Skogsraa Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Her på forum er det utallige brukere som ikke er aktive. Mange av dem er flere år gamle og har ikke postet et eneste innlegg. Hvorfor kan ikke disse brukerne fjernes? En bruker fra 2004 som ikke har skrevet et eneste innlegg kommer ikke til å skrive noe innlegg i framtiden heller. Det ville jo vært veldig greit for nye brukere her på forumet om ikke alle navnene var brukt opp også. Lenke til kommentar
MRN Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Hvis det er et navn du vil ha, så sender du en PM til noen og spør pent. Det er og forblir en manuell prosess. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Eventuelt at det kan sendes ut en bekreftelsesmail til brukerkontoer som ikke har vært aktive på 3 år (f.eks.). Hvis mailen ikke svares på, frigjøres/slettes brukernavn/brukerkonto. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Hvorfor kan ikke konklusjonen på dette spørsmålet skrives ned i FAQ til denne kategorien? Det dukker opp igjen og igjen Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 Jeg må si at J-Core sitt system ville vært perfekt. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Hvorfor kan ikke konklusjonen på dette spørsmålet skrives ned i FAQ til denne kategorien? Det dukker opp igjen og igjen Av databasehensyn er det ikke mulig å slette en brukerkonto Er fortsatt nysgjerrig på hva dette hensynet går ut på Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Du kan begynne å lese denne tråden her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...e+gamle+brukere Gamle EC som da var admin/skribent sier det ganske godt: Som det er sagt stort sett hver gang dette tas opp: - Å slette inaktive brukere vil ta tid -> krever ressurser - Det har liten eller ingen hensikt, all den tid brukerne ikke tar for mye plass -> ressursbruken på å slette brukerne kan ikke forsvares - Antall brukere har intet å si for inntektene, så om det er 10.000 eller 100.000 registrerte brukere er i så måte irrelevant Som det sies her: Annonseinntekter beregnes ut fra antall sidevisninger, antall unike brukere (og det har intet med hvor mange forumbrukere som er aktive / registrerte) osv. Konklusjon: Å slette brukere med 0 poster som er registrert til og med dato X er bortkastet tid og ressurser. Dessuten er det mulig at aktive brukerkontoer fjernes (ikke alle bruker sin konto til å poste noe, og dessuten er postcount slått av i enkelte deler av forumet). Når det ikke er noe å hente på å gjøre dette, er det ikke interessant å kaste bort tid på det. Tid som kan benyttes på LANGT mer nyttige prosjekter (og dem er det NOK av!!!). Håper dette var en grei oppsummering. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Dessuten er det samme konto som brukes på de andre sidene i nettverket, blant annet bruktmarked. Så om brukeren ikke ha postet her eller vært pålogget på x år betyr ikke det at brukeren ikke er i bruk. Når det er sagt så finnes det en søkefunksjon. Denne er vanligvis så dårlig at jeg sjelden anbefaler å bruke den, men selv den burde klare å finne en av de x-antall trådene om emnet. Google med "site:www.diskusjon.no" er også ganske hendig Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Av databasehensyn er det ikke mulig å slette en brukerkonto Er fortsatt nysgjerrig på hva dette hensynet går ut på Forumet bruker MySQL som database, hvilket er en relasjonsdatabase. Det betyr at man ikke bare lagrer informasjon, men også sammenhengen i informasjonen. Det er nettopp dette leddet med sammenhengen i informasjonen som gjør det problematisk å slette en bruker. Når man lager en database for eksempelvis et forum, må man lage en modell av "virkeligheten" med objekter og attributter: Ett foruminnlegg må være skrevet av én bestemt bruker. Sletter vi brukerne, men lar innleggene ligge igjen, bryter det informasjonsintegriteten i databasemodellen. Det finnes noen lure triks, men det er tid- og ressurskrevende. Eksempelvis at innleggene skal konverteres til "gjesteposter" e.l. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 (endret) Kjedelig å bli rammet av dette selv, merker jeg. Synd at det er tekniske begrensninger som forhindrer gjennomføringen av et slikt forslag. Kom nettopp på mitt drømmevisningsnavn (et heller unikt navn), som allerede er okkupert av en annen bruker med null innlegg og registreringsdato tidlig 2007. Må si jeg synes J-Core sitt forslag har noe for seg, da. Red.: Denne bumpen går bra, formoder jeg? Endret 16. mars 2010 av Señor Bukkake Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Dersom brukernavn er tatt av bruker som ikke har vært pålogget på flere år, så er det bare å sende PM til en administrator. I disse tilfellene vil vi vurdere om det er sannsynlig at brukeren kommer til å bruke kontoen sin igjen. Hvis ikke, så endrer vi brukernavnene slik at den aktive brukere får navnet vedkommende ønsker seg. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 (endret) På den aktuelle brukeren jeg sikter til, har det faktisk aldri engang blitt registrert noen pålogging (sist aktiv: ---). Jeg antar at jeg likevel må vente ut de seks månedene som er fastsatt før jeg kan endre visningsnavnet. Endret 16. mars 2010 av Señor Bukkake Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Vi (administratorer) kan endre visningsnavn, brukernavn, og alt annet, uavhengig av restriksjonene satt for endringer brukerne kan gjøre selv. Så det er bare å sende PM, så blir det ordnet. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Hvordan er det om man selv har en av disse gamle brukerne. Kan man få slått sammen to kontoer? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Jepp, nytt i den versjonen av forumprogramvaren vi just oppgraderte til er mulighet til å smelte sammen brukerkontoer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå