lett å frakte på f.eks to hjul til vannet.

I tillegg så har jeg ikke så mye penger, så hvordan er den? --> http://www.biltema.no/Fritid/Sport/Vannlek/Kajakk/

 

Er det beste bare å forbli med den oppblåsbare?

 

Kommer ikke til å"padle i havet, kun på elv og innsjø.

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har overhodet ingen erfaring med kajakker, men den du linker til ser ut til å være laget av hardplast og det skal vel litt til før dette ryker vil jeg tro.

 

Ser ut som en solid liten skute det der, men prisen synes jeg var stiv...

 

Du skriver "lett og frakte på to hjul til vannet..."

Du er klar over at denne veier nesten 20kg.?

 

20 kg. er ganske mye og balansere på sykkelen eller mopeden...

 

Jeg ville kjøpt meg en opplåsbar båt på europris tror jeg, samt en fotpumpe.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke prisen var fullstendig horribel, ved tanke på at andre normale kajakker ofte koster 10k, og noen ganger enda mer.

 

Jeg har sett noen liknende kajakker på sjøen. De er korte, men brede og later til å være ment for stille sjø. Kort sagt er det ingen havkajakk. I motsetning til tradisjonelle kajakker, så sitter man åpent. Selve kajakken virker robust, omtrent som Pioneer sine båter om du skjønner hva jeg mener.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Jeg skal vel egentlig ikke uttale meg mer angående prisen, da jeg som sagt ikke har snøring på kajakker i det hele tatt.

Jeg synes bare at 3.000,- virket mye for en plastbalje, men hvis det er det det koster, så er det jo greit...

 

Jeg ville heller kjøpt meg en bitteliten RIB eller en opplåsbar båt til rundt samme prisen, hvor man kanskje også fikk på en liten 2HK'er på sikt. Koster ikke all verden det heller tor jeg hvis man kjøper brukt...

Lenke til kommentar
Du skriver "lett og frakte på to hjul til vannet..."

Du er klar over at denne veier nesten 20kg.?

 

20 kg. er ganske mye og balansere på sykkelen eller mopeden...

 

Jeg ville kjøpt meg en opplåsbar båt på europris tror jeg, samt en fotpumpe.

Tenkte å kjøpe en slik --> <a href="http://www.biltema.no/Bat/Sikkerhetsutstyr...ller-seilbrett/" target="_blank" rel="nofollow">http://www.biltema.no/Bat/Sikkerhetsutstyr...ller-seilbrett/</a> for å frakte den.

 

Som sagt har jeg alt oppblåsbar kayjakk.

Jeg ville heller kjøpt meg en bitteliten RIB eller en opplåsbar båt til rundt samme prisen, hvor man kanskje også fikk på en liten 2HK'er på sikt. Koster ikke all verden det heller tor jeg hvis man kjøper brukt...

 

Har alt hatt to båter, men det nytter ikke, motoren blir bare stjelt.

Men skulle jeg ha hatt noe båt, måtte det vært minst 9,9hk. Ettersom det var det jeg hadde sist. :p

 

Vet dere om et sted som selger brukte kajakker? ser at finn.no's utvalg er litt dårlig.

Endret av chri-ot
Lenke til kommentar

Har selv gått på padling, og prøvd diverse kajakker. Har 3 kajakker nå, og jeg må si at glassfiberkajakkene er BEST i sjøen, men litt trening må til, for de velter veldig fort (ja, har opplevd det også). Disse kajakkene er også veldig lett, og de er meget lett å padle, når man først har fått roen på å ikke velte ;)

 

Ellers har jeg god erfaring med hardplastkajakkene, men disse er også ganske tung. De er veldig stabile i sjøen, vanskelig å velte med, men også umulig å styre uten ror.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei igjen :)

 

Jeg har idag solgt den oppblåsbare kayakken.

Skal kjøpe en ny og letter/mindre. Har sett på denne --> http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=147453962 noen erfaringer? eller andre som er ca samme prisklasse?

 

EDIT: Har vært å kjøpt! båten er i god kvalitet, satser på fint vær i morgen for en jomfrutur ;)

Endret av chri-ot
Lenke til kommentar

Hei! Hvordan gikk det med kajakken? Ønsker meg noe liknende selv :)

 

Var veldig fin! stødig, og av god kvalitet. Den øverste delen er dekt av et "sterkt" stoff som er festet med glidelås, dvs du kan ta av hele trekket på toppen.

Du kan også dekke til beina med to deler som sitter fast på hver sin side, disse festes med glidelås i midten.

Det er 2 luftkamre, i tillegg til en oppblåsbar plate i bunnen.

 

Båten var lett å styre, kom tilogmed fram i vind og bølger på ca 10cm.

Ettersom den ikke er like lang som den andre gummikjaken jeg hadde, blir den ikke dratt til siden av vinden, et stort + er de 3 små kjølene i bunnen.

 

Enste minus er at alt du har med deg må plasseres på "dekk".

 

Anbefaler deg denne! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...