Gå til innhold

Hvordan endre filsystem på eksternhardisk

Ziera

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har FAT32 på den eksterne hardisken og da er det jo 4gig som grense. Noen som har en enkel guide på norsk til hvordan jeg bytter filsystem til NTFS.

Mvh Fredrik

edit; jeg har vista

Endret av Ziera
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da er det vel bare å høyreklikke på disken og formatere manuelt, da vil vel alt forsvinne fra disken.

Trådstarter (ut fra spørsmålene hans) ønsker ikke å miste filene. Dermed er convert riktig metode.

Riktig, jeg ønsker ikke å miste filene. Så da er det convert jeg skal gå for?!

Dette under forutsetning av at det ikke feil ved filstrukturen på harddisken.

Hvordan vet jeg at det ikke er feil ved filstrukturen? Og hvis det ikke går an og vite, hva er sjangsen for at det er feil?

Lenke til kommentar

Hvis du ikke ønsker å miste filene bør du absolutt ta backup til en annen disk først. Det er uansett en god ide å ha minst dobbelt opp av filer du ikke ønsker å miste, og hvis noe går galt mens convert kjører så vil du i verste fall miste alle dine data.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke ønsker å miste filene bør du absolutt ta backup til en annen disk først. Det er uansett en god ide å ha minst dobbelt opp av filer du ikke ønsker å miste, og hvis noe går galt mens convert kjører så vil du i verste fall miste alle dine data.

Vet, men den eksterne hardisken er dobbelt så stor som den jeg har i pcen, så blir vanskelig å ta backup på alt. Så tror faktisk jeg dropper hele converteringen til jeg får mulighet til å ta backup

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...