MrHansen Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 dette blir jo litt off topic, men hva var det gallileo oppdaget som gjorde paven så sint? var det måner rundt en planet? Kirken sa at jorden var midtpunktet, og at solen gikk rundt jorden og hele den mølja det der. Galileo Galilei beviste at jorden gikk rundt solen og at vi ikke var i sentrum i det hele. Han ble fengslet og døde i fengsel hvis jeg ikke tar helt feil. Det var ikke før i 1992 at anklagene mot Galileo Galilei som kjetter og løgner ble trukket tilbake av paven. Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) Kirken sier mye rart, det har den alltid gjort. Gud har ikke sagt noe om at det ikke kan finnes liv andre plasser også, eller hva? Endret 12. februar 2010 av IDF Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Gud har aldri sagt noe som helst noensinne. Hvem kan si at han har det? Hvis jeg føler at Gud snakker til meg, gjør han faktisk da det? Er det alt som skal til? At jeg selv føler hans sterke nærvær? Gjør det til at han eksisterer? Hva når Vitenskapen forklarer hele fenomenet som noe psykologisk noe? Hva gjør det med Guds nærvær? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) Gud er vanskelig å forklare siden det ligger helt innerst i DNA koden eller i hjernecellene våre. Men jeg tror alle har en slags ubevist kobling til "begynnelsen". Mulig en slags link som er koblet til vår selvbeviste eksistens. Ville bekreftet en teori om å være to steder sammtidlig. Ville også forklart hvorfor vi ser en hvit tunnel nær døden enkelte ganger. Endret 15. februar 2010 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 trodde man hadde funnet en forklaring på den tunellen. tror det var noe med hjernen og lite oksygen, MEN JEG ER FAEN IKKE SIKKER!!! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 trodde man hadde funnet en forklaring på den tunellen. tror det var noe med hjernen og lite oksygen, MEN JEG ER FAEN IKKE SIKKER!!! Det er ofte mange forklaringer på saker og ting. Lenke til kommentar
Ziera Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Kirken sier mye rart, det har den alltid gjort. Gud har ikke sagt noe om at det ikke kan finnes liv andre plasser også, eller hva? hvordan vet man hva gud har sakt? Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 (endret) Det påvirker ikke Islam for eksempel noen død i verdensromet lenge før islam kom. (fjerde himmel) mye å skrive , søk Endret 16. februar 2010 av peace2 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Gud har ikke sagt noe om at det ikke kan finnes liv andre plasser også, eller hva? Nei, derfor skal det bli artig å høre hva de religiøse sier om den saken hvis vi finner liv på andre planeter Det som skjer er jo at enda fler begynner å tenke selv og går vekk fra religion som forklaringsform for noe som helst. Egentlig burde de kristne skrive om bibelen sin slik at den KUN inneholdt lovnader om evig liv til de som er villige til å tilbe gud og jesus og DHÅ og droppet ut alle de lamme forklarings modellene den inneholder, som adam og eva, flom, ild regn osv... På den måten kunne folk ha forhold seg til den virkelig verden, men fremdelkes blitt frelst om de ville det. I dag må jo folk forholde seg til så mye vissvass og tolkninger at det begynner å bli vanskelig å la være å ta noen skritt tilbake og la tulling alarmen gå når noen kommer og påstår at de tror på historiene som står i den boka og det kan vel ikke være hyggelig, kan det vel? Men det blir mer og mer realiteten har jeg inntrykk av, for folk tror rett og slett ikke på snakkende slanger, adam og eva, verdens omspenende flom, dommedag osv osv i dag, de ser stort sett på dette som det dette er, nemlig et forsøk på å forklare de tingene de ikke forsto den gangen de skrev dette og finner det rart at noen faktisk kan tro på dette den dag i dag. Blir på samme måte de fleste hadde reagert om det kom noen bort til dem og hardnakket påsto at jorden var flat, at stjerner er hakk etter guds vandre stav eller lignende helt håpløse påstander.... Det er vel også grunnen til at folk søker seg til new age og lignende, for det gjør at de ihvertfall på papiret kan forholde seg til den kunnskapen og den viten vi har om vår verden uten å måtte være tvunget til å tolke resten av det de tror på nord, sør, øst og vest som du må med de fleste etablerte religioner. Men det blir artig å følge med på dette, for det vil jo ikke slå godt ut for de etablerte religionene at gud har bedrevet med utroskap ovenfor sine kjære elskede menneskebarn og svingt tryllestaven sin på andre planeter.... Det vil jo, om bare ørlite, skape et paradoks vil jeg tro, selv om de religiøse aldri så mye dekker seg bak at gud aldri har sagt noe om det... Som om gud har sagt noe som helst? Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Bibelen impliserer at det ikke finnes utenomjordisk liv.http://www.christiananswers.net/q-eden/edn-c012.html Hvor kom de falne fra da? Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Med tanke på at man fortsetter å tro enda skapelsesberetningen er motbevist, tviler jeg sterkt på at noen kryp fra en fremmed planet vil ha noen overbevisende effekt. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Med tanke på at man fortsetter å tro enda skapelsesberetningen er motbevist, tviler jeg sterkt på at noen kryp fra en fremmed planet vil ha noen overbevisende effekt. Sikkert ikke, men det vil nok ha en del å si for rekruteringen, da det allerede i dag bryter så mye med hva vi vet at de sliter med å rekrutere unge mennesker som ikke er indoktrinert i dette fra før. Så jo, vil tro det vil ha noe å si allikevel... Lenke til kommentar
Amatus Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Bibelen impliserer at det ikke finnes utenomjordisk liv.http://www.christiananswers.net/q-eden/edn-c012.html Hvor kom de falne fra da? Bibelen sier på ingen måte at det ikke finnes utenomjordisk liv der ute. Skriftstedene som er blitt brukt for å bevise at hele universet vil skapes på nytt, og at jorden er den eneste bebodde planeten, mener jeg ikke er blitt brukt i sin rette forstand. Se her: "Når alt skal gå i oppløsning på denne måten, hvor hellig og gudfryktig bør dere ikke da leve mens dere venter på at Guds dag skal komme, og fremskynder den. Da skal himlene bli fortært av ild, og elementene skal brenne og smelte. Men etter hans løfte venter vi på en ny himmel og en ny jord, hvor rettferdighet bor." (2 Pet 3,11-13) Det greske ordet for 'himlene', er 'ouranos', som også blir brukt om det vi kaller himmelen (med liten h), altså jordatmosfæren. Noen kristne har valgt å fortolke dette som 'himlene' i den universelle forstanden, altså hele universet! Det finnes ingen grunn til å gjøre dette. Gud har skapt et perfekt univers, der det kun er jorden og dets innbyggere som er under syndens forbannelse. Det er vår verden som trengs å omskapes, ikke alle de andre verdenene der ute. For så vidt mener jeg også det er hull i hodet at Gud skulle skape et uendelig univers med kun ett lite støvfnugg som er bebodd. Jeg tror ikke på små grønne menn eller ondskapsfulle monstre der ute, jeg tror det finnes intelligente, fullkomne skapninger som alle følger Guds lov og ikke har spist av det forbudte tre, sliks om våre stamfedre gjorde. Når det gjelder 'de falne', er jeg ikke helt sikker på hva du henviser til. Bibelen forklarer imidlertid at det var Satan og hans engler som fikk dominans over denne verden etter å ha lurt Adam og Eva til å spise av den forbudte frukten. På den måten var det djevelen som brakte med seg syndens forbannelse til denne verden. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Bibelen impliserer at det ikke finnes utenomjordisk liv.http://www.christiananswers.net/q-eden/edn-c012.html Hvor kom de falne fra da? Bibelen sier på ingen måte at det ikke finnes utenomjordisk liv der ute. Skriftstedene som er blitt brukt for å bevise at hele universet vil skapes på nytt, og at jorden er den eneste bebodde planeten, mener jeg ikke er blitt brukt i sin rette forstand. Se her: "Når alt skal gå i oppløsning på denne måten, hvor hellig og gudfryktig bør dere ikke da leve mens dere venter på at Guds dag skal komme, og fremskynder den. Da skal himlene bli fortært av ild, og elementene skal brenne og smelte. Men etter hans løfte venter vi på en ny himmel og en ny jord, hvor rettferdighet bor." (2 Pet 3,11-13) Det greske ordet for 'himlene', er 'ouranos', som også blir brukt om det vi kaller himmelen (med liten h), altså jordatmosfæren. Noen kristne har valgt å fortolke dette som 'himlene' i den universelle forstanden, altså hele universet! Det finnes ingen grunn til å gjøre dette. Gud har skapt et perfekt univers, der det kun er jorden og dets innbyggere som er under syndens forbannelse. Det er vår verden som trengs å omskapes, ikke alle de andre verdenene der ute. For så vidt mener jeg også det er hull i hodet at Gud skulle skape et uendelig univers med kun ett lite støvfnugg som er bebodd. Jeg tror ikke på små grønne menn eller ondskapsfulle monstre der ute, jeg tror det finnes intelligente, fullkomne skapninger som alle følger Guds lov og ikke har spist av det forbudte tre, sliks om våre stamfedre gjorde. Når det gjelder 'de falne', er jeg ikke helt sikker på hva du henviser til. Bibelen forklarer imidlertid at det var Satan og hans engler som fikk dominans over denne verden etter å ha lurt Adam og Eva til å spise av den forbudte frukten. På den måten var det djevelen som brakte med seg syndens forbannelse til denne verden. En ting slutter aldri å forundre meg, kjære Mennesket, og det er din evne til å vri, tolke, finne unnskyldninger og fortolkninger som KAN bety både det ene og det andre i skriften.... Den evnen er det flere religiøse som har, men du er serledes flink til akkurat dette og, ikke minst, til å tro det selv etter at du har skrevet det virker det som.... Der vi andre ser religiøse skrifter som likesågodt kunne vært dratt ut av, unnskyld uttrykket, ræva på forfatterne klarer du å se unnskyldninger, bortforklaringer, hvitevasking og "sannheter" og jeg lurer på åssen du klarer det? Du er klar over at bibelen er skrevet av mennesker, satt sammen av menesker og redigert av mennesker men du klarer allikevel å få deg selv til å tro at dette må være sannheten, selv om alle vet at dette bare er rene påstander... Hvordan klarer du det? Så du tror altså ikke på grønne menn, men du tror at det eksisterer en hel haug med andre planeter der mennesker, helt like som oss selv, bor, (eller sjokker rundt nakne og uten forstand som merionette dukker for gud), fordi de ikke har spist av kunnskapens tre? (Enda?) Hvor tar du dette fra? Vi VET at vi ikke er skapt, det er ingenting som er engang i nærhaten av en slik forklaring annet enn det som står i bibelen, men du klarer allikevel å påstå at vi er skapt som om ingen noengang har forklart det om dette OG på toppen av det hele drar du en fortelling om at du tror vi har en rekke søsterplaneter med menesker helt lik oss som ikke har syndet? Jeg håper du ser hvor utrolig far out dette er eller gjør du ikke det? At du kan tro at det finnes livsformer på andre planeter er jeg med på, det gjør jeg og for det skulle nesten bare mangle da det er 50 milliarder solsystemer der ute og siden liv har oppstått på denne planeten hvorfor skulle det ikke det på andre planeter?, men å dra inn gud (igjen) og tro han har installert en rekke like planeter med helt lik flora og dyrearter og mennesker på når du vet at vi har evolvert hit blir for meg fryktelig teit, for det er så og si umulig at de planetene har de samme forutsettningene som vi har på denne planeten og derfor har de evolvert anderledes enn det vi har. Tror du at universet er skapt på grunnlag av påstandene i bibelen har vi egentlig ingenting å diskutere, det blir for far out... Men for å gi deg et eksempel: Hva tror du ville skjedd hvis jorden ikke hadde blitt truffet av den meteoren for 65 millioner år siden, den som ytryddet dinosaurusene? Da hadde vi, som pattedyr, antagelig vært en liten ubetydelig sidegren enda og ikke den dominerende arten vi fremstår som i dag! Det var den meteoren som ga oss sjansen! Eller hva om meteoren hadde truffet jorden 10 millioner år før den gjorde det, da hadde vi hatt ti millioner år mer i utvikling og kanske vi slettes ikke sett ut slik vi gjør i dag i det hele tatt! Du basserer dine antagelser på rene påstander, påstander som hverken har hold i vikerligheten eller som er sanne, de er kun påstander og det er her dere feiler, for det er snart ingen som vil tro dette. Folk i dag kan tenke selv, de har også access til langt LANGT mer informasjon selv og kan derfor gjøre seg opp en mening om dette selv og den flukter meget skjelden med troen på guder.... Så kan du dra inn bibel vers og tolke dette i øst, vest nord og sør, men det hjelper ikke når det bare er påstander du fikler mëd, det blir ikke mer sant for det. Den forklaringen din er teknsik sett så lite sannsynlig at vi kan se helt bort i fra den. Men som ønske tenkning og missunnelse kan den sikkert ha noe for seg, men kun for de som kunne tenkt seg å løpe rundt i en have uten å kunne tenke selv og bli tvunget til å tilbe en fyr med flere personligheter.... Hvis dette er det bildet som din gud skulle skape menneskene i er jeg redd du tilber en dum gud... I avdelingen for tolkninger altså! Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Med tanke på at man fortsetter å tro enda skapelsesberetningen er motbevist, tviler jeg sterkt på at noen kryp fra en fremmed planet vil ha noen overbevisende effekt. Sikkert ikke, men det vil nok ha en del å si for rekruteringen, da det allerede i dag bryter så mye med hva vi vet at de sliter med å rekrutere unge mennesker som ikke er indoktrinert i dette fra før. Så jo, vil tro det vil ha noe å si allikevel... Vår generasjon har idag en befolkning på nesten 70% ateister, noe som vil ha en radikal effekt på kristendommen i tiden som kommer. Når de gamle dør ut og barna våres vokser opp, vil en ny sekulær era begynne. Jeg ser positivt til fremtiden, men det som begynner å bekymre meg er dette økende fremtoget med radikale islamister, som blir utnyttet av kristene, rasister og fundamentalister til å alliere seg under et banner og starte bråk! Lenke til kommentar
RWS Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Jeg ser positivt til fremtiden, men det som begynner å bekymre meg er dette økende fremtoget med radikale islamister, som blir utnyttet av kristene, rasister og fundamentalister til å alliere seg under et banner og starte bråk! Enig med deg! De radikale religiøse vil alltid nøre oppunder bråk og kvalme for å forsvare troen de holder. En får bare håpe at de fleste av dem blir borte når første generasjons innvandrere forsvinner... Kanskje det hadde hjuulpet å hivd ut leie imamene muslimene har fra saudi arabia også... Tror de preker en del radikal drit som skjelden eller aldri kommer ut til oss vanlige borgere..... Alt for allah også videre.... Vi kan gå en morsom tid i møte hvis de velger å sette makt bak trusslene sine... men på den andre siden, det kan de også... Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Jeg ser positivt til fremtiden, men det som begynner å bekymre meg er dette økende fremtoget med radikale islamister, som blir utnyttet av kristene, rasister og fundamentalister til å alliere seg under et banner og starte bråk! Enig med deg! De radikale religiøse vil alltid nøre oppunder bråk og kvalme for å forsvare troen de holder. En får bare håpe at de fleste av dem blir borte når første generasjons innvandrere forsvinner... Kanskje det hadde hjuulpet å hivd ut leie imamene muslimene har fra saudi arabia også... Tror de preker en del radikal drit som skjelden eller aldri kommer ut til oss vanlige borgere..... Alt for allah også videre.... Vi kan gå en morsom tid i møte hvis de velger å sette makt bak trusslene sine... men på den andre siden, det kan de også... Vi har fått et nytt problem og det er islamsk radikalisme - Det er ikke mye vi kan gjøre med det, annet enn å håpe at muslimene ser at sekulærisme funker, og blir mer moderate med tiden som kommer. Vi har selv gått i denne hengemyren, ved å ha en for aggresiv invandringspolitikk som ikke har vært flinke nok med integrering. Jeg frykter at mange vil se til kristendommen som et middel mot denne nye ørkenreligionen, og det er ikke godt å si hva som skjer når de radikale kreftene får økende makt. Ser ut som selv muslimen Raja er enig med meg : http://www.dagbladet.no/2010/02/17/nyheter...misme/10440329/ Endret 17. februar 2010 av Myagos Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Utifra min egen forståelse av størrelsen på universet så vil jeg si at det er naivt å tro at vi er alene. Virkningen på religioner tror jeg blir knapt merkbar, da man i de fleste tilfellene(der folk virkelig TROR) trenger flere bevis enn mulig å oppdrive. Må eneste være hvis man får en kvittering fra gud. Appropo størrelsen av universet: Wikipedia: There are probably more than 100 billion galaxies in the observable universe. Typical galaxies range from dwarfs with as few as ten million stars up to giants with one trillion stars, all orbiting the galaxy's center of mass. Thus, a very rough estimate from these numbers would suggest there are around one sextillion stars in the observable universe. Da disse tallene er ganske store, velger jeg å tro at det blir naivt å tro at vi kan være alene, på et lite sandkorn, bortgjemt i melkeveien. EDIT: fungerer ikke inne i tags. Endret 17. februar 2010 av CoolBeer Lenke til kommentar
Amatus Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Bibelen impliserer at det ikke finnes utenomjordisk liv.http://www.christiananswers.net/q-eden/edn-c012.html Hvor kom de falne fra da? Bibelen sier på ingen måte at det ikke finnes utenomjordisk liv der ute. Skriftstedene som er blitt brukt for å bevise at hele universet vil skapes på nytt, og at jorden er den eneste bebodde planeten, mener jeg ikke er blitt brukt i sin rette forstand. Se her: "Når alt skal gå i oppløsning på denne måten, hvor hellig og gudfryktig bør dere ikke da leve mens dere venter på at Guds dag skal komme, og fremskynder den. Da skal himlene bli fortært av ild, og elementene skal brenne og smelte. Men etter hans løfte venter vi på en ny himmel og en ny jord, hvor rettferdighet bor." (2 Pet 3,11-13) Det greske ordet for 'himlene', er 'ouranos', som også blir brukt om det vi kaller himmelen (med liten h), altså jordatmosfæren. Noen kristne har valgt å fortolke dette som 'himlene' i den universelle forstanden, altså hele universet! Det finnes ingen grunn til å gjøre dette. Gud har skapt et perfekt univers, der det kun er jorden og dets innbyggere som er under syndens forbannelse. Det er vår verden som trengs å omskapes, ikke alle de andre verdenene der ute. For så vidt mener jeg også det er hull i hodet at Gud skulle skape et uendelig univers med kun ett lite støvfnugg som er bebodd. Jeg tror ikke på små grønne menn eller ondskapsfulle monstre der ute, jeg tror det finnes intelligente, fullkomne skapninger som alle følger Guds lov og ikke har spist av det forbudte tre, sliks om våre stamfedre gjorde. Når det gjelder 'de falne', er jeg ikke helt sikker på hva du henviser til. Bibelen forklarer imidlertid at det var Satan og hans engler som fikk dominans over denne verden etter å ha lurt Adam og Eva til å spise av den forbudte frukten. På den måten var det djevelen som brakte med seg syndens forbannelse til denne verden. En ting slutter aldri å forundre meg, kjære Mennesket, og det er din evne til å vri, tolke, finne unnskyldninger og fortolkninger som KAN bety både det ene og det andre i skriften.... Den evnen er det flere religiøse som har, men du er serledes flink til akkurat dette og, ikke minst, til å tro det selv etter at du har skrevet det virker det som.... Der vi andre ser religiøse skrifter som likesågodt kunne vært dratt ut av, unnskyld uttrykket, ræva på forfatterne klarer du å se unnskyldninger, bortforklaringer, hvitevasking og "sannheter" og jeg lurer på åssen du klarer det? Du er klar over at bibelen er skrevet av mennesker, satt sammen av menesker og redigert av mennesker men du klarer allikevel å få deg selv til å tro at dette må være sannheten, selv om alle vet at dette bare er rene påstander... Hvordan klarer du det? Så du tror altså ikke på grønne menn, men du tror at det eksisterer en hel haug med andre planeter der mennesker, helt like som oss selv, bor, (eller sjokker rundt nakne og uten forstand som merionette dukker for gud), fordi de ikke har spist av kunnskapens tre? (Enda?) Hvor tar du dette fra? Vi VET at vi ikke er skapt, det er ingenting som er engang i nærhaten av en slik forklaring annet enn det som står i bibelen, men du klarer allikevel å påstå at vi er skapt som om ingen noengang har forklart det om dette OG på toppen av det hele drar du en fortelling om at du tror vi har en rekke søsterplaneter med menesker helt lik oss som ikke har syndet? Jeg håper du ser hvor utrolig far out dette er eller gjør du ikke det? At du kan tro at det finnes livsformer på andre planeter er jeg med på, det gjør jeg og for det skulle nesten bare mangle da det er 50 milliarder solsystemer der ute og siden liv har oppstått på denne planeten hvorfor skulle det ikke det på andre planeter?, men å dra inn gud (igjen) og tro han har installert en rekke like planeter med helt lik flora og dyrearter og mennesker på når du vet at vi har evolvert hit blir for meg fryktelig teit, for det er så og si umulig at de planetene har de samme forutsettningene som vi har på denne planeten og derfor har de evolvert anderledes enn det vi har. Tror du at universet er skapt på grunnlag av påstandene i bibelen har vi egentlig ingenting å diskutere, det blir for far out... Men for å gi deg et eksempel: Hva tror du ville skjedd hvis jorden ikke hadde blitt truffet av den meteoren for 65 millioner år siden, den som ytryddet dinosaurusene? Da hadde vi, som pattedyr, antagelig vært en liten ubetydelig sidegren enda og ikke den dominerende arten vi fremstår som i dag! Det var den meteoren som ga oss sjansen! Eller hva om meteoren hadde truffet jorden 10 millioner år før den gjorde det, da hadde vi hatt ti millioner år mer i utvikling og kanske vi slettes ikke sett ut slik vi gjør i dag i det hele tatt! Du basserer dine antagelser på rene påstander, påstander som hverken har hold i vikerligheten eller som er sanne, de er kun påstander og det er her dere feiler, for det er snart ingen som vil tro dette. Folk i dag kan tenke selv, de har også access til langt LANGT mer informasjon selv og kan derfor gjøre seg opp en mening om dette selv og den flukter meget skjelden med troen på guder.... Så kan du dra inn bibel vers og tolke dette i øst, vest nord og sør, men det hjelper ikke når det bare er påstander du fikler mëd, det blir ikke mer sant for det. Den forklaringen din er teknsik sett så lite sannsynlig at vi kan se helt bort i fra den. Men som ønske tenkning og missunnelse kan den sikkert ha noe for seg, men kun for de som kunne tenkt seg å løpe rundt i en have uten å kunne tenke selv og bli tvunget til å tilbe en fyr med flere personligheter.... Hvis dette er det bildet som din gud skulle skape menneskene i er jeg redd du tilber en dum gud... I avdelingen for tolkninger altså! Kall det hva du vil, min venn. Jeg er ikke ute etter å ha rett eller å vinne diskusjoner, jeg er ute etter bibelsk sannhet. Jeg er mer enn villig til å innrømme feilgrep; og jeg er åpen for saklige, bibelske motargumenter når det gjelder hva Bibelen lærer. Har jeg på noe tidspunkt skrevet at alle bebodde planeter i Guds skaperverk kun er bebodde av mennesker og andre jordisk liknende arter? Jeg er ikke sikker på hvorfor du oppfatter det jeg skrev som tilsvarende den uthevete skriften i innlegget ditt (se sitat). Det jeg ville spesifisere var kun at jeg personlig ikke tror på disse motbydelige romvesenene som blir framstilt i media. Jeg vil heller referere til den type 'romvesener' jeg snakker om (og Bibelen såvidt omtaler) som himmelske, intelligente og gudeliknende vesener. Ikke mennesker, og ikke engler, med andre ord. Dette med utenomjordiske vesener (referert til som 'Guds sønner'), er imidlertid ikke noe som blir omtalt i Bibelen i så stor grad, så det er mer spekulasjoner. Poenget i innlegg mitt var at det ikke er noen grunn til å tro at denne planeten er den eneste som er bebodd i hele det vide universet. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Når det gjelder religioner, så er de ekstremt tilpasningsdyktige. Folk vrir og vender det i alle retninger, og nye tolkninger og forståelser forandrer det som tidligere var vedtatt sannhet i en ny retning. Av min erfaring med kristne har jeg funnet at det ikke nytter uansett hva man kaster mot dem. Mennesket vil rett og slett bedras. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå