Gå til innhold

Lage FreeTrack, trenger deler.


Anbefalte innlegg

Hei hei.

 

Jeg skal lage meg en sånn Freetrack-sak, men jeg finner ingen norske butikker som selger de delene jeg trenger.

Har sett litt på Farnell og Digi-Key, men den det blir litt vel dyrt å kjøpe fra begge av de to.

 

Så jeg lurte på om jeg kanskje kunne få litt hjelp til å finne en nettbutikk som selger de delene jeg trenger, eller en som sender til Norge med fornuftige priser.

 

Slenger med et bilde av oppsettet.

 

EDIT: Batteriholderen trenger ikke å ha en av/på-knapp, men da trenger jeg en separat bryter. Er også nødvendig med den LEDen, eller en som har like stor strålingvinkel. (Noen steder står det 40 grader, andre steder 160(Jeg savner en grader-sak på norske tastatur!))

 

EDIT2: Ledninger og teip har jeg.

 

plz to halp!

post-142644-1265566065_thumb.jpg

Endret av RunarII
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FreeTrack

 

FreeTrack is a free optical motion tracking application for Microsoft Windows, released under the GNU General Public License. Its main function is inexpensive head tracking in computer games and simulations but can also be used for general computer accessibility, in particular hands-free computing. Tracking is sensitive enough that only small head movements are required so that the user's eyes never leave the screen.
Endret av RunarII
Lenke til kommentar

Du har jo de tre standardleverandørene i Norge: Elfa.se/no, no.rs-online.com, no.farnell.com. Det ser ut som rs-online.no har det du trenger:

 

RS partnumber:

585-242 IR emitter (kun ±40°, mot ±80° på den opprinnelige, ser ut som den orginale er utgått fra RS ihvertfall)

512-3580 Batteriholder

135-752 33Ohms motstand

394-459 Tilfeldig bryter

 

Pris ca 70 kr.

Lenke til kommentar

Det mange gjør er at de bestiller billige ir-leds og filer de flate på tuppen for å øke spredningen. Takk for tips om freetrack forresten, blir nok å hive sammen en caps jeg og. Jeg bestilte alt jeg trenger fra ebay(50 ir dioder er vel kanskje litt overkill menmen...).

Webcam hadde jeg fra før(logitech pro 4000), veldig enkelt å fjerne ir-filteret, ble mye bedre i mørket, dog med litt rare farver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...