Arve28 Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Har en NexStar3 harddisk kabinett med eSata utgang. Satte inn en Hitashi 500GB harddisk. Har et Hovedkort som er Gigabyte x58-UD5. Her fulgte det med brakett med kabel som jeg koblet på portene ganske langt opp på hovedkortet. Startet opp PC. Satte inn satakabel og skrudde på ekstern disk. Ikke noe skjedde. Den burde vel poppe opp som en usb2.0 disk? Restartet maskinen med denne eksteren hdd på og da kom den inn. Men er ganske håpløst at må restarte maskinen. Skal bruke denne disken som backup. Så den henter jeg fram fra safen nåen jeg skal bruke den. Bruke Win7. Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Vil nok ikke tror at HDD eller HK støtter at man plugger i hardiskken etter at bios har lett etter SATA-harddisker. Men det kommer nok litt an på HK og HDD. Når du kobler E-HDDen til ESATAen vil det jo være som om du kobler til en ny SATA-hdd når pcen er på og det går ikke. Den vil i hvertfall ikke komme opp som USB 2.0 disk Endret 7. februar 2010 av Ballestikk Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Ikke noe i bios man kan skru på? Lest noe om hot swap? Endret 7. februar 2010 av Arve28 Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Ikke noe i bios man kan skru på? Det kan nok hendte, men hva det i så fall heter aner jeg ikke. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) De orange sata portene er ICH og gir best funksjonalitet. Hvis du har koplet til sata kablene på en av de andre portene må du skru på kontrolleren for dette i bios. Sjekk i den virtuelle biosen på tweaktown som du finner her Link Velg Integrated Peripherals, sjekk at Onboard SATA/IDE er aktivert og velg AHCI for plug and play. Jeg vil anbefale deg å bruke de orange, de andre kontrollerene krever drivere (som forsåvidt blir installert automatisk med W7 mener jeg) men ytelsen er ikke den samme. edit: Du finner forøvrig både ferske og beta bioser til Gigabyte MB på samme forum. Link (flashing av beta bios skjer på eget ansvar ) Endret 8. februar 2010 av Anvil Lenke til kommentar
007CD Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Du må nok ha AHCI modus ja, i tilegg er enkelte hovedkort sære. Mitt Biostar I45 T Power vil ikke under noen omstendigheter ha noe å gjøre med eSATA disken. Mens ABIT IX38'n funket som bare F uten noen problemer. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Jeg bruker den medfølgende eSata braketten til UD5 og den har vært helt super. Jeg har ikke hatt noen problemer. (kablene mine går til de orange portene) Med mindre man har en elendig eSata løsning på kabinettet/disken er dette helt problemfritt. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Alle hk jeg har vært borti støtter hotswap på sata. Men ikke alltid de dukker opp i windows, i så fall høyreklikker du på "my computer"(Min datamaskin) og trykker "manage"(behandle) og så "Device manager"(enhetsbehandling), høyreklikk på navnet på pcen din (lengst opp i listen) og trykk på "scan for hardware changes"(søk etter endringer(?)) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå