L4r5 Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Satt og så på et annet forum og så begynte jeg å tenke litt. Mange tenner på å få ris. Hva mener psykologien er den bakenforliggende grunnen til at de liker dette? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 galskap... Tydeligvis ikke siden sadomasochisme er tatt ut av diagnoselista. Lenke til kommentar
Dr.E Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) det er mange som ssier at de føler seg veldig "levende" av smerte, og at det gjør sexen "bedere". Endret 7. februar 2010 av Dr.E Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 det er mange som ssier at de føler seg veldig "levende" av smerte, og at det gjør sexen "bedere".Joda. Vel og bra det. Men nå var jeg ute etter hva psykologene og slikt mente. Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Dette er vel verken rette forum å spørre på, eller rette tråd. Hvis du er ute etter det psykologiske aspektet alene ville jeg heller prøvd meg på helse eller noe i den duren. Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Kanskje det har noe å gjøre med kontrasten mellom smerte og seksuell nytelse - som gjør det hele ekstra pirrende og spennende. Det er nemlig ekstra deilig og godt å komme inn i ei varm god stue - etter at en har isbadet naken. På samme måte er det kanskje litt ekstra deilig å få seksuell nytelse innimellom piske slagene. Som dermed får frem mer kontrastene. Ikke mellom deilig varmt og bitene kaldt i dette tilfellet - men mellom smerte og deilig seksuell opphisselse. Tenk deg en rå deilig jente som har fantastisk sex med deg - samtidig som hun innimellom pisker deg sviende på ryggen. MHM! Spennende kontraster eller? Lenke til kommentar
Heroin Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Satt og så på et annet forum og så begynte jeg å tenke litt. Mange tenner på å få ris. Hva mener psykologien er den bakenforliggende grunnen til at de liker dette? Jeg lo. Jeg regner med at det blir på lik linje med BDSM. Det er mange som tenner på eller har fantasier om å bli dominert, og siden det å få ris rammer et relativt intimt område og beskriver en situasjon hvor en dominerer den andre ved å innføre ''smerte'' på dette området, så er helt klart mange kan finne dette tennende. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Man kan ta Sigmund Freuds psykoseksuelle teori inn, men da må barnet ha isåfall ervervet en norm som tilsier at smerte og sex hører sammen Litt om Freud og hans teorier Edit: er noe rart med linken, trykk på linken øverst så trykk enter, da skal du komme inn Endret 8. februar 2010 av ole_marius Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Grunnene vil variere noe fra person til person. Hos enkelte er det underdanigheten som er det tennende aspektet. Hos andre smerten i seg selv og hos noen en blanding. Noen har ekstreme smerteterskler og smerte for dem oppleves i mange settinger som direkte nytelse. Andre liker å underkaste seg en annen og da er ris en ganske enkelt og rett fram måte å gjøre det på. Man kan slå relativt hardt uten å skade noen, det er kulturelt forbundet med straff, det er ydmykende, osv. For de som slår så er det som regel enten sadisme eller kontrollen som tenner. Eller en blanding såklart. For min del som dominant i forhold til bdsm så er det en blanding. Det er mye god informasjon om slikt på nettet og mange god Informasjonsgrupper. Lenke til kommentar
Cheshire Cat Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Som Pivotal sier, er det mye innenfor det dominerende og underkastende aspektet. Vi må heller ikke glemme at smerte- og nytelsessenteret ligger svært nært hverandre i hjernen, og kan dermed påvirke hverandre. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Kan det óg tenkes at om en mann liker å bli påført smerte kan det være fordi han vil vise utholdenhet på en måte? Vise at han kan ta smerten? Styrke, smerteterskel, macho-something. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Sitronsaft: Alt er selvsagt mulig, men har ikke vært borti noe slik selv. Jeg ser ikke noen store forskjeller på slit mellom menn og kvinner, enten de er underkastende eller dominerende (Eller Switch). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg