Mentlqxl Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Hei, jeg prøver å koble til tv med hdmi kabel fra pcen. Har lest massevis av guider på nettet men klarer fortsatt ikke å få opp bilde på tven. Jeg har hdmi kabelen inni pc og tven men når jeg slår over til source kanalen hvor hdmi kabelen er koblet til får jeg opp No Signal. hva gjør jeg galt? Endret 7. februar 2010 av Mentlqxl Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Er du helt sikker på at kablene er koblet riktig og at du har skrudd på hdmi kanalen på tven? Lenke til kommentar
Mentlqxl Skrevet 14. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2010 takk for at noen endelig svarte ja jeg har en puttet hdmi i stasjonære pc en min og inn i tv en. men hva slags innstillinger må jeg gjøre på pc slik at bildet vises på tv? Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 hm... Når jeg kobler i en hdmi kabel i en ny pc har det alltid komt opp en meny på pcen automatisk, der enn velger instillinger for visning på den eksterne skjermen (eller tven). Prøv å let litt i kontrollpanel å se om du finner noe Lenke til kommentar
Mentlqxl Skrevet 14. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2010 Etter Hdmi er koblet til både på tv og pc, så trykker jeg source til jeg kommer til hdmi inngangen som jeg har koblet til, så kommer det opp NO signal. Kommer heller ikke opp noen meny når jeg har koblet til. når jeg går innpå kontrolpanel - utseende og personalisering - juster skjermoppøsning er det innpå her jeg skal trykke? Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Jeg har egentlig ikke så mye peiling...men etter min egen erfaring har det alltid komt opp en meny på pcen når jeg kobler i en ny kabel, og det har alltid komt bilde på tven. Har du prøvd kabelen på andre ting? Eller en annen pc? Prøv dette...om det ikke virker da heller, er det noe gale med hdmi kabelen Lenke til kommentar
cb750f Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Er det en bærbar PC du skal koble til TV? De fleste bærbare har en tast nede til venstre det står Fn på, trykk denne og en av Funksjonstastene som har et skjermsymbol F7/F8 da velger du hvor PCen skal sende videosignal. Lenke til kommentar
Mentlqxl Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 Fant endelig ut problemet! Hdmi utgangen på pcen er kun for lyd, så jeg kjøpte en overgang. Når jeg kjøpte den stasjonære pcen sa de at de var hdmi for overføring av bilde og lyd, emn hva er egenltig vits med hdmi kun for lyd? Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 En hdmi kabel kunn for lyd? Den var ny...Sist jeg sjekket, og som jeg har selv, er hele poenget med hdmi kabel at den overfører både bilde og lyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå