moldespurven Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Hei. jeg er på utkikk etter et nytt hodetelefon anlegg, altså det som trengs for å få god lyd fra dataen min=). pris helst rundt 2500, kan strekke meg til 3000. jeg hører mest på Rock, metal og punk. hodetelefonene trenger ikke å dempe noe støy. skal brukes til bærbar data med dårlig lydkort. hodetelefon forsterkeren trenger ikke å vær bærbar, men alltid et pluss=) hodetelefoner jeg har sett på er: Beyerdynamic DT 770 pro og DT 990 pro, Sennheiser HD555 og 595, Grado sr 80 og 125. det er vel de jeg har sett på av hodetelefoner. av forsterkere har jeg sett på Nuforce Udac(blir antagelig denne) og Argon HA1. har ikke prøvd noen av hodetelefonene eller Forsterkerne. fra før har jeg hatt Steelseries 5H v2 og noen biltema hodetelefoner. håper noen kan komme med forslag til hva jeg burde kjøpe =) Lenke til kommentar
Teac Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Beyerdynamic DT 770 pro + Nuforce DACen. Det tror jeg er en god kombo. Skal selv bestille Nuforcen idag. Bare synd at Dustin ikke får den inn før 18.2 :/ Skal bruke den sammen med Denon AHD1001. Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Hvis du har et elendig lydkort (eller en hvilken som helst annen elendig lydkilde for den saks skyld) nytter det ikke spesielt med en hodetelefonforsterker vil jeg anta. Da vil nok heller en DAC, gjerne en USB-DAC i dette tilfellet, være mer aktuell. Cambridge DacMagic og Beresford Caiman er to gjengangere her på forumet. Jeg vil tro disse to vil medføre en ikke helt usignifikant budsjettsprekk ... Lenke til kommentar
moldespurven Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 The Silencer. derfor jeg har sett på Nuforce udac, sånn jeg har skjønt det er dette en hodetelefon forsterker og dac i ett, rett meg om jeg tar feil =). Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 The Silencer. derfor jeg har sett på Nuforce udac, sånn jeg har skjønt det er dette en hodetelefon forsterker og dac i ett, rett meg om jeg tar feil =). Beklager. Her er det jeg som burde gjort hjemmeleksen litt grundigere ... Lenke til kommentar
Teac Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Stemmer, det er både en DAC og en hodetelefon forsterker. Jeg har bestilt en slik for begge oppgavene. Veldig praktisk om du har koblet pcen din til en forsterker. Da vil du bli kvitt all støyen som pcen gir fra seg. Har bare lest god omtale om Nuforce. En skal visst få mye for pengene her. Lenke til kommentar
moldespurven Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 takk for tips til anlegg foresten=) men har hørt at Beyerdynamic DT770 PRO ikke er noe bra til musikk typen min, hørt at det er for ye bass i de men ikke testa de selv så det her er bare ting jeg har lest. Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) Grado SR 225i er beryktet for å være noen av de beste hodetelefonene til rock og metal, med god dynamikk og et litt "aggressivt" lydbilde. De er veldig dyre her i Norge, men hvis du bestiller i fra stoneaudio.co.uk, så skal prisen lande på ca. 2400 kr med shipping og moms. Når det kommer til forsterker, så er de lettdrevne nok til å funke rett ut av de fleste mp3-spillere. Men det vil neppe skade å slenge på en DAC/forsterker-kombo (de skal være ganske "altetende" mtp. hodetelefonforsterkere, så det meste funker helt greit). Endret 26. februar 2010 av Molotovcocktail Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå