Donnie Darko Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Jeg har som alle andre lyst til å få mest ut av pengene mine. Jeg er enda ung, og har derfor ikke så altfor mye. Fra før av så har jeg postbanken leve ung(?), og lurer på om det finnes bedre alternativer? Det er snakk om 20-50k, som jeg ikke har tenkt til å bruke med det første. Dette beløpet står nå stående på en helt vanlig konto hos postbanken. Er kapitalkonto et bedre alternativ, og er det lurt å ha to banker; en kapitalkonto, samt en uttakskonto? Takk for svar. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Hvis dette er penger du ikke skal bruke med det første, så få de inn på en kapitalkonto. Der får du litt renter, og det viser banken at du faktisk klarer å spare. Se litt på de forskjellige bankene, hvor får du best rente, har noen av de et gunstig program for deg osv. Nordea har check-in for de mellom 18 og 28, hvor du får nokså gode renter, Visa og Mastercard uten årsavgift de første tre årene etc. Postbanken har sikkert helt kurante renter de også, se litt rundt og finn ut hva som passer best for deg. Penger du ikke skal bruke bør du ha på en sparekonto, og så har du en brukskonto der du får lønninger og som kortet ditt er knyttet til. Hvis du er i fast jobb kan man jo ha flere kontoer, som regningskonto, en bufferkonto med en månedslønn eller to på og slikt. Kommer jo an på behovet ditt. Uansett, penger du ikke skal bruke har det mye bedre på en kapitalkonto der du får renter. Så ja, det er lurt å ha to kontoer (eller flere), men du kan gjerne ha det i samme bank hvis du skal ha lån i nær fremtid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå