Gå til innhold

overføre VHS til DVD


Anbefalte innlegg

Vi har mange gamle opptak på VHS, eller slike små kassetter som plasseres i en VHS. vi har tenkt å få overført de til DVD. Jeg var å sjekket på nettet og de som jobber med dette tar seg godt betalt. 989,- for 2 timer med innspilling... Er det en måte jeg kan gjøre dette selv? hva vil det koste?

 

Håper på anbefalinger og hjelp fra dere :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er relativt tidkrevande, og du må ha deg eit TV-kort. Dette finnes óg på USB, men du må rekne med å punge ut med nokre hundrelappar. VHS må naturlegvis speles over i sanntid, noko som gjer at du må ta opp i eit format du så kan brenne på DVD. MPEG-2. Det gjer dei fleste programmene som kjem med TV korta faktisk.

 

Er det snakk om fleire kasettar lønner det seg, men er det berre ein kasett på to timar er det kanskje like greitt å berre gjere det i ein butikk trur eg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis du har avspillingsutstyret til VHS-kassettene dine, er det enkleste å kjøpe en brenner (DVD eller Blue-Ray - med eller uten harddisk). Anbefaler kanskje en med harddisk da kan du redigere etterpå før du brenner til DVD/Blue-Ray plate. Deretter kopler du denne til TV og avspillingsutstyret og brenner/digitaliserer i vei (i sanntid). En slik brenner vil også fungere utmerket som en avspiller av DVD og/eller Blue-Ray, hvis du ikke har dette fra før.

 

En DVD-brenner med harddisk får du for 2-3 tusenlapper og den betaler seg fort inn igjen i forhold til å sette det bort til et firma.

 

Støtter ellers forslaget til erlend-mb hvis du har dette utstyret fra før.

Lenke til kommentar

Ikke for å prøve å kuppe tråden, men jeg luerer delvis på det samme. Skal ha VHS kassetter over på PCen.

 

Finnes det ikke noen USB løsning hvor en kan koble VCRen til PCen og så overføre? Sett litt rundt på nettet og funnet noe, men er litt usikker på om det faktisk fungerer som det skal.

 

Tror dere noe slikt hadde funket? Og eventuelt om du kan få kjøpt det i Norge?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe utstyr. Har hdd opptaker og blu ray, men ingenting annet.. eneste brenner jeg har er på pc,n. Tror vi har over 30 VHS. så det blir nok veldig dyrt om jeg skal lever inn til en butikk.

Det høres ut som det er litt av et arbeid, men verdt det er verdt det.. Hele familien skal spleise, og vi må ha de over på mer enn en dvd.

 

Så det jeg trenger er:

VHS spiller,

dvd opptaker eller / og

tv kort i pc?

 

Tusen takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...