boleole Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Skulle sette inn en kabinettvifte i går, men ble plutselig usikker på hvilken vei vifta skulle blåse. Ut eller inn? Lenke til kommentar
house Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 lett, hvis vifte i front, da skal den blåse inn, hvis den er bak, så skal det blåse ut, beste er å kombinere dette, sånn at du får en jevn luftstrøm inne i kabinettet ditt, jeg har 2x foran å 2x bak... pluss en i siden da seff på mitt chieftec miditower Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Varm luft stiger, så hvis viften er plassert bak på kabinettet så bør den blåse ut. Og inn hvis den er plassert nede framme. Det beste er hvis du har vifter som suger inn luft foran (nederst), og vifter som blåser den varme luften ut øverst (bak på kabinettet) Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Vifter som plasseres lavt skal suge inn. Vifter som plasseres høyt skal blåse ut. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Da er vi alle enige :smile: Hmm... skal viftene som man har på midten av kabinettet stå stille ? Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 On 2002-01-28 13:39, unwill skrev: Da er vi alle enige :smile: Hmm... skal viftene som man har på midten av kabinettet stå stille ? Nei, da har du fritt valg, nei.. Siden det er en PSU vifte bak, som blåser ut, ville det vel være lurt å la viftene på midten foran suge inn for å få luftgjennomstrømmning i kabinettet. Og viftene på midten bak bør blåse ut for å trekke ut varmen CPU avgir. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Ikke enig her. Har snudd vifta i strømforsyningen slik at den blåser inn. Mi 120mm vifte nede ifront suger ut. På denne måten får jeg god sirkulasjon uten at kabinettet blir fullt av dritt. Temperaturen steig med 1 eller 2 grader og det tåler jeg når jeg slipper å støvsuge kassa flere ganger i måneden. Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Quote: On 2002-01-28 17:40, Stonescream skrev:Ikke enig her.Har snudd vifta i strømforsyningen slik at den blåser inn.Mi 120mm vifte nede ifront suger ut.På denne måten får jeg god sirkulasjon uten at kabinettet blir fullt av dritt.Temperaturen steig med 1 eller 2 grader og det tåler jeg når jeg slipper å støvsuge kassa flere ganger i måneden. Er det noe særlig lurt å blåse den varme lufta fra PSU inn i kabinettet da ? Og slik du har montert viftene vil jo den naturlige sirkulasjonen motvirkes. Varm luft stiger jo opp. Men er du fornøyd med løsningen, er det bra. Støv blir det vel uansett, om en ikke har et støvfilter på innsugningsvifta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå