Zemeckis Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Se topic Bare lurer på hvorfor du valgte Intel framfor Amd om omvendt.Posten har sikkert vært før,men jeg har ikke funnet noe,har søkt Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 jeg valgte AMDE FOR DET RULER!! nei da!!! jeg valgte det pga pris/ytelse og fordi att det er gode chippsets til amd (nforce2) og fordi at jeg bruker pc til spill og andre morosaker, ikke till tungt arbeid ol. det tyngste jeg bruker er cooledit 2 pro, og Adobe photoshop. så amd duger lenge for meg til min bruk. Lenke til kommentar
Ganjaman Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Da lurer jeg på hvorfor du valgte å lage denne tråden, da dette tydelig kommer til å bli en AMD vs Intel diskusjon, noe det finnes nok av. Lenke til kommentar
Ganjaman Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Dobbelpost. Jævlig treigt forumet var nå da. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Da lurer jeg på hvorfor du valgte å lage denne tråden, da dette tydelig kommer til å bli en AMD vs Intel diskusjon, noe det finnes nok av. han gjør ikke det da det er de som poster som gjør det han vil vite hvorfor DU valgte sånn som du gjorde btw jeg valgt amd fordi når jeg kjøpte pcen (2001 eller no) så var amd billigere og jeg har da oppgradert cpu og hk et par ganger etter det, men aldri samlet, derfor fortsatt amd Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Jeg valgte single P3 fordi jeg fikk en bra deal. Jeg valgte dual P3 fordi jeg fikk en bra deal + at jeg savnet dual. Jeg valgte dual K7 fordi prisen var nice + at jeg ville ha dual med AGP. Jeg valgte single P4 fordi jeg fikk en bra deal + at jeg har hatt lyst på TH7II lenge. Nå er jeg hypp på dual Xeon. Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Jeg valgte AMD på den første PC'en jeg bygde selv. Dette var en Duron 700. OK ytelse for en billig penge. Intel hadde ingenting som kunne konkurrere. Dessuten hadde mange av kompisene mine AMD. Jeg har fortsatt AMD og bruker det i andre PC'er jeg har bygd rett og slett fordi det er rimelige prosessorer jeg har gode erfaringer med. Nå har jeg aldri hatt Intel, men jeg finner ingen god grunn til å skifte.... Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 4. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2003 Da lurer jeg på hvorfor du valgte å lage denne tråden, da dette tydelig kommer til å bli en AMD vs Intel diskusjon, noe det finnes nok av. han gjør ikke det da det er de som poster som gjør det han vil vite hvorfor DU valgte sånn som du gjorde btw jeg valgt amd fordi når jeg kjøpte pcen (2001 eller no) så var amd billigere og jeg har da oppgradert cpu og hk et par ganger etter det, men aldri samlet, derfor fortsatt amd Jeg lager ikke diskusjon om AMD eller INTEL,Så jeg er enig med Lufen der ja Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Er litt tilhenger av å kjøpe produkter fra mindre produsenter fremfor de store pengehaiene. Ellers var det ønsket om å teste ut nforce2 og pris/ytelse som gjorde utslaget for at det ble AMD ved siste oppgradering. Første PC'en jeg bygget selv var forøvrig basert på en Cyrix 166+ som dengang var billig og bra, og som ble kjøpt inn av samme årsaker som min nåværende XP. Andy Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Dobbelpost. sinnsvakt treigt forumet var nå da. Forumet er sansynligvis treigt pga. alle de nye AMD vs. INTEL trådene som opprettes hvwer dag og spiser av ytelsen... - Judaz - Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 i p2/k5-tiden gikk jeg for p2, siden jeg fikk hk+cpu billig av en kamerat i p3/k6-tiden gikk jeg for en celeron 450, siden den var billig (samt man hørte mye muffens om amd) så ble det en duron, også på grunn av prisen.. så en xp1600, igjen på grunn av prisen.. også fikk jeg meg en skikkelig jobb, og kjøpte intel. har et par amd-maskiner som kjører som filservere, men skal jeg oppgradere maskinen, blir det nok intel på nytt.. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Jeg valgte AMD fordi den var klart bedre på Pris/ytelse. Alle AMD cpu'er i midskiktet var/er mye bedre på dette punktet... Lenke til kommentar
FOOrK Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 AMD pga av lavere pris og bedre ytelse! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 valgte det for (amd) prisen var grei og det var min første hjemmebygde pc. kan jo liste opp det jeg så da -Prisen var grei -Enkelt å finne guider for montasje og hva som kunne skje -Godt utvalg av stille vifter -Hørte om noe som het oc =) -Hadde intel fra før, ville gjerne prøve noe nytt Det var vel det Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Da jeg kjøpte P4'en min var det mye pga overklokkingsmulighetene. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Jeg valgte :: - Intel Pentium 166MMX fordi det var så stort og flott og AMD/Cyrix var uaktuelt. - Intel P2 266 fordi det var "wow revolusjonerende" - AMD K6 fordi jeg hadde dårlig råd og P2'en gikk til blokksberg etter ett noe tafatt OC-forsøk - AMD Duron 600 fordi jeg fikk en med god stepping og kjørte den på 1340MHz - AMD Athlon 1300 også fordi jeg fikk AYHJAR stepping på denne, kjørte stabilt på 1892MHz -- Står nå som filserver hos meg - Intel P4A 1.8 fordi høy multiplier med god RAM = bra OC:) (se sig.) -- Det neste blir I875P og 3.2 tenker jeg. (Intel ja...) Er godt fornøyd med Intel, AMD og forsåvidt, men jeg orker ikke å skifte før AMD's next gen. kommer... Lenke til kommentar
DionysosDale Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 P4 fordi det eneste HK som støttet dual DDR på den tiden var basert på P4 (Asus P4G8X). Hadde hørt at den var lettere å overklokke, produserer mindre varme og meir stabil enn tilsvarende AMD. Dessuten var den billing. Dionysos Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 INTEL pga høyere pris og fin ytelse Er vel litt konservativ. Har alltid hatt INTEL og blir vel å ha det i fremtiden også. Så blir man jo litt bortskjemt med stabilitet også da..... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 INTEL pga høyere pris Hæ? :o Fullt på kontoen eller? Lenke til kommentar
alexio Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 INTEL pga høyere pris og fin ytelse Er vel litt konservativ. Har alltid hatt INTEL og blir vel å ha det i fremtiden også. Så blir man jo litt bortskjemt med stabilitet også da..... så vidt jeg vet er det vel ikke bevist at intel er mer stabilt enn amd? <--spm, ikke påstand Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå